Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Fout vriendje, of toch niet?

In de 3e klas van de middelbare zat ik bij een jongen in de klas die ik wel leuk vond, we konden wel samen lachen en het klikte wel. Na dat ik hem een tijdje niet had gezien, kwam ik hem tegen in de club en raakten we weer aan de praat. Hij vroeg op gegeven moment of ik mee naar buiten wilde. Ik ben toen meegegaan en we hadden gezoend. Het was heel leuk  en dat weekend later gebeurde het weer. Door de weeks hoorde ik niet veel van hem, maar in het weekend dan wel weer. En zo ging het een tijdje door. Niet meer dan zoenen.

Maar een paar weekend later vroeg hij weer of ik mee ging naar buiten, ik was tegen het dronken aan, maar vond die aandacht toch heel leuk van hem en ging dus mee. Toen zoende we weer en begon hij mij na een tijdje heel erg aan te raken. Ik gaf aan dat ik het niet wilde maar hij deed alsof hij het niet hoorde en ging door. 
Toen kon ik hem niet tegen houden en had hij mn panty los gescheurd en is hij bezig gegaan. Ik heb hem toen met alle kracht die ik nog had toen van mij af geslagen en moest huilen.

Hij werd toen boos en wilde meer, maar toen ik moest huilen liep hij weg en liet mij achter buiten. Ik was toen  dronken dat ik het niet echt besefte zeg maar. 
Maar nu zie ik hem nog regelmatig omdat ik nu een vriend heb en die jongen van toen zit bij hem in de vriendengroep. Iedereen uit die vriendengroep weet ook dat ik iets met die jongen heb gehad, maar wat hij op die ene avond heeft gedaan weet alleen mijn vriend.

Ik ben nu gewoon gelukkig en verliefd op mijn vriend, maar heb toch nog een raar gevoel bij die jongen van toen. 
Ik heb het hem vergeven ofzo, kon niet boos worden op hem omdat ik hem toen leuk vond. Ik weet dat dat niet goed is en dat ik dan soort van toon alsof ik nog een zwakje heb voor hem, maar het is zo dubbel.
We hebben er nooit uitgebreid over gesproken maar hij weet van mij dat het niet oke is/was. 
Nog best vaak heb ik het erover met mijn vriend, hij vindt het ook lastig voor mij maar ook voor zichzelf.
Omdat het naar mijn gevoel nooit is afgesloten, heb ik misschien nog wel iets gevoelens voor hem. 
Nooit zou ik nog wat met die gevoelens doen, echt niet, maar het zit er misschien nog wel iets.
Gewoon door die aandacht van toen, en hijzelf, ik vond het gewoon leuk.
Maar hoe dat geëindigd is, zit gewoon niet lekker. Dit weet mijn vriend ook van mij en dat maakt het lastig.

Iemand hier ervaring mee? Tips?
Laat het alsjeblieft even weten.
 

Bezig met laden...

