Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Amerikaanse trader in Brussel

Standaard profielafbeelding
ML

Ja, ook in ben er voor gevallen. Ik kwam op een vlucht een Amerikaanse trader tegen die in BXL ging werken. Nummers uitgewisseld maar verder geen contact. Drie maanden later kom ik hem tegen op tinder. Toeval! Zo aan de praat geraakt op whatsapp, bellen en facetimen. Het leek allemaal zo echt. Uiteraard ging hij me begeleiden met mn bitcoin aankopen - dit was zelfs op mn eigen vraag. De appjes en gesprekken werden intiemer en eerlijk ik genoot van al die aandacht. Toen ik vorige week terugkeerde uit het buitenland om dan eindelijk af te spreken moest hij plots weg voor werk. Dit kan gebeuren toch? Na drie dagen niets te horen werd ik ongerust en lichtte de politie in. Persoon bestaat niet, u bent opgelicht was het verdict. Ik ben er fysiek ziek van. Ik heb die persoon ontmoet en beeldde mij alleszins niet alles in ... dacht ik.. het gaat dus veel verder dan enkel via tinder of andere apps en mensen met wie je geen contact hebt. Hoe nu verder? 

Bezig met laden...

6 Reacties *

20 januari 2022
Geen contact meer zoeken, dat is het beste. Zodra iemand begint over bitcoins en/of beleggen, geld vraagt dan kan je er vanuit gaan dat het niet klopt. Ook al heb je de persoon in kwestie ontmoet, je weet niets over iemand en wat zijn/haar bedoelingen zijn. Iemand die echt voor je wilt gaan, vraagt niet om geld en zo. Sterkte, dikke knuff,
Standaard profielafbeelding
ML
20 januari 2022

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Dat is zo en zou ik ook nooit op ingaan. Mijn vraag was aan hem ; sinds jij iets van bitcoins kent - waar ik investeer ik in .. het was op mn eigen vraag - denk ik. Mss speelde hij al lang een spelletje waardoor het geïmplementeerd werd in mn hoofd. Wou maar ff zeggen - je kan iemand echt ontmoeten. En zien en facetimen en dan nog zijn t oplichters
18 januari 2022
Hi Natasja..ik heb de persoon die volgens mijn bank een oplichter is ook ontmoet, Amerikaan , sportief , intelligent, romantisch .totaal into me..zingt voor me. .ben ook begeleid met aankoop van Bitcoins door zijn "beste vriend"..ja gaat over alles en iedereen twijfelen ....weet ook even niet hoe ik dit in mijn hoofd en in mij emotie een plek ga geven..hoe ver gaat iemand..wens je heel veel sterkte..ik ga aan mezelf werken..en er sterker uit komen..hoop dat jou dit ook lukt X
12 januari 2022
Hallo, het gebeurde mij 2 keer, vlak na elkaar, ik maakte nooit geld over, omdat ik dat niet had, gelukkig! Geloof NOOIT een dude, kerel, of wie dan ook wànneer hij 1) nooit fysiek wil afspreken, face timen, bellen enz, hij is fake 2) geld vraagt , iemand die het echt goed met je meent, zorgt voor zijn eigen geld en zal het eerder aan jou besteden dan jij aan hem 3) laatste keer werd een bedrieger echt verliefd op mij en belde me zelfs op, jammer voor hem dat hij in zijn eigen val trapte, onthoud : karma is a bitch! Als iemand je wil kwetsen, wordt hij vroeg of laat zelf gepakt ! Veel moed bij het daten, geef nooit op maar hou je voeten op de grond!!! Groetjes
Standaard profielafbeelding
ML
12 januari 2022

Als antwoord op door 7059bf5568aa49…

Beste, ik denk eerlijk dat die mensen nooit gepakt worden ... ik heb die persoon ontmoet, gezien dus vroeg me af of er ervaringen hiermee zijn. Van de politie kreeg ik niks sympathie; ik had maar beter moeten weten en moet niemand vertrouwen. Maar zo wil ik ook niet verder. Ik zou eens goed boos moeten worden maar daar heb ik zelfs de energie niet voor.
11 januari 2022
Hoi natasja41 Ik zou toch proberen om geen contact meer met hem op te nemen of niet meer te reageren. Het doet pijn zeker omdat je met een oplichter te maken hebt, waarvan je dacht dat hij echt was. Dat je er ziek van ben snap ik. Maar dat gaat vanzelf wel over. Het heeft even tijd nodig. Je hebt er niks aan om contact te houden. Succes e hopelijk kan je hem links laten liggen. Groetjes Stier1973