Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

wow..ben ff van slag

Goedemiddag , ik ook hier..net gebeld door de bank ivm een controle op een transactie die ik heb gedaan...ben nog steeds in twee strijd met mn gevoel..schaam me .weet ook even niet wat the geloven...hoe meer je leest hoe meer je tegen komt aan soortgelijke verhalen...de man ( 51 jaar ) is echt super lief en totaal into me.( dacht ik ) .zingt zelfs voor me..heb meerdere foto's en filmpjes in de sportschool -face time contact..in Nederland ontmoet op Tinder ..ging na enkele weken terug naar huis voor zijn ziek moeder..kreeg een scherm print van de vlucht naar Chicago..tussen de landingen door ..telefoontjes ...na 4 maanden intens contact nog een klus en dan terug naar Nederland...ook nog contact met een vriend in Wales..foto's heb ik na eerste contact meteen door google afbeelding gehaald..komt niets naar boven.. ben misslijk en voel me enorm stom

Bezig met laden...

17 Reacties *

10 februari 2022
Beste mottojee15, ik wens je heel veel sterkte. Als je open en eerlijk bent naar je omgeving dan zul je veel steun ontvangen. Misschien een enkele uitzondering daargelaten. Heb begrip voor het feit dat je hier niet voor gekozen hebt maar dat je in deze situatie onbewust beland bent. Mijn eerdere reactie, die ik hier geplaatst heb was niet voor jou bedoeld maar R91 die hier zijn medeleven betoogd maar zelf inmiddels weer in de ban zijn dader is en weer schulden heeft gemaakt.
28 januari 2022
Hoi Mottojee15, Goed dat je hier je verhaal doet en lotgenoten treft. Daarin helpen we elkaar. Februari 2021 overkwam mij een soortgelijk verhaal, maar dan meer in een vriendschappelijke setting, maar toch onder een soort 'betovering' en ik zat in een kwetsbare situatie met rugklachten, onzekerheid. Het contact en de aandacht waren heel interessant maar oh zo gevaarlijk. Nadat ik geld had overgemaakt (in een waas, verstandsverbijstering) uit de goedheid van m'n hart, belde mijn bank gelukkig met de vraag naar het bedrag en zo werd ik wakker en liet de bank de transactie stoppen. Ik ben wel wat geld kwijtgeraakt, maar het schaadde me niet, kon het missen. Ik herken het stukje van de fake bank-account van 'hem' waar veel geld op stond, waar ik toegang toe kreeg om zogenaamd geld naar mezelf over te maken en dan door te storten naar hem. Wat een gekkigheid! Gelukkig kwam ik er vrij snel achter en heb ik het contact verbroken. Toen ik de chats nalas, zag ik ook rare dingen. Video-bellen lukte ook steeds niet, pas nadat ik 1 x geld had overgemaakt, wel maar dit was ook nep en er kwam een smoes dat er slecht internet was. Het was gewoon een bewerkte video van de echte persoon, een zanger uit de UK. Die herkende ik ook later pas. Op het einde kreeg ik ook nog wel raar commentaar. En ik werd nog een tijdje lastig gevallen met veel nepaccounts via Instagram en Facebook, maar dat stopte na verloop van tijd ook. Bij mij viel niks meer te halen. Sterkte met alles; focus je op positieve dingen, mensen, investeer in echte relaties!
19 januari 2022
Beste mottojee15, ik herken heel veel in jouw verhaal en de reacties die hier eerder al op volgden. Zelf ben ik afgelopen jaar ook slachtoffer geworden en ik heb hierbij gigantisch veel geld verloren. Gedurende een periode van zo'n 7 maanden heb ik heel vaak heel veel geld overgemaakt. Helaas heeft de bank bij mij nooit ingegrepen of ook maar even navraag gedaan naar alle transacties. Helemaal niets. Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij de politie en de bank heeft een onderzoek ingesteld. Zowel bij de politie als de bank ben ik nu in afwachting van een reactie. Ook ik heb een vreselijke tweestrijd gehad tussen mijn hoofd en mijn hart. Ook ik werd volledig verblind door de liefde. Ook ik heb mijn verliefdheid laten winnen van mijn twijfels en mijn alarmbellen. Ook ik heb de betreffende persoon eerst in levende lijven ontmoet. Ook ik had dagelijks contact en deed regelmatig videobellen. Ook bij mij werd de druk enorm opgevoerd om geld te lenen van mensen uit mijn omgeving toen mijn eigen spaargeld op was. En ook mij werd steeds beloofd dat alles snel terugbetaald zou worden. Zo zie je maar: je bent zeker niet de enige! Ik wens je veel sterkte bij het verwerken van alles en veel succes met het terugvinden van vertrouwen!
08 februari 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het zou mooi zijn als je je eigen leven weer in de greep zou krijgen. Zonder alle leugens en mooie woorden voor de show.
19 januari 2022
Hoi, Fantastisch dat iedereen reageert. Dat heeft mij 4 jaar geleden ook erg geholpen. Gelukkig zijn wij mensen die vertrouwen willen geven aan die ander en dat is goed. Werk daaraan, dat deed ik ook , alleen niet meer via internet. Verder, voor wie het wil geloven en weet, bedrog is van alle tijden, door beleggingen, een leuke baan die een nachtmerrie werd, of juist die leuke buren die horror bleken. Of verkopers van slechte auto's en ga zo maar door. Dat is van alle tijden dat slimme mensen op een nare manier geld verdienen aan onschuldigen, gijzelaars en ontvoerden. Dus er is niets nieuws, ons voordeel is dat we elkaar nu kunnen vinden en elkaar helpen. Hou daar maar aan vast. Lieve groet voor iedereen in deze groep. C
18 januari 2022
Lieve stier .. ik moet aangifte gaan doen . Heb eerder ook een overmaak gedaan die er gewoon door heen is gekomen .. bijzonder toch . Ook flink bedrag . De laatste kan de bank nog onder scheppen ., waar ik heel dankbaar voor ben .. liefde maakt echt blind hè .. de manier waarop is zo geniepig en op je gevoel uitgespeeld.. begrijp je zo goed ! Maar okay .. wij allen hier hebben vanuit een goed hart en vol liefde gehandeld ..gooi mijn woede eruit in de sportschool. Boosheid beetje kwijt en wat kilo’s hahaha Beetje humor is wel nodig anders blijf je erin .. maar zal wel een naar nachtje worden vanavond .. dat denken en malen zal voorlopig wel blijven
19 januari 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi ook ik heb aangifte gedaan. Helaas konden ze er niks mee, omdat ik vrijwillig overgemaakt had. De bank kon het ook niet onderscheppen. Was ook een groot bedrag. De rest van het geld heb ik met steamkaarten betaald. Steamkaarten zijn kaarten om onlinespellen mee te kunnen kopen. Ze zijn zo gehaaid die gasten. Tis nu 3 mnd geleden, maar heb het nog niet helemaal verwerkt. Achtervolgd me nog steeds. Om op me eigen te vertrouwen komt langzaam terug. Vertrouwen in anderen (vooral mannen) gaat nog moeizaam. We hebben nog een lange weg te gaan. En ja liefde maakt blind, maar je word een keer wakker. Zoals nu. Goed dat je je boosheid zo eruit kan gooien, lucht een heel stuk op. Denken en malen hoort bij het verwerkings proces. Nogmaals sterkte en succes met wat er komen gaat. Blijf vooral praten. Groetjes Stier1973
18 januari 2022
Hoi mottojee15 Wat knap dat je naar je onderbuik gevoel hebt geluisterd nadat de bank contact opnam met je. Ik heb wel geld overgemaakt. Ben elfs nog naar de bank gegaan om dat geld over te maken. Ze hebben mij zelfs gevraagd of het echt was. Ik heb overtuigd gezegd voor wie het was. Voor familie. De bank geloofde me niet maar kon mij niet tegenhouden. Ik geloofde het echt dat hij echt was en wat er met mij gebeurde op dat moment. Achteraf vraag ik me af, waarom ben ik zo dom geweest. Maar dat is achteraf. Nu letten we beter op. Succes met verwerken. Groetjes stier1973
18 januari 2022
Hoi Mottojee15, Ik kan me voorstellen dat je hierin trapt. Je gaat er niet vanuit dat als je contact met iemand krijgt via Tinder, diegene alleen maar op je geld uit is. Omdat je zelf alleen maar goede bedoelingen hebt ga je er vanuit dat die ander dat ook heeft. Ik vind dat Tinder hier meer voor moet waarschuwen. Neem het jezelf niet kwalijk!
18 januari 2022