9 Reacties *

17 december 2021
Hoi `zonneschijn123, Je kan Centrum Sexueel Geweld bellen, ik heb nu gesprekken met hun. Zij is zelf verpleegkundige en heeft ook de medische onderzoeken bij mij gedaan. En de slachtoffer advocaat geregeld. Is wel fijn om 1 aanspreekpunt te hebben. Ik denk zelf uit je verhaal te halen dat je niet helemaal eens bent met wat er precies is gebeurt. "maar heb toch nog een raar gevoel bij die jongen van toen. Ik heb het hem vergeven ofzo, kon niet boos worden op hem omdat ik hem toen leuk vond. Ik weet dat dat niet goed is en dat ik dan soort van toon alsof ik nog een zwakje heb voor hem, maar het is zo dubbel." Ik ben recent verkracht door iemand die voor mij bekend en vertrouwd was en ik had ook deze gevoelens gedachtes. Omdat je hem zelf leuk vond en ook genoot van de tijd die je samen had. Tot dat moment dat hij bepaalde dat hij zijn eigen gang kon gaan tegen mijn wensen en wil in. Dit heet verkrachting/ aanranding. En dat staat helemaal los van je band die je hand of de kern van je relatie met hem. HIJ ZAT GEWOON FOUT!!!!!! En ik snap alle dubio gevoelens omdat jij nergens de keuze hebt gemaakt om je relatie met hem verpesten, hij heeft dat gedaan, ook al wilde jij nog gewoon nog die leuke contact. Ook al vond je hem leuk. Jij mag boos zijn op hem. Jij had niet gewild dat je ooit in een situatie terecht zou komen dat je boos op hem hoefde te zijn. Maar als hij je pijn heeft gedaan, je grenzen heeft overschreden, jullie relatie heeft misbruikt om zoiets naars te doen. MAG je boos zijn. Vergis je niet....je hoeft niet boos te zijn. Dat is ook oke. Maar ik zou het feit dat je hem leuk vond niet de reden maken dat je niet boos op hem mag zijn. En jaah iemand leuk vinden en dit aangedaan worden is een MIND F*&@^ waar je niet bij kan. Hoe kan hij dat doen als wij zo goed waren met elkaar? De respect die jij voor hem heb en jullie relatie heeft tie niet voor jou en jullie relatie/band/ connectie ( hoe je het ook wilt noemen). Hem vergeven is geen teken van zwakte maar kracht... maar vergeven ofzo en niet weten wat je allemaal voelt en waarom. Is misschien een teken dat het nog niet helemaal een plek hebt kunnen geven. Ik denk dat het je heel goed zal doen om er met iemand over te praten die er verstand van heeft. Want wij mensen zijn goed om onszelf te manipuleren om onszelf sterk te houden. En soms vertellen wij onszelf niet de hele waarheid om te geloven. Succes en Sterkte ZONNESCHIJN.
30 november 2021
Hoi Zonneschijn, 0900 0101 is het telefoonnummer wat je kunt draaien om een afspraak te maken. Doen! Succes
30 november 2021
Hoi zonneschijn, Je kan een afspraak maken bij de huisarts en dan wordt je doorverwezen. Wat je ook kan doen is zelf op zoek gaan naar iemand waar je misschien mee kan praten!
30 november 2021
Hoi zonneschijn123 Het is goed dat je toen hebt aangegeven dat je niet meer wilde. Ik hoop dat je huidige vriendje achter jou staat en dat je het gevoel dat je voor zijn vriend hebt of had achter je kan laten. Misschien toch een keer goed over praten? Succes!!! X
30 november 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoii Bloempje44, Mijn vriend staat er achter ja, maar het blijft lastig. Ook voor hem. Ik denk dat dat het grootste punt is, het gevoel voor die jongen achter mij laten. Dit door wat er gebeurd is en dit echt een wending was van lief naar die heftige aanrakingen in een keer.. Weet niet hoe ik dit verder achter mij kan laten, hoe ga je daar mee om?
29 november 2021
Hallo Zonneschijn123 Je vroeg of iemand ervaring had met een dergelijke situatie. Ja, dat heb ik ook weleens gehad dat ik teveel of zoveel had gedronken op jonge leeftijd dat er meer gebeurde dan wat er was gebeurd als ik compleet nuchter was geweest en dan had toegelaten. En als je iemand leuk vind vertrouw je erop datzo'n persoonnetjes met je omgaat. Als het dan zo'n wending neemt verwacht je dat totaal niet. En dan is het helemaal erg als je diegene niet aan kunt. Ik ben 1 x verkracht en toen was ik nuchter. Door iemand die ik al jaren kende maar met wie ik al vaker nare dingen had meegemaakt. En 1 x is meer dan genoeg. En van je af rammen dat kan, maar je loopt altijd de kans klappen terug te krijgen. Je kunt, als het goed is, altijd aangifte doen. Als de ex je niet laat spioneren en stalken, maar dan kun je nog aangifte doen. Dat zou iemand die zoiets meemaakt vanzelfsprekend altijd moeten kunnen doen.
30 november 2021

Als antwoord op door 05db5db77b3146…

Hoi Lasterslachtoffer8, Dankje voor je reactie, wat heftig dat jij dit hebt meegemaakt, hoop dat het nu goed gaat met je. Nee het is echt niet netjes, klappen terug heb ik gelukkig niet gekregen, had wel gekund idd. Aangifte doen is het te laat voor en maakt mij niet gelukkig, of ik dan die jongen een hand boven het hoofd houd weet ik niet maar voor mijzelf voelt dat als een te grote stap. En ik heb hem nog grotendeels tegen kunnen houden, wat in jouw geval helaas niet zo is, en dus een stuk heftiger is van mijn geval. Hoe heb jij dit verder destijds aangepakt?
29 november 2021
Hoi Zonneschijn123. Op de eerste plaats wens ik je dat de zon weer snel en volop in je leven schijnt. Dat je eerdere ervaringen parten spelen, snap ik. Het is nog al wat als je grenzen zo overtreden zijn. Dat laat een haast onuitwisbare indruk achter. Gelukkig zijn er wel goede behandelingen. Maak een afspraak met je huisarts en vraag om een doorverwijzing. Een afspraak met een medewerkster van Slachtofferhulp kan ook deuren voor je openen. Maak er werk van, het blijft anders een wissel trekken op je relatie. Sterkte.
30 november 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Dankjewel, het zonnetje schijnt weer :) Een afspraak maken bij de huisarts gaat mij wel ver, misschien dat ik daar niet klaar voor ben, ik weet het niet. Als ik bij slachtofferhulp een afspraak kan maken, waar kan ik dan terecht?