Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Oplichting

Ook.ik ben slachtoffer  van datingfraude .Begin november  leerde ik via twoo een bouw ingenieur kennen zijn locatie  was assendelft.  Zijn naam is kelvin wilson  we raakte aan de praat en hadden een leuk gesprek.  Naar een paar dagen  zei hij dat hij via hang outs contact wilde de gesprekken  gingen overeen weer hij zat voor een project  in Madrid.. Hij stuurde foto's  van zijn bouwlocatie  na enkele  dagen  kwam hij met het verhaal  dat hij nog geld kreeg van het project van Nederland  hij zou contact  zoeken  met de aannemers  zodat zij konden afspreken  dat het geld op mijn rekening  kwam het ging om een groot bedrag  en  moest dan 27000 euro  contant betalen  aan de aannemer  zodat het geld op mijn rekening  kwam dit vertrouwde ik niet. Hij had twee zoontjes in Amerika  en wou een nieuw gezin vormen wilde in Nederland  een huis kopen  ik moest kijken  bij mijn in de buurt.. Hij beloofde voor de kerst hier te zijn belde me iedere avond met de liefste woorden.  Tot vorige  week zijn telefoon  was gevallen  en zijn geluid deed het niet meer dus vroeg hij of ik geld wou overmaken  voor een telefoon  aan zijn leverancier  vsn bouwmateriaal ik ging er niet op in. Ik vertrouwde het niet zaterdag  heb ik ontdekt  dat zijn profielfoto  gejat was van een zanger uit Amerika.  Ik deed bericht naar hem.hij vertelde dat hij was gehackt dat die zanger zijn foto,s gebruikte.  Mijn wantrouwen  werd naar hem toe steeds erger .Hij bleef maar aandringen  tot eergisteren  toen had hij de oplossing  voor zijn probleem met zijn telefoon  ik moest een itunescard kopen voor 200 euro zodat hij zijn telefoon  kon updaten. Heb het niet gedaan  want ook  dit vertrouwde ik niet . Hij heeft waarschijnlijk  door nu want ik hoor niks meer .

 

 

Bezig met laden...

5 Reacties *

03 december 2021
Hallo Hier ben ik.mijn verhaal krijgt nog een staartje hij nam.gisteren contact op met een zielig verhaal dat zijn data op was en niet op hang out kan dus of ik onmiddellijk een i tunes kaart wil kope en toen heb ik gezegd je bent een oplichter en je gebruikt foto s van iemand. Ik heb deze persoon gevonden waar hij de foto,s van gebruikt en een bericht gedaan
02 december 2021
Hi Cootje, Fijn dat je je verhaal met ons gedeeld hebt! Goed dat je je intuitie gevolgd hebt en niet heb toegegeven aan geld sturen. Duidelijk verhaal van datingfraude en wat de andere al gezegd hebben, ze proberen van alles om je in te palmen en je zover te krijgen dat je geld overmaakt. Sterkte en je zal merken dat je bij een volgende scammer direct gaat denken, dit klopt niet. groetjes, Besos
02 december 2021
Hi Cootje Een klasiek verhaal voor datingfraude. Snel over op een ander social media account omdat men bang is dat het accouny waarvan ze reageren uit de lucht wordt gehaald. Ze hebben alles perfect voor elkaar en geld komt met bakken binnen. Vervolgens kunnen ze niet bij hun rekening. Goed dat je geen geld hebt overgemaakt of I tune kaarten hebt gekocht. Blijf voorzichtig! Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
02 december 2021
Beste Cootje, Mijn complimenten! Je hebt goed gehandeld. Het is 100% zeker een oplichter. Heel fijn inderdaad dat je geen cent naar hem hebt overgemaakt. Je hebt een goede intuïtie. Ik hoop dat je het snel achter je kunt laten. Groetjes, Rileen
02 december 2021
Hoi Cootje, klinkt inderdaad als een oplichter en gelukkig heb je niet betaald. Emotioneel is het een ander verhaal. Je had je vast een leven samen voorgesteld. Knuffel