Als antwoord op door 89d78ce153d147…

Hi Muis . Dank voor je lieve reply … je denkt idd iemand met dezelfde intenties gevonden te hebben. Nooit geld overmaken naar iemand die je niet kent ,I know ? ik heb hem daadwerkelijk wel persoonlijk ontmoet ..dus vindt t zo ongelofelijk hard aankomen ..heb de schade mede door telefoontje van de bank vanmorgen kunnen beperken . Ben Gelukkig gezond en zal de emotionele schade moeten gaan verwerken , kan niet eens huilen .. komt later misschien ., blij dat dit forum er is ., zodat we elkaar kunnen steunen .. het gevecht in mijn hoofd met mijn hart is enorm naar geld overmaken gaat deze dame niet meer doen .,x
Standaard profielafbeelding
Nar
18 januari 2022
Niet schamen en niet stom voelen! Sterk en dapper dat je je verhaal deelt juist. Laat je niet overhalen om toch “zijn” smoezen te geloven. Ga alleen in zee met iemand die je snel in het echt kunt ontmoeten en nooit meer geld overmaken ofzo. Sterkte!
18 januari 2022
MOTTOJEE15 Zoals Shaggy5 al zegt en dank je wel voor je woorden Shaggy5 , schaamte heb zovelen die dit meemaakten. Maar die schaamte is er toch, kijk maar wat er rondom de Voice gebeurt. Uit schaamte zwegen ze 4 jaar. Wij zwijgen hier niet over onze schaamte, ons verdriet, ons verlies van dromen en in bepaalde gevallen ook geld. Wij zijn samen sterk en adviseren elkaar ook. Je stap om hier te komen is enorm dapper maar je bent hier veilig. Je bent nu enorm in verwarring en velen begrijpen dat ook. Maar ben je in staat om ook van ons advies aan te nemen? Dat lees ik niet.
18 januari 2022

