Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

niet meer weten wie ik ben

hey allemaal,

een tijdje geleden heb ik mijn verhaal geplaatst over mijn ervaring toen ik als 11 jarige seksueel ben misbruikt door mijn stiefvader. nadat ik dit na 7 jaar voor het eerst gedeeld heb met mijn vriend heeft dat echt voor opluchting gezorgd. maar al snel (na 3 maanden) ben ik eigenlijk weer terug bij af. door de vele stress, onrust, huilbuien,  spanning, PTSS en opgejaagde gevoel. ben ik eigenlijk mijzelf meer gaan verliezen. ik werd heel snel boos/geirriteerd. eigenlijk rolde ik langzaam in een depressie. naast deze klachten werkte ik 32 uur en ging ik nog een hele dag naar school. ik ben ook na maanden op deze manier te werken gestopt met werken en zit nu al voor 1,5 maand in de ziekte wet... ik ben 19 jaar en het frusteerd mij gewoon zo erg dat mijn lichaam nu al 'op' is. ik zit bij een GGZ-proffesional en bij een psycholoog. Bij de GGZ-proffesional heb ik EFT therapie gehad dit helpt even maar niet lang, EMDR heb ik geprobeerd maar ik ging niet mee in de 'flow'. ze zegt dat ik last heb van dissociatie, derealisatie en depersonalisatie. derealisatie heb ik nu 5maanden aan een stuk. in de zomer van 2021 heb ik derealisatie al eerder meegemaakt dit was om de week. dit ervaarde ik als iets engs en angstigs. het ging toen gelukkig wel weg. maar nu lijkt het chronisch te zijn. Daarnaast noemde ze verhoogd accociatief (snel aantrekken van dingen om mij heen). ook kreeg ik twijfels over mijn geaardheid (H-OCD) thank god dat ik dit hoorde dat dit een dwangstoornis was, want ik verklaarde mezelf als gek. maar onderant weet ik gelukkig dat ik nog steeds op mannen val.

 

het lijkt gewoon alsof ik niet meer goed weet wie ik zelf ben, alles is vreemd, warrig en het is nu al maanden aan een stuk aan de gang. hebben meerdere mensen dit probleem?? ik ben bang dat het niet meer goed komt.. en dat maakt mij angstig. 

 

Bezig met laden...

3 Reacties *

07 januari 2022
Lees mijn verhaal, ❤️??? Kijk of je er iets mee kan. Warme knuffel, Joy
07 januari 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ga lezen, dankjewel. Warme knuffel terug ?❤️
06 januari 2022
Hoi zo moedig dat je het deelt Ik heb mijn verhaal nog altijd niet gedeelt, Maar ik herken het zo goed, even zorgt het voor opluchting en dan komt die klap weer waar je allemaal mee worstelt. Het enige wat ik kan zeggen is blijven praten, neem je rust. Denk even vooral aan jezelf. Wat heb jij nodig. En schaam je vooral niet, het is heel moedig om hulp te zoeken. Ik heb ook 1,5 jaar thuis gezeten en ga nog steeds op en af. ❤️