Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Stiefvader

Ik was 12 jaar, mijn stiefvader vond dat ik hem moest aftrekken. Ik wilde niet, maar hij gaf me weinig keus want als mn moeder dit hoorde zou ze me toch niet geloven. 
 

mijn stiefvader heeft ook meerdere keren aan mij gezeten. Toendertijd wilde ik aangifte doen, alleen zat ik toen niet goed in mijn vel en had wel eens gelogen.

Dat zorgde er natuurlijk voor dat ik niet geloofd werd en mijn eigen vader dreigde dat hij in de gevangenis zou komen door mij.

uiteindelijk was mijn stiefvader uit mijn leven, want hij was vreemd gegaan en mijn moeder was met ons vertrokken.

maar na 1 jaar kwam hij weer bij mijn moeder wonen, en toen maakte ik alles nog een aantal keer mee.

nu ben ik 29 en loop ik hier nog mee rond. Veel hulp gehad, maar op de een of andere manier kan ik het niet los laten. 

en zo kwam ik hier terecht. Ik hoop dat lotgenoten mij kunnen helpen en andersom!

Bezig met laden...

4 Reacties *

16 december 2021
Goede avond Anne Claire, Wat erg vervelend dat de hulpverlening je nog niet verder heeft kunnen helpen. Het trieste is dat jij niet de enige bent. Daar tegenover staat dat er wel bewezen goede behandelingen bestaan. Behandelingen die wetenschappelijk kunnen bewijzen effectief te zijn. Je kunt Jorien of Marina een prive berichtje sturen wat hun ervaringen zijn. Zij hebben deelgenomen aan het programma Geraldines en de vrouwen. Dat programma kun je nog op internet vinden. Fijn dat je een vriend hebt die je supportert.
17 december 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad al vele behandelingen en therapieën gehad. Maar ik neem het advies zeker mee
16 december 2021
Hi lieve Anne-Claire, Ik ben zo ongelovelijk trots dat je dit met ons hebt gedeeld, niemand zou dit moeten meemaken. Je hoeft niks te doen waar je oncomfortabel bij bent, maar ik zou toch wel (in kleine stapjes, geen haast!) aangifte doen of er met je moeder proberen over te praten. Ook al helpt het niet, het is toch fijn dat ze het weet en het zal haar warschijnlijk aan het denken zetten. Ik ga je niet vertellen wat je MOET doen, doe alles wat je zelf wilt en op je eigen tempo. You got this girl, we geloven in je en staan achter je no matter what!!
16 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi Cat! Normaal zou ik dit ook met mijn moeder oppakken, maar het ligt allemaal behoorlijk gecompliceerd. Mijn moeder zal me hierin niet helpen of steunen, dit is op vele manieren al geprobeerd met hulpverlening. Aangifte heb ik toendertijd gedaan, alleen mijn ouders hebben zoveel invloed gehad in dit verhaal dat de politie me daardoor ook niet geloofde. Ik heb tijdens mn laatste gesprekken met hulpverlening ook gevraagd of ik aan de leugendetector mocht, dan kon ik bewijzen dat ik het niet verzon. Hulpverlening heeft toen ook gezegd dit gaan we niet doen. Hierdoor ben ik wel gaan accepteren dat mn ouders hierin niet zullen helpen. Nu probeer ik wel t verhaal aan zich een plek te geven waar mijn vriend mee probeert te helpen. En zo kwam ik hier, in de hoop om dingen te bespreken en te leren waar t kan om dit niet meer alles te laten beïnvloeden. In ieder geval dank voor de reactie