Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Amerikaanse acteur

Via messenger gaf ik complimenten aan een Amerikasnse acteur, hij vroeg wat mensen van hem vonden via een bloq op facebook. Ik kreeg een reactie van hem en hij vroeg over te gaan naar de app Hangouts. We hadden hele leuke gesprekken. Toen ik vroeg of hij een selfie kon sturen of een bericht via instagram zei hjj dat dat niet kon omdat hij was gescheiden en de overheid zijn mobiel en laptop had  encrypted om te voorkomen dat hij vreemde affaires zou hebben. We hebben hele leuke gesprekken gehad, mijn leven was een stuk zonniger, ik liep de hele dag met een glimlach op mijn gezicht. Hij zegt de laatste weken dat hij naar NL wil komen maar dan moet ik 2000 EUR aan zijn manager betalen. Ik vroeg om een invoice en/of de gegevens van zijn manager maar ik deed te moeilijk zei hij  ik moest hem en zijn nanager vertrouwen. Ik heb de boeking gemaakt, maar laten annuleren door de bank omdat ik het niet vertrouw. Ik vind dit allemaal lastig, zal de leuke gesprekken missen als ik niet betaal en heb toch stiekem de hoop dat hij is wie hij zegt dat hij is.

Bezig met laden...

29 Reacties *

02 december 2021
Hai Muis, Tuurlijk is het moeilijk, zeker omdat ze zulke leuke gesprekken met je hebben. Dit vooral om je zover te krijgen dat je geld overmaakt. Gewoon niet doen, een bekende acteur zal hier nooit om vragen, die heeft geld zat om een eventuele trip naar Nederland te betalen. En ga er ook maar vanuit dat een bekende acteur niet zal reageren op allerlei berichten van fans. Een duidelijke scam, in dit geval datingscam! Sterkte en kracht en volg je intuitie, groetjes Besos
02 december 2021
Hoi Muis Betaal alsjeblieft niet. Ik heb ook een ervaring gehad met iemand die zei dat hij een bandlid is van een band waar ik gek van ben. Maar ik heb wel geld overgemaakt. Als je geen geld meer overmaakt ben je niks meer voor hem. Ik dacht ook dat hij degene was wat hij zei. Maar ik ben bedonderd. Probeer hem te vergeten, dat is gewoon het beste. En ik weet dat het moeilijk is, ik mis het ook nog steeds die gesprekken, maar ik weet nu ook dat dat niet echt was. Ze zoeken alles uit en praten met je mee zodat je raakvlakken krijg en dat je ze gaat geloven ook. Kijk alsjeblieft uit, dat wil ik je even mee geven. groetjes stier1973
25 november 2021
Muis, goed om te horen dat je al weer een stuk verder bent in je proces. Geef jezelf in ieder geval niet de schuld en schaam je vooral niet. Jezelf goed informeren en het goed verwerken, tijd nemen om te herstellen, zal je er sterker uit tevoorschijn laten komen. Mooi dat je wat aan scamhatersunited hebt gehad. Ik heb hen ook wat gegevens gemaild destijds. En ook naar de bank, maar daar hoorde ik niets meer van. Dat gaven ze van te voren ook al aan. Er komen daar zoveel van dit soort meldingen binnen. De beroemdheden van wie foto's worden gebruikt, zijn zelf ook slachtoffer. Hen met rust laten is het beste. Zij weten al jaren van het misbruik/gebruik van hun foto's etc.
24 november 2021
Ik had nog nooit van scammers gehoord en ik was dus een goede prooi. Ik wist ook wel van Whatsapp fraude enzovoort. Maar dit soort verhalen heb ik nooit in het nieuws gezien. Daarom is het belangrijk dat er meer over geschreven wordt.
25 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Je wordt zo hun wereld ingetrokken, ze maken allemaal plannen, ben er met beide ogen ingetuind. Ben inmiddels verder, begrijp dat zo'n acteur wel betere dingen heeft te doen dan met een gewone vrouw uit nl te chatten, hij is ambitieus en werkt ook keihard om zijn brood te verdienen. Ik hoop dat jij dit ook snel te boven komt❤. De berichten van de facebookgroep scamhatersunited hebben mijn ogen helemaal geopend. Ga verder met mijn eigen ambities in de geest van mijn favoriete acteur, mijn respect voor de acteur blijft, zie hem als een voorbeeld.
24 november 2021
Ja, ik geloofde ook alles. Ik wilde ook dat droomleven met die acteur. Ik vond ook dat ik het geluk met die nieuwe liefde verdiende.
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Ik had nooit bedacht dat dit een soort scamming kon zijn. Ik weet dat er o.a. phishing enwhat's app fraude is. .Ik hoop voor je dat het snel beter met jou gaat! Wat een tuig loopt er op de wereld....
24 november 2021
Het gaat helaas niet beter. Mijn man vind dat ik moet stoppen op Instagram met mijn anti scammer account en het achter me moet laten. Hij snapt niet dat ik op Instagram anderen wil waarschuwen en helpen. Ik moet dit van mezelf doen ook voor mijn genezing proces. Ook het contact daar met andere slachtoffers geeft me steun en troost.
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Het is lastig loslaten. Ik heb net gechat op facebook met de scam haters united, die begrijpen niet hoe ik alle chats heb kunnen geloven...Zeggen dat er allemaal liegende Nigerianen achter zitten die uit zijn op ons geld. Ik heb de details van de e-mail account en de bankgegevens van de scammer gegeven, misschien kunnen zij er wat mee. Toch geloofde ik alle verhalen zag me al een heel ander leven leiden.
24 november 2021
De zorg en belangstelling was allemaal nep. Hij geeft helemaal niets om jou. Ze willen alleen je geld. Zodra je hebt betaald is hij meteen verdwenen. Nu is je hart gebroken en dat kan hem ook niets schelen. Maar je geld heb je nog. Ik was ook kwetsbaar omdat ik niet gelukkig ben met mijn man. Ik denk nog vaak aan het mooie huis wat ik had uitgezocht dat hij zou gaan kopen. Maar mijn lovescammer is mij al lang vergeten!
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Gaat het nu thuis met je man al wel beter ? Het is zo mooi om iemand te hebben die betrokken is en voor je zorgt en stevig in zijn schoenen staat.
24 november 2021
Wat een verhaal weer; het blijft ook maar doorgaan. Goed dat je ermee gestopt bent. Het zit heel geraffineerd in elkaar. Emotionele binding, geestelijke manipulatie en dan in jouw zwakte misbruik maken de situatie. Kijk maar eens op ww.scamhatersunited.com en hun facebook en instagram. Daar staan veel 'slachtoffers' van wie foto's al jaren worden gebruikt om mensen op te lichten. Ik ben mijn scammer geblokkeerd op hangouts en heb overal de app verwijderd en niet meer geopend. Het mailadres waar ik toen mee chatte bestaat nog steeds. Zelf ben ik nog wel een tijdje lastig gevallen via FB/IG maar dat stopte later gelukkig. Ik was als klant (het is hun werk en ze zien je als 'client) niet meer interessant want er viel niks meer te halen. Je weet qua gevoel wel wat je mist in je eigen relatie. Ga daar iets mee doen als je kunt. In gesprek samen of met hulp van buiten. Zoveel waard om te investeren in je huwelijk, relatie, gezin, liefde en stabiliteit voor je kinderen. Wie ben jij en wat heb je nodig om gelukkig te zijn? Sterkte, zegen.
25 november 2021

