Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Verkracht door m'n ex

Hoi allemaal, ik vind dit erg moeilijk om te vertellen. Nog niemand weet dit van mij maar ik ben meerdere keren verkracht door m'n ex. 

Nadat we uit elkaar gingen vond ik m'n ex nog leuk. We hadden nog veel contact maar hij vertelde me dat hij mij niet leuk vond.

Vaak als we wat gingen drinken met vrienden kon ie z'n handen niet thuis houden. Maar op dat moment vond ik dat niet erg omdat ik nog wel verliefd op hem was. Hij vertelde me ook regelmatig op feestjes dat hij me stiekem ook nog leuk vond. 

Vaak ging ik met hem mee naar huis en hadden we regelmatig sex. Hij kon wel een beetje dringen maar ik ging er gewoon in mee. 

Maar op een avond had ik niet zoveel zin in sex terwijl hij dat wel wilde. Ik had hem meerdere keren gezegd dat we het een andere keer zouden doen maar hij vond het niet kunnen van me dat ik met hem mee naar huis was gegaan. Ik zei tegen hem dat ik gewoon wilde slapen en meer niet. Dat kon hij niet accepteren. 

Hij begon me uit te kleden maar ik zei al meerdere keren nee. Ik begon hem weg te duwen maar dat maakte hem alleen maar opgewonden. Ik maakte hem duidelijk dat hij moest stoppen maar dat deed hij niet. Ik raakte in paniek. Ik begon tegen te werken maar hij vond dat juist leuk. 

Ik heb tegen mn zin sex gehad met hem. Ook al was ik aan het huilen, hij bleef gewoon doorgaan. De hele avond heb ik geen oog dicht kunnen doen en ik voelde me totaal niet op m'n gemak. Maar volgens hem lag het allemaal aan mij. Hij vertelde me dat ik dan maar niet mee moest gaan. En hij probeerde het om te draaien met; "je vond het uit eindelijk toch wel lekker". 

Tot de dag van vandaag ben ik nog goeie vrienden met hem. Ik kan het nu eigenlijk ook niet begrijpen. Maar hij gaf me altijd het gevoel dat het mijn schuld was. Ik haatte mezelf. En nogsteeds walg ik ervan en zet ik de schuld op mezelf. 

Maar hij heeft dit al vaker gedaan. Ik begon het op gegeven moment normaal te vinden. Maar nu besef ik me eigenlijk pas wat voor impact dit had. Ik heb het allemaal maar moeten accepteren. 

Bezig met laden...

2 Reacties

28 januari 2022
Hoi anoniem 21, jou verhaal bevestigd mij ook hoe gestoord mijn dader was destijds en ook de jouwe. Tegen de zin in tot dingen dwingen die ik niet wilde langdurig. Altijd met het verhaal je vind het zelf lekker. Langdurig grenzen overschrijden. Jarenlang nadat ik van hem heb weten weg te komen langdurig geen zin meer gehad in seks. Alle zin was weg. Jarenlang geen behoefte gehad aan daten. Ik was stuk. Genoeg over mij. Ik ben het met Philip eens zo iemand moet je niet te vriend willen houden. Hij is overduidelijk (seksueel) gestoord en moet hulp zoeken voor zijn gedrag. Ik zou zeggen verbreek het contact en zoek gezondere vriendschappen/mannen/jongens dat verdien je en trek je een duidelijke grens richting hem en zijn gedrag. Succes en sterkte met alles.
24 januari 2022
Beste Anoniem 21, Met jou kan ik het niet begrijpen dat je nog goede vrienden bent met je ex. Hij gaat over je grenzen en respecteert je niet. Dit komt vaak voor bij mensen die verkracht zijn. Ze denken vaak dat het waar is wat de dader zegt of vindt. Dat je maar niet mee had moeten gaan. Dat je het zelf uit eindelijk toch lekker vond. Dat is dus niet waar! Het nooit jouw schuld.
Goed dat je je verhaal nu hier verteld hebt. Kun je er ook met anderen, een goede vriendin of familielid over praten? Je zult zelf een besluit moeten nemen om achter deze vermeende vriendschap een streep te zetten. Het is wel een hele stap. Weet dat een afspraak met een medewerker van slachtofferhulp te veel kan opleveren. Bel ze maar, ze kunnen je goede raad geven.