Geldezel en daders gepakt!
Alweer twee jaar geleden werd ik slachtoffer van Whatsapp fraude door middel van zogenaamde appjes van mijn "dochter". Inmiddels is het fenomeen Whatsapp fraude overal in de media geweest, maar ik had er toen nog nooit van gehoord. Ik ben een groot bedrag verloren en had veel emotionele schade. Het was allemaal nogal traumatisch.
Het goede nieuws is dat de daders zijn gepakt! Zowel de geldezel als de feitelijke dader die het geld heeft gepind. Voor wat betreft de geldezel heb ik gebruik gemaakt van de nieuwe regeling waarbij je als slachtoffer het recht hebt om naam en adres van de dader op te vragen bij de bank. Met deze gegevens ben ik naar incassobureau LAVG gegaan omdat ik daar goede berichten over gehoord had. Zie: https://www.lavg.nl/eerste-hulp-bij-online-fraude/
Inmiddels heeft LAVG geregeld dat er een betalingsregeling betreffende terugbetaling van de schade is met deze geldezel. Het zijn kleine bedragen, omdat deze geldezel niet meer heeft, maar toch, het is wel heel erg goed voor mijn rechtvaardigheid gevoel! LAVG werkt op basis van no cure no pay, ik heb de samenwerking als zeer prettig ervaren.
De zaak tegen de andere feitelijke daders ligt nu bij de officier van justitie, hopelijk kan ik via die weg de rest van mijn geld terug vorderen. Ik merk dat het wel goed voor mijn verwerking is, dat ik in ieder geval iets heb kunnen doen en dat de daders weten dat ze er niet zomaar mee weg komen!
6 Reacties
Ik ga mijn moeder tippen dat dit er nu is. In 2019 is zij ook opgelicht via Whatsapp door een nummer met mijn
foto erin. Echt walgelijk.
Zelf gebruik ik weinig social media, kijk ik al maanden geen tv meer. En lees ik amper het nieuws.