Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van whatsapp-fraude

net weer oma

Hallo,

 

Dan ben je net weer oma geworden, harstikke blij. Dochter en baby mogen naar huis, je brengt ze en dan hoor je aan he eind vand e dag dat ze corona heeft. dus in quarantaine jij ook want je hebt natuurlijk stevig geknuffeld.

Op je werk is het balen dat je in quarantaine zit want een van je clienten ligt op sterven en je kunt hem nu niet begeleiden zoals je dat graag zou willen. best heftig dood en leven zo dicht bij elkaar op dat moment.

En dan appt je dochter dat haar telefoon in de plee ligt en ze een nieuwe tijdelijk nummer heeft. Even later appt ze dat er nog een rekening ligt die ze nu niet kan betalen maar wat wel snel moet gebeuren. Tja ze is thuis in quarantaine nog in de kraamdagen dus tuurlijk wil je helpen. Je kind is je nodig.

En dan heb je net het enorme bedrag overgemaakt en belt ze je met haar oude nummer om te vragen hoe het gaat en dan,....... je hebt het ineens door. 

bank gebeld. maar helaas geld is al weggesluisd. wat een ellende wat verschrikkelijk stom dat je er in bent getrapt. Maar het klonk allemaal zo  logisch, je was wat emotioneel en had veel dingen aan je hoofd. Allemaal verklaringen van die je goedheid en naïef aangeven. Ik heb wel dat geld over gemaakt. Zomaar zonder blikken of blozen. Het brengt mijn bedrijf nu in gevaar. Het geld was als reserve voor het betalen van mijn medewerker als het nodig was.

Je geld waar je harstikke hard voor hebt gewerkt is gejat door iemand die te beroerd is om te werken en geluk had mij te treffen op een moment waarin ik kwetsbaar was. Onder andere omstandigheden had ik waarschijnlijk wel eerst even haar man gebeld van hé lukt het niet via jou telefoon.

Wat kun je toch dom zijn en te goed van vertrouwen. Maar ja het is wel denk je dan je dochter.

Bezig met laden...

2 Reacties *

06 december 2021
beste Willalons, Blijf niet stilstaan bij :Hoe stom ben ik geweest. Het is niet stom van jou, maar van die crimineel. Die moet zich schamen voor zijn daad, niet jou. Vertel het door en waarschuw anderen. maak nooit geld over na een app, maar bel altijd even. Een kind zou het nooit per app vragen. Schaam je niet, maar hef je hoofd omhoog. Niet jij, maar hij!!! Sterkte!!
06 december 2021
O, willalons, wat herkenbaar, jouw verhaal ! Afschuwelijk dat je dit is overkomen. Je bent op deze site in goed gezelschap. We hebben allemaal hetzelfde meegemaakt en hebben ons allemaal hetzelfde gevoeld als jij. 'Hoe heb ik zo stom kunnen zijn' is de gedachte die de komende weken door je heen zal gaan. Je bent zo dapper geweest om je verhaal met ons te delen. Dat is heel belangrijk! Blijf er over praten, nee natuurlijk hoeft de hele wereld het niet te weten, maar erover praten helpt wel. Ook omdat anderen gewaarschuwd worden door jouw ervaring. Echt, de pijn en het verdriet wordt minder, hou voor ogen: het is maar geld en je kleinkinderen zijn onbetaalbaar kostbaar. Huil maar lekker uit met je kleinkindje in je armen. Dat geeft troost, ik spreek uit ervaring. Lieve groet en veel sterkte, van ook een oma die zoveel van haar dochter houd dat ze geld heeft overgemaakt naar een crimineel.