Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

EMDR

Hallo Iedereen,

 

Ik ben blij dat ik deze groep heb gevonden.

Morgen begint mijn EMDR behandeling. ik word behandeld voor de gebeurtenissen met mijn ex stiefvader toen ik klein was. en met een ex van me.

Gisteren had ik mijn hart open gezet en mijn verhaal gedeeld met een vriend.

Ik vertelde over hoe mijn ex opzettelijk de handelingen van mijn ex stiefvader na deed als ik geen sex met haar wou.

Hierdoor bevroor ik vaak uit angst en kon ze "haar ding doen".

De vriend lachte me uit en zei dat ik als man van geluk moet spreken dat ze seks wou hebben met me.

 

Dit dacht ik zelf ook erg lang en ik dacht dat het aan mij moest liggen.

Gelukkig door GGZ word ik nu wel gehoord.

En ik wil even zeggen. of je nou een vrouw bent, een kind, een man, of hoe je je dan ook ziet.

 

Seks zonder je consent is niet en nooit oké.

 

Ik weet niet zo goed wat ik nogmeer kan typen of wat ik moet zeggen om te beginnen.

Het spijt me als ik iets stoms zeg.

 

 

Bezig met laden...

5 Reacties *

22 januari 2022
Ik gun jou dat mensen je verhaal serieus nemen en niet lachend wegwuiven. Laat je niet aan de kant schuiven en focus op de mensen die je verhaal wel serieus nemen en daar contact mee kunnen maken. Ik heb ook ervaren dat er ook genoeg zijn die dat niet kunnen of willen dat wellicht ook een leerschool is dat niet iedereen dat kan of wil. Succes met de EMDR behandeling ;)
20 januari 2022
Hoi Pim, Fijn dat je de EMDR therapie gaat doen. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring hiermee., Zelf ben ik nl. op zoek naar een behandeling, die mij van mijn angststoornis afhelpt. Ik heb rond mijn 18de ook ervaringen gehad van seksueel misbruik door een stagebegeleider en een baas van een winkel waar ik mijn weekend baantje had. Hopelijk kunnen we elkaar hierover op de hoogte houden. Veel sterkte en succes bij de emdr. Groetjes Marli 68
20 januari 2022
Hi Pim, Wat fijn dat je morgen kan starten met de EMDR behandelingen. Heel veel succes en sterkte. Ik zelf heb ook EMDR behandelingen gehad, dit heeft veel opgeroepen, maar ik heb er ontzettend veel aan gehad. Ik hoop dat dit voor jou ook het geval zal zijn. Wat vervelend ook dat jouw vriend jou niet serieus heeft genomen en jouw verhaal lachend heeft afgedaan. Ik hoop dat je je steun hier en bij de GGZ goed kunt vinden. Je wist niet goed hoe je moest beginnen zei je - maar je doet het goed, je bent al begonnen. En niks van wat je zegt is stom. ?
20 januari 2022
Welkom Pim Op de eerste plaats succes morgen als je start met de EMDR behandeling. Ik hoop voor je dat ook exposure sessies daarbij een onderdeel vormen. Goed van je dat je het verhaal met een vriend hebt gedeeld. Woorden geven aan wat je overkomen is en nu nog bezig houdt, is al een deel van het helingsproces. Het is nooit oke als mensen over jouw grenzen gaan. En weet dat het jou niet te verwijten is als NEE niet gerespecteerd wordt. Je schrijft dat je op zoek bent naar een internationale charity voor slachtoffers van seksueel geweld. Ik ben daar niet van op de hoogte. Wel weet ik dat SHN internationale contacten heeft en dat wat we hier kennen tamelijk uniek is en voorloper zijn. Wat verwacht je van een internationale charity?
20 januari 2022
Ik zoek trouwens naar een internationale charity voor slachtoffers van seksueel geweld. Maar ik kan geen goede vinden. tips zijn welkom!