Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Duurde een jaar...

Op 26 december 2020 keerde ik via Tinder een man kennen Canadees woonde in Antwerpen en had een huis in Canada. Zijn vrouw was 6 jaar geleden overleden en aangezien ik ook mijn man heb verloren hadden wij een goede klik. Het was eerst een korte periode via de chat van Tinder maar al gauw wisselde we o6 nrs uit om Whatsapp verder te gaan. Op 2 januari werd ik positief getest op Corona en hij appte dagelijks hoe het ging etc etc. Het contact werd steeds inniger waarna wij ook  gingen bellen. Hij was werkzaam op een platform in de Noordzee bij Noorwegen. Hadden dezelfde leeftijd alles ging  eigenlijk perfect. Om een lang verhaal kort te maken heb ik diverse keren een bedrag naar hem overgemaakt aangezien hij niet kon inloggen op zijn bank account. Hij heeft mij zijn inlog gegevens gegeven met de vraag of ik wel kon inloggen en inderdaad dat kon ik. Ik kon zien dat er een aanzienlijk bedrag op zijn account stond. Hij vroeg of ik geld vanuit zijn account naar mijn rekening kon overmaken zodat ik hem geld  kon sturen. Het bedrag was echter best nogal groot  dat ik dat niet wou om vragen van mijn bank te omzeilen   die gaan zich afvragen waarom er een groot bedrag wordt gestort op mijn rekening en ergens had ik toen al zoiets het klopt niet maar ik was gek op hem dus heb het verdrongen.  Ik heb een jaar lang tot afgelopen 31 december om 23.59 uur dagelijks contact gehad zowel bellen als appen.  Op deze data en tijdstip heb ik het laatste appje ontvangen daarna tot nu toe helemaal niets.  Mijn appjes komen aan met 1 vink dus geen internet verbinding kom daarom ook niet bellen. Heb denk ik wel 10 mails gestuurd met de vraag wat er aan de hand is maar geen antwoord.  Diep in mijn hart weet ik het eigenlijk al maar het is zo moeilijk om hierin toe te geven . Lijkt wel of je verslaafd wordt gemaakt! Ik heb nu wat van zijn foto's geshopt op yandex com en kwam erachter dat 2 foto's van een ander zijn. Ik heb een kopie van zijn paspoort wat volgens mij klopt echter heb ik vandaag een mail gestuurd naar de Canadese ambassade of ze mij hopelijk info kunnen verstrekken of paspoort vals is of niet. Nogmaals ik weet dat het fout zit en de tranen lopen over mijn wangen nu omdat ik hem nog steeds na deze dagen mis. Mis onze dagelijkse telefoon gesprekken. Heb altijd nog de hoop tegen beter weten in antwoord via de mail te krijgen waarom. Het geld zal ik niet meer terug krijgen naar het ergste is dat ik weer in een rouw proces terecht ben gekomen en ik hoop hier toch mee om te kunnen gaan 

Bezig met laden...

8 Reacties *

11 januari 2022
Lieve Anna, Vreselijk, ik begrijp hoe je je voelt, ook ik heb dit pas meegemaakt en heel veel geld kwijtgeraakt en mijn jongste dochter al een tijdje geen kontakt meer mee? Het niet geloven en maar wachten op zijn berichtjes en maar proberen hem te bellen en berichtjes zelf sturen, hem missen, het niet geloven dat hij niet echt bestaat en dan toch nog via een foto hem gevonden, dus toch nep...dus begrijp je en leef met je mee, heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel van mij
04 januari 2022
Lieve Anna, Ook jij bent misleid. Je hebt veel aandacht gekregen en dat voelde zo goed. En nu blijkt het allemaal nep. Het ging hem alleen om je geld! Dat is de harde werkelijkheid en doet vreselijk zeer! Ik hoop dat er lieve mensen in je omgeving zijn waar je terecht kunt met je verhaal. En anders zijn er ook professionals die een zwijgplicht hebben. Voor nu kun je al bij ons terecht, je zusters en broeders. Wij begrijpen wat je hebt meegemaakt en hoe dit voelt. Het is zo gemeen om iemand via haar/zijn hart te misleiden. Jij bent goed! Jij hebt alleen de verkeerde vertrouwd. Het is een crimineel. Maar blijf jezelf voorhouden: ik ben een goed mens! Sterkte Anna! Groetjes, Rileen
04 januari 2022

Als antwoord op door 9c2a37e0513c45…

Lijkt wel op dezelfde persoon. Heb het er nog zo moeilijk mee niet eens zozeer van het geld maar gewoon de aandacht in de vorm van bellen, whatapp etc
03 januari 2022
Kan je eens zijn omschrijving geven aub? Of het einde van zijn gsm nr .
03 januari 2022

Als antwoord op door 9c2a37e0513c45…

Ik vind het ook apart dat hij er zo mee stopte als hij was doorgegaan zeg ik eerlijk had ik misschien nog wel wat overgemaakt. Overmaken ging naar zijn Consultant in Johannesburg, zuid Afrika hoe dom van mij ik zocht daar niets achter. Ergste is ik mis hem althans onze gesprekken??
03 januari 2022
Dag Anna , Kan u mij zijn naam een geven aub ? Van mij hetzelfde profiel . Een Canadees die in Antwerpen woont en 6 jaar geleden zijn vrouw verloren
03 januari 2022
Ik heb het ook meegemaakt, liet me ook verleiden en heeft me veel geld gekost. Maar het ergste was inderdaad het gemis. Het gemis van zijn “liefde” en de gesprekken. Het heeft een lange tijd nodig om het te verwerken, maar het mooiste bij mij was dat de jonge die erachter zat, voor iemand anders, zich heeft gemeld. Hij had er zoveel spijt van en vond het erg dat ik zoveel geld was kwijt geraakt. Hij heeft me alles uitgelegd en we hebben nu nog contact. Helaas, helpt mijn verhaal je niet, maar ik voel met je mee. Het is zwaar omvallen te verwerken.
11 januari 2022

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Lieve Leeuw26, Ja vreselijk, het gemis is niet te omschrijven en zijn mooie teksten, liefdes verklaringen, zijn lieve stem en de aandacht die ik kreeg...ik weet wat jij voelt, ik ben er uiteindelijk vanmorgen achter gekomen zelf, mijn kinderen hebben mij vaak gewaarschuwd voor hem, maar ik wilde het niet geloven, ik had een kopie van zijn rijbewijs en van zijn paspoort, heb zijn foto gescand, niks kunnen vinden? Z'n adres op zijn rijbewijs gecheckt, klopte dus ik geloofde hem. Nu gaan verwerken...valt niet mee...het rare is dat ik hem erg mis en het soms nog steeds niet kan geloven... Heel veel sterkte gewenst..knuffel van mij