Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Reclame op radio (3fm in ieder geval)

Hai,

allereerst alle respect en dank voor alles wat jullie voor mensen betekenen, dat staat voorop.

Ik wilde alleen wel kenbaar maken dat de reclame die momenteel op 3fm veel langs komt zzeeerrrr onaangenaam is. Ook al heb ik hulp gekregen, zo een indringende reclame kan misschien mensen die nog hulp moeten zoeken over de streep trekken. Maar tegelijkertijd het een hele nare ervaring deze reclame te horen.

Ik vind het niet ondenkbaar dat mensen hierdoor herbelevingen krijgen. Zelf los ik het op door hardop te gaan tellen tot 30 zodat ik de reclame niet hoor (ja mensen kijken me soms raar aan als dit buiten gebeurt).

Zijn er anderen die deze reclame als zeer nare ervaring zien?

Of misschien dat iemand van slachtofferhulp kan aangeven of dit al bekend is en of ze er ook zo naar hebben gekeken/geluisterd

P.s. ik bedoel de reclame van iemand die vertelt dat er zomaar weer iemand achter staat en dat bekende is

Bezig met laden...

2 Reacties *

14 januari 2022
Bedankt voor het delen van je zorg. Wat vervelend dat je hierdoor herbelevingen kunt krijgen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb deze met de juiste personen intern gedeeld, zodat we hier in de toekomst nog beter rekening mee kunnen houden. Zodra ik een antwoord heb, zal ik deze met je delen.
22 januari 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hai Eva, dank je wel voor je snelle reactie, en excuses voor het feit dat ik er nu pas op reageer. Ik ben blij dat je het hebt doorgegeven aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor toekomstige reclames!! De "reclame" (dat is het uiteraard niet, het is een voorlichtingscampagne) komt zo vaak voorbij op 3fm dat ik soms geen zin heb om 3fm te luisteren. Terwijl vooral de ochtend show mij de kracht geeft om in de ochtend op te staan bijvoorbeeld. Maar eigenlijk staat 3fm hier normaal altijd aan als ik wakker ben. Ook vlak na de uitzending van BOOS van de week, die ook op 3fm voor groot deel was te volgen, kwam de reclame voorbij. Ergens heel begrijpelijk en ik hoop dat mensen daardoor naar jullie toe stappen, maar aan de andere kant ook lastig voor andere mensen. Nogmaals, ik gun iedereen hulp. Maar wilde toch iets verduidelijken dat dit ook een negatieve impact kan hebben op mensen en zich daardoor nog ellendiger gaan voelen. Maar goed, je hebt het al gelijk omgezet in actie en daar ben ik dankbaar voor :) Ik hoor graag of en wat er met de input gedaan wordt. P.s. het verbaast me dat er niet meer reacties zijn gekomen van mensen ;) Dank nogmaals voor jullie goed werk!!