Naief?
Hoi Allemaal,
Ik heb nog nooit mijn verhaal gedeeld. Vandaag was de 1e keer in een chat voor hulp. Ik ben toen ik 12 was betast door een oudere man en toen ik 14 was seks tegen me wil gehad. Ik typ dit verhaal met lood in me schoenen. Hoe ouder ik wordt hoe meer last in hiervan krijg. Ik voel me vies, stom en nutteloos.
De man die me betaste was een bekende van mijn moeder. Het was in een vakantie huisje, hij zei dat hij dacht dat ik zijn vrouw was en dronken was. En mijn moeder geloofde dat het een misverstand was. Toen ik op een gegeven moment 14 was dwong een jongen me tot seks met hem. We waren met vrienden buiten en hij hoorde bij het groepje. Iedereen was met de fiets en ik met de bus. Maar hij wou met me meelopen naar de bus. Want we waren op het strand en het was donker..
Totdat hij mij de duinen in trok en me hand op me mond deed. Dat hij mij zou vermoorden als ik een kik zou geven.. Ik zit vaak met me gedachten daar. Is het me eigen schuld? Was ik te naief? Wat had ik anders kunnen doen.
Praten met iemand is me omgeving kan niet, praten met überhaupt iemand schaam ik me te erg voor me in real life..
Ik hoop dat de herbelevingen uit me hoofd gaan..de geluiden zoals de zee en de krekels op de achtergrond.. de woorden dat hij toen ik tegen stribbelde dat niemand me ooit meer zou vinden als ik niet stopte..
12 Reacties
Hi,
Dankjewel voor het delen van jouw verhaal! Ik kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is geweest voor je.
En wat ontzettend heftig wat je hebt meegemaakt en dat je er 'alleen' voor staat, met niemand kan praten.
Allereerst, het is niet jouw schuld geweest!
Ten tweede, wij zijn er hier voor je.
Wanneer je je angstig voelt, ben je uit balans - je lichaam kan dan in schok gaan en werkt dan totaal niet mee. Je verstijft.
Ik denk dat het heel goed is dat jij jouw verhaal hier hebt gedaan, dat is het begin.
En wat betreft die herbelevingen, kan ik je alleen aanbevelen wat ik heb gehad - EMDR sessies. Het heeft mij ontzettend geholpen.
Ik hoop dat jij ook een fijne psychologe vindt waar je een klik mee hebt en samen daarmee aan de slag gaat.
Ik gun jou die rust in je hoofd zo erg.
?
Hoi Revi,
Dankjewel voor je lieve berichtje. Ik hoop dat ik die stap ooit durf te zetten. Ik kan niet meer tegen om elke dag in mijn gedachten vast te zitten.
Over dat verstijfen.. dat heb ik inderdaad eerder gehoord..alleen weet je in het dagelijks leven ben ik totaal niet zo, mondje bij me. Daarom kan ik me er echt niet bij neerleggen.
Mocht ik ooit die stap durven zetten onthou ik het. Dankjewel je voor tip en steun.
❤
Hoi Justme
Wat goed van je dat je het berichtje toch hebt geplaatst. Dankjewel voor het delen! Delen kan al wat verlichting geven. Heb je er verder met niemand meer over gesproken? Misschien kan je met je huisarts praten hierover. Zodat je iets meer rust kan krijgen en de herbelevingen iets minder gaan worden. Het kan echt ik ben gelukkig van de herbelevingen af. Je eerste stap heb je gezet door hier je verhaal te delen. En het is nooit jou schuld echt waar.
Sterkte liefs Marina
Hoi Marina,
Dankjewel voor je reactie en steun. Over me 1e ervaring heb ik geprobeerd maar werd het afgedaan alsof ik het verzon.. ik durf daardoor niet nog een keer te zeggen, straks wordt ik bestempeld als het meisje dat het verzint.
Ik weet ook echt dat ik moet praten met iemand omdat het niet goed gaat. Maar ik weet niet hoe ik die stap ooit zelf zet.
Fijn om te horen dat je herbelevingen weg zijn,fijn dat je daar van af ben gekomen.
Liefs
Hi,
Wat erg om te horen over je nare seksuele misbruik ervaringen en dat je daarbij ook nog eens bent bedreigd tot moord... Je moet weten dat je nooit alleen bent. Dank je voor het delen van je verhaal. Hopelijk kan het lezen van de verhalen van anderen, en het praten met hen hierover helpen met het overwinnen van je angst en schaamte om hierover te praten face to face.
X
Hoi!
Dankjewel, ik ben zeker hier aan het lezen. Ik besef me zeker dat ik niet alleen ben. Ik hoop dat ik ooit die stap durf te zetten.
Ik snap je heel goed, maar het doet er niet toe. Al was je onder invloed, al was je aan het flirten, het maakt allemaal niet uit. Het is jouw lichaam en het is jouw keuze wie dat mag aanraken. Dat mag niemand anders voor jou bepalen.
Bij mij kwam dit besef vooral met de tijd. Het besef dat ik me niet aanstelde, dat ik niet overdreef, dat ik het niet heb uitgelokt of wat dan ook. Wanneer je je prettig voelt en iemand vertrouwd, helpt het misschien ook om er over te praten.
Wat vervelend om te horen dat jij er ook mee liep. Ik hoop dat je het een plek heb kunnen geven. Dankjewel voor je reactie
Hoi, wat ben jij dapper dat je dit nu verteld. Heel moedig van je. Ik heb ook lang gedacht het is mijn schuld, zal het wel uitgelokt hebben. Mijn ex vriend was 13 jaar ouder dan ik, die zei tegen mij als je als meisje of vrouw kort rokje aantrekt, dan vraag je erom om gepakt te worden. Ik was 45 en hij 58 en ik keek m aan en ging terplekke over mijn nek. Uitgemaakt en nooit meer gezien. Jij hebt ook duidelijk je grens aangegeven, dat had ie moeten respecteren. Maar je bent een topper en heel sterk dat je dit wilde delen.
Dankjewel voor je reactie. Dat is natuurlijk niet oké als dat gezegt wordt. Vrouwen moeten dragen wat ze willen.
Hoi JustMe
Het is nooit jouw schuld geweest. Ik heb dit ook gedacht. Maar, hoe jij je gedroeg, wat jij deed of zei, het doet er niet toe. Het had nooit mogen gebeuren, hoe dan ook. De fout ligt bij de dader.
Maar wat goed dat je er nu in ieder geval een bericht over kan schrijven, dat is toch al heel wat. Je bent sterk!
Hallo Charlie,
Dankjewel voor je bericht. Ik vraag me gewoon af wat mijn aandeel is geweest..
Achter een scherm is het gelukkig minder eng en minder beschamend.