Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Te mooi om waar te zijn

Profielafbeelding voor CAS
CAS

Na een lange periode van rouw na het overlijden van mijn man, de stap gezet om te gaan daten.

Ingeschreven bij 50plusmatch waar ik op zondag in contact kwam met een lieve man. Amerikaan met een Nederlandse moeder en Amerikaanse vader. Hij koos voor mij en ik voelde me voor het eerst in lange tijd weer geliefd. Maar domme muts die ik was, na een paar dagen kwam er een bericht dat hij af ging reizen naar China omdat hij daar zijn project af moest maken. 5 weken lieve e-mails in het Engels en Nederlands naar elkaar gestuurd. Er waren dagen dat er geen reactie kwam maar dat kwam volgens hem omdat de Chinezen alles blokkeerde en nog viel het kwartje niet bij mij. Op 24 december kwam er een nood mail dat hij in de problemen zat omdat hij het goud dat hij als betaling kreeg niet uit China kon krijgen. Of ik mijn gegevens en telefoonnummer wilde opgeven zodat het naar mij gestuurd kon worden. Dit was midden in de nacht. Gelukkig heb ik mijn gevoel gevolgd en geen gegevens met hem gedeeld. Daarna was het stil tot 30 december. Weer een bericht over dat hij vast zat in Xi'an en daar afwachtte om met het goud te kunnen reizen. Van mij mag hij daar wegrotten. Alles geblokkeerd want ik voelde me niet meer veilig. net of hij toch mijn leven in zou komen stappen. Ondanks dat hij toch geen gegevens van mij heeft.

Inmiddels probeer ik weer het leven op te pakken maar het heeft wel mijn vertrouwen in mannen weggehaald. Ik heb mijn verhaal gedeeld met vrienden en collega's , zij  veroordelen me niet maar steunen me juist. Zij weten mijn verleden en wat het me gekost heeft om weer mijn hart te openen voor andere. Nu ben ik super voorzichtig en als een man zegt dat ik een mooie vrouw ben gaan er allerlei alarmbellen rinkelen. Mijn zelfbeeld heeft een enorme deuk opgelopen.

Met dit verhaal wil ik andere waarschuwen die kwetsbaar zijn, net als dat ik was. 

Wij hebben hier niet om gevraagd, wij zijn slachtoffer van criminelen die de kwetsbare vrouwen eruit pikken. Wij mogen er zijn!

Bezig met laden...

21 Reacties *

06 januari 2022
Cas, volgends mij ben jij best getalenteerd en bewust, Waarom aarzel je zo?
Profielafbeelding voor CAS
CAS
06 januari 2022

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Inmiddels geen berichtjes meer ontvangen. Sluit het hoofdstuk en ga verder met mijn leven. Met een ervaring rijker. Al had ik deze ervaring liever niet gehad. Dank je voor je reacties.
06 januari 2022
?
04 januari 2022
Zoals ik dit nu lees zou ik je willen aanraden absoluut NIET te reageren. Is het misschien raadzaam om in jouw geval een ander telefoonnummer te nemen?
Profielafbeelding voor CAS
CAS
05 januari 2022

Als antwoord op door 8e0b71bd30fb4a…

Ik reageer niet, spam leeggemaakt en hoop er nu niets meer in te vinden. Nieuw nummer is lastig. Maar als het niet stopt zal ik wel moeten.
04 januari 2022
Huh, je moet je profiel overal wijzigen, Instagram. LinkedIn, facebook en via WhatsApp. Hij kan ook jouw profiel gebruiken op andere websites. Even werk en ook je IP adres beveiligen, als je niet weet hoe je dit moet doen bel dan met de fraudehelpdesk. Je spamfilter is niet in orde, ook de helpdesk kan je daarmee helpen.
Profielafbeelding voor CAS
CAS
05 januari 2022

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Hij heeft gelukkig niet mijn achternaam waarmee ik op LinkedIn en Facebook staat. Aan het spamfilters wordt gewerkt. Hij reageert op oude e-mails zodat hij er wel mee wegkomt. Zijn e-mailadres is geblokkeerd.
Profielafbeelding voor CAS
CAS
04 januari 2022
Ik heb Whatsapp geblokkeerd. Email geblokkeerd maar toch komt hij in de Spam. Collega zoekt nu uit hoe ik het telefoonnummer kan blokkeren. Zie gelukkig wel zijn naam mocht hij bellen. Dan kan ik hem wel blokkeren. Ik wil rust maar dat geeft hij me niet.
Profielafbeelding voor CAS
CAS
04 januari 2022
Inmiddels blijft hij berichtjes sturen. In mijn spam komt hij nu iedere dag voorbij. Het is moeilijk om er niet op te reageren. Zou hem zo graag de huid vol schelden. Wanneer gaat dit stoppen? Inmiddels buren op de hoogte gebracht. Zij letten op mij. Dat doen ze al sinds het overlijden van mijn man, wat me een goed gevoel geeft. Ook al heeft hij niet mijn gegevens, toch voel je je niet meer veilig in je eigen huis. Eens hoop ik dit hoofdstuk te kunnen sluiten.
04 januari 2022