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Hi Christiane, ik ben nog steeds murw ...hoe kan iemand zoveel tijd en energie in deze manier van handelen steken. Vanzelfsprekend sta ik open voor adviezen, graag zelfs ..ik ben vanmorgen op mijn werk gebeld door de bank en zit sindsdien met rood hoofd vol schaamte en mixed emoties achter mijn bureau ..sprakeloos dat ik erin getrapt ben..4 maanden van heel veel bellen , geïnteresseerd en meelevend zijn met de mensen in mij leven.. zingen voor me....facetimen, vlucht schemas door appen..wow !! ik ga nu naar huis en laat de boel de boel..voor nu..X
18 januari 2022
Ja ik ken het. Het voelt als een echte relatie. En twijfels zijn er ook steeds maar toch ben je door de liefde bereid om mee te gaan in het verhaal en negeer je alle twijfels. Je weet best wel ik moet geen geld geven aan een vreemde wat niet zo voelt natuurlijk. En toch doe je het! Ik ken het. Heel moeilijk en ook om weer uit die greep te komen. Ik heb nu een paar keer geweigerd om geld te geven. Gisteren ben ik geblokkeerd en dat deed vreselijk veel pijn. En toch werd de blokkade dezelfde avond weer opgeheven. En ik weet zo goed wat ik wel en niet moet doen. En toch doe je het! Vreselijk dat mensen zo veel misbruik maken van mensen met een goed hart.
19 januari 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Nog een aanvulling. Gisteren werd ik weer gebeld door hem. Hij vroeg weer geld. Ik heb geweigerd. Toen was het fuck you en kwam de ware persoon te voorschijn, nu weet ik het zeker en heb ik geen twijfels mee. Het is een dief en een oplichter. Nu heb ik hem geblokkeerd ! Het woord fuck you was de limit. Nu weet ik ook dat hij alles heeft gelogen en dat meer dan 5 maanden lang! Het is niet te geloven dat mensen zo kunnen liegen! Maar het deed weer enorm veel pijn! Dus geloof het niet! Je wordt opgelicht!
19 januari 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hi Babe15..ik kan niet op je tweede reactie reageren, dus doe het even zo..bij de term F You zie je inderdaad met wie je van doen hebt..echt cold Turkey stoppen..ik heb een account met alle gegevens van IBAN tot swift code aan toe gekregen van een "agent " in Istanbul. heb kunnen inloggen op de bank van degene waarmee ik "praat "..eerste twee grote overboeking gingen goed van zijn bank naar dat van de "agent " de derde werd geblokkeerd door de bank..kreeg ook meteen screenshots van de mail die de bank gestuurd had..hoe uitgekookt ben je dan.alles komt zo geloof waardig over..ik kan zelfs nog inloggen op het account als ik zou willen..later kreeg ik ook print screens van verschillende banken ( zijn "vriend , collega's en moeder) die hem hadden geholpen met geld naar deze agent over te maken om het bedrag voor de order compleet te maken..miste nog steed 62 000 dollar om terug te kunnen komen..of ik kon helpen ..of mijn zus misschien of ander in mijn omgeving ..alles zou met flinke rente worden terug betaald..zo blij dat de bank hier heeft ingegrepen !! wens je heel veel sterkte lieve Babe15..het vertrouwen is weg en dat zal zeker nog lang aanblijven..ik ga me gewoon weer verdrinken in mijn werk en sport en blijf er op deze site over praten..dat helpt enorm..ondanks dat dit pas gisteren naar voren is gekomen..vindt ik het praten met anderen die dit hebben meegemaakt een verlichting..je blijft jezelf dingen verwijten...
18 januari 2022
Hoi Mottojee15, Dit geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het advies is: NOOIT geld sturen naar mensen die je nooit ontmoet hebt. "Intens contact" is heel wat anders dan dat je elkaar fysiek ontmoet. Heel veel sterkte en goed dat je je verhaal kwijt wilt ! Wat bedoel je met in Nederland ontmoet op Tinder, ... dat klinkt niet als een echte ontmoeting ? Je hoeft je niet te schamen want er zijn duizenden die ook beet genomen worden dankzij het anonieme internet.