wow..ben ff van slag
Goedemiddag , ik ook hier..net gebeld door de bank ivm een controle op een transactie die ik heb gedaan...ben nog steeds in twee strijd met mn gevoel..schaam me .weet ook even niet wat the geloven...hoe meer je leest hoe meer je tegen komt aan soortgelijke verhalen...de man ( 51 jaar ) is echt super lief en totaal into me.( dacht ik ) .zingt zelfs voor me..heb meerdere foto's en filmpjes in de sportschool -face time contact..in Nederland ontmoet op Tinder ..ging na enkele weken terug naar huis voor zijn ziek moeder..kreeg een scherm print van de vlucht naar Chicago..tussen de landingen door ..telefoontjes ...na 4 maanden intens contact nog een klus en dan terug naar Nederland...ook nog contact met een vriend in Wales..foto's heb ik na eerste contact meteen door google afbeelding gehaald..komt niets naar boven.. ben misslijk en voel me enorm stom
17 Reacties
Mijn eerdere reactie, die ik hier geplaatst heb was niet voor jou bedoeld maar R91 die hier zijn medeleven betoogd maar zelf inmiddels weer in de ban zijn dader is en weer schulden heeft gemaakt.
Goed dat je hier je verhaal doet en lotgenoten treft. Daarin helpen we elkaar.
Februari 2021 overkwam mij een soortgelijk verhaal, maar dan meer in een vriendschappelijke setting, maar toch onder een soort 'betovering' en ik zat in een kwetsbare situatie met rugklachten, onzekerheid. Het contact en de aandacht waren heel interessant maar oh zo gevaarlijk. Nadat ik geld had overgemaakt (in een waas, verstandsverbijstering) uit de goedheid van m'n hart, belde mijn bank gelukkig met de vraag naar het bedrag en zo werd ik wakker en liet de bank de transactie stoppen.
Ik ben wel wat geld kwijtgeraakt, maar het schaadde me niet, kon het missen.
Ik herken het stukje van de fake bank-account van 'hem' waar veel geld op stond, waar ik toegang toe kreeg om zogenaamd geld naar mezelf over te maken en dan door te storten naar hem.
Wat een gekkigheid! Gelukkig kwam ik er vrij snel achter en heb ik het contact verbroken. Toen ik de chats nalas, zag ik ook rare dingen. Video-bellen lukte ook steeds niet, pas nadat ik 1 x geld had overgemaakt, wel maar dit was ook nep en er kwam een smoes dat er slecht internet was. Het was gewoon een bewerkte video van de echte persoon, een zanger uit de UK. Die herkende ik ook later pas. Op het einde kreeg ik ook nog wel raar commentaar. En ik werd nog een tijdje lastig gevallen met veel nepaccounts via Instagram en Facebook, maar dat stopte na verloop van tijd ook. Bij mij viel niks meer te halen.
Sterkte met alles; focus je op positieve dingen, mensen, investeer in echte relaties!
Ook ik heb een vreselijke tweestrijd gehad tussen mijn hoofd en mijn hart. Ook ik werd volledig verblind door de liefde. Ook ik heb mijn verliefdheid laten winnen van mijn twijfels en mijn alarmbellen. Ook ik heb de betreffende persoon eerst in levende lijven ontmoet. Ook ik had dagelijks contact en deed regelmatig videobellen. Ook bij mij werd de druk enorm opgevoerd om geld te lenen van mensen uit mijn omgeving toen mijn eigen spaargeld op was. En ook mij werd steeds beloofd dat alles snel terugbetaald zou worden.
Zo zie je maar: je bent zeker niet de enige! Ik wens je veel sterkte bij het verwerken van alles en veel succes met het terugvinden van vertrouwen!
Verder, voor wie het wil geloven en weet, bedrog is van alle tijden, door beleggingen, een leuke baan die een nachtmerrie werd, of juist die leuke buren die horror bleken. Of verkopers van slechte auto's en ga zo maar door. Dat is van alle tijden dat slimme mensen op een nare manier geld verdienen aan onschuldigen, gijzelaars en ontvoerden. Dus er is niets nieuws, ons voordeel is dat we elkaar nu kunnen vinden en elkaar helpen. Hou daar maar aan vast. Lieve groet voor iedereen in deze groep. C
Groetjes Stier1973
Wat knap dat je naar je onderbuik gevoel hebt geluisterd nadat de bank contact opnam met je. Ik heb wel geld overgemaakt. Ben elfs nog naar de bank gegaan om dat geld over te maken. Ze hebben mij zelfs gevraagd of het echt was. Ik heb overtuigd gezegd voor wie het was. Voor familie. De bank geloofde me niet maar kon mij niet tegenhouden. Ik geloofde het echt dat hij echt was en wat er met mij gebeurde op dat moment. Achteraf vraag ik me af, waarom ben ik zo dom geweest. Maar dat is achteraf. Nu letten we beter op.
Succes met verwerken.
Groetjes stier1973
Ik kan me voorstellen dat je hierin trapt. Je gaat er niet vanuit dat als je contact met iemand krijgt via Tinder, diegene alleen maar op je geld uit is. Omdat je zelf alleen maar goede bedoelingen hebt ga je er vanuit dat die ander dat ook heeft. Ik vind dat Tinder hier meer voor moet waarschuwen. Neem het jezelf niet kwalijk!
Zoals Shaggy5 al zegt en dank je wel voor je woorden Shaggy5 , schaamte heb zovelen die dit meemaakten. Maar die schaamte is er toch, kijk maar wat er rondom de Voice gebeurt. Uit schaamte zwegen ze 4 jaar.
Wij zwijgen hier niet over onze schaamte, ons verdriet, ons verlies van dromen en in bepaalde gevallen ook geld.
Wij zijn samen sterk en adviseren elkaar ook.
Je stap om hier te komen is enorm dapper maar je bent hier veilig. Je bent nu enorm in verwarring en velen begrijpen dat ook. Maar ben je in staat om ook van ons advies aan te nemen? Dat lees ik niet.
Vanzelfsprekend sta ik open voor adviezen, graag zelfs ..ik ben vanmorgen op mijn werk gebeld door de bank en zit sindsdien met rood hoofd vol schaamte en mixed emoties achter mijn bureau ..sprakeloos dat ik erin getrapt ben..4 maanden van heel veel bellen , geïnteresseerd en meelevend zijn met de mensen in mij leven.. zingen voor me....facetimen, vlucht schemas door appen..wow !! ik ga nu naar huis en laat de boel de boel..voor nu..X
Heel moeilijk en ook om weer uit die greep te komen.
Ik heb nu een paar keer geweigerd om geld te geven. Gisteren ben ik geblokkeerd en dat deed vreselijk veel pijn. En toch werd de blokkade dezelfde avond weer opgeheven. En ik weet zo goed wat ik wel en niet moet doen. En toch doe je het! Vreselijk dat mensen zo veel misbruik maken van mensen met een goed hart.
wens je heel veel sterkte lieve Babe15..het vertrouwen is weg en dat zal zeker nog lang aanblijven..ik ga me gewoon weer verdrinken in mijn werk en sport en blijf er op deze site over praten..dat helpt enorm..ondanks dat dit pas gisteren naar voren is gekomen..vindt ik het praten met anderen die dit hebben meegemaakt een verlichting..je blijft jezelf dingen verwijten...
Wat bedoel je met in Nederland ontmoet op Tinder, ... dat klinkt niet als een echte ontmoeting ?
Je hoeft je niet te schamen want er zijn duizenden die ook beet genomen worden dankzij het anonieme internet.