Als antwoord op door 4069dc657f4b47…

Cas, kun je m niet blokkeren? Ik heb een mail terug gestuurd in het Nederlands. Mw ligt in het ziekenhuis. En ik zet deze telefoon uit. Niets meer gehoord. De pakket bezorger heb ik wel mijn gegevens gegeven. Hij weet dus waar ik woon. Maar ik denk niet dat ze ooit de moeite zullen nemen om deze kant op te komen, laat staan bij je langs. We zijn van over de hele wereld het zoveelste slachtoffer.
02 januari 2022
Ja Cas. We zetten onze schouders er o der
02 januari 2022
Voor mij geld het zelfde verhaal. Merk ook het wantrouwen nu. Goed dat je het op tijd doorhad. Ik had het helaas niet door, het kon me niet schelen. Heel veel sterkte
Profielafbeelding voor CAS
CAS
02 januari 2022

Als antwoord op door 8e0b71bd30fb4a…

Hij bracht het zo mooi, dat je je eigen twijfels vergeet. Beloven gouden bergen, maar daar was ik te nuchter voor. Ook al zeiden sommige mensen dat het niet klopte, ik reageerde daar dan afwijzend op. Maar bleef wel steeds twijfels houden, maar vond het contact wel gezellig. Ik dacht het beter te weten tot de nacht dat hij om hulp vroeg. Toen spatte de luchtbel uit elkaar. Nu super op mijn hoeden. Ik hoop dat we beide ooit weer vertrouwen gaan krijgen en weer kunnen genieten van het leven en deze nare ervaring kunnen vergeten. We verdienen het.
02 januari 2022
MMM.mooie en lieve reacties , dankjulliewel lotgenoten, maar ik kies voor een ontmoeting binnen 1 week. Dus ga ik niet meer op de bank zitten afwachten. En sites laat ik links liggen, zelfs Christelijke of andere sites, no way. als het kan ga gewoon na een workshop met jouw muziek of politieke partij of juttersclub , whatever. Ontmoet zoveel mogelijk mensen in real live. En als dat niet leuk is, nou dan ga je gewoon de volgende uitdaging aan, maar NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT MEER IN DE WACHTSTAND. Christine. Wie ideeën heeft , deel ze hier.
Profielafbeelding voor CAS
CAS
02 januari 2022

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Ik ben inmiddels lid van KLUP geworden. Met andere alleenstaande doen we allerlei activiteiten en krijg ik weer contacten waardoor ik niet meer zo alleen ben. Wel erg uit mijn comfort zone, maar heb me er over heen gezet. Zelfs kerst en oudejaar met vreemde gevierd. Maar wel een leuke tijd gehad. En helaas is daten met Corona niet makkelijk. Iets drinken op een terrasje of cafeetje zit er nu niet in. Maar voel me alweer positief in het leven staan. Hij gaat me niet kapot krijgen en er zijn ook goede mannen maar die moet je maar zien te vinden in de hooiberg.
02 januari 2022
Heel goed dat je hem meteen hebt geblokt!! Hulde! Ja het zijn boeven. Ik ben er de eerste keren een paar dagen ingetuind. Niet leuk en slecht voor zelfvertrouwen. En tip: koop voor dating een goedkope prepaid simkaart en koop of een goedkope (tweedehandse) mobiel of gebruik oude telefoon die in de la ligt. Dat heb ik gedaan en zo ben en was ik niet traceerbaar. En geef niet je achternaam! Sterkte met verwerking!
Profielafbeelding voor CAS
CAS
02 januari 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel. Dat is inderdaad een goede tip, want ze willen vaak buiten de datingsite communiceren. Maar kijk nu dubbel uit voor ik daar aan begin.
02 januari 2022
Heerlijk om je boosheid en woede te lezen Cas want dat helpt een beetje. Ik zelf was alle vertrouwen kwijt in andere contacten en ben nog heel voorzichtig. Maar mijn kracht staat nog en die van jou ook. Hou daar aan vast en vooral je hebt veel vrienden en vriendinnen hier die jou heel goed begrijpen en ook gaan we samen op weg uit dit dal, doe je mee?
Profielafbeelding voor CAS
CAS
02 januari 2022

Als antwoord op door a52de4410a5946…

Ik klauter graag samen met alle lotgenoten uit dit dal. We verdienen dit niet. Ik wilde nog een email terugsturen aan Cas, maar vond hem mijn energie niet meer waard. Inmiddels probeer ik weer te daten, maar heel voorzichtig en met een dierbaar persoon die mij eventueel weer een schop onder mijn achterste geeft als ik weer er in zou trappen als achterwacht. Zij houdt me in de gaten en bij haar kan ik mijn verhaal kwijt. Dank je voor je reactie.
02 januari 2022
Wauw wat goed dat je hem meteen geblokt hebt. En ja zelfvertrouwen moet je terug winnen. Ik ben okt jl erin getrapt en heb wel geld overgemaakt. Ik heb mijn zelfvertrouwen nog niet gevonden. Ben nog bezig met verwerken. Probeer zoveel mogelijk erover te praten en blijf niet in het verleden hangen maar probeer naar de toekomst te kijken. Voel met je mee Stier1973
Profielafbeelding voor CAS
CAS
02 januari 2022

Als antwoord op door 896501e2664a42…

Ik heb hem geblokt na overleg met een dierbaar persoon. Mensen in mijn omgeving houden me ook in de gaten want ik was erg bang dat hij me toch kon traceren. Dat bezorgde me de kriebels. Ik hoop dat je de kracht weer vind om door te gaan, daar ben je een te goed mens voor. Sterkte.