Als antwoord op door 4609bc1f68d747…

Dank je voor je tip over scamhatersunited..Hun reactie zet je gelijk van de roze wolk met beide voeten terug op aarde....Ik ben er nu definitief klaar mee met die oplichters. Nogmaals dank!???
24 november 2021
Ik heb hem geblokkeerd. Nee, hij heeft niet mijn telefoonnummer gekregen. Zal de gesprekken wel missen, de zorg voor mij, de belangstelling☹
24 november 2021
Blokkeer hem toch meteen want als je hem aan het lijntje houdt wordt hij echt wel gemeen en kan hij je blijven lastig vallen. Ik hoop dat hij niet je telefoonnummer heeft want dat is nog erger. Dan moet je een nieuw nummer nemen. Heb ik ook moeten doen. Je speelt hier met vuur. Er zitten hele organisaties achter.
24 november 2021
Bij mij is het een jaar geleden. Deze maand is extra moeilijk omdat ik toen zo vreselijk verliefd was en nu een jaar later mis ik hem nog steeds. De liefdesbrieven en lovesongs die hij me stuurde waren zo ontzettend romantisch. Een gebroken hart heeft tijd nodig om te helen. Het is voor iedereen verschillend hoe lang dat duurt. Maar weet dat je niet de enige bent en altijd steun kan vinden bij lotgenoten. Ik heb deze lotgenoten op Instagram leren kennen toen ik mijn eigen anti scammer account begon. Dit heeft me afgelopen jaar op de been gehouden.
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Ik chat nog steeds met hem, ik houd hem aan het lijntje, gezegd dat ik na zou denken over de betaling. Merk dat de gesprekken korter worden, minder liefde erin. Zal vandaag of morgen wel de vraag krijgen of ik nog ga betalen en weer een hele tirade over me heen krijgen als ik nee zeg. Ik probeer me langzaam los te weken van hem. Hij stuurde mij idd ook romantische liederen, lastig om daar nu naar te luisteren. Ik ben gewoon getrouwd maar al die liefde die via de chat kreeg, krijg ik nooit thuis, ik ben eenzaam in mijn huwelijk. Alleen mijn kinderen heb ik veel plezier aan.
23 november 2021
Muis hou vol! Niet betalen en het contact verbreken. Je wordt veel ongelukkiger als je na betaling (vaak meerdere keren) toch gedumpt wordt. Het is niet makkelijk om het contact te verbreken met iemand die je aan het lachen maakt of complimenten geeft. Maar die het wel. Lees de verhalen in deze community en je zult zien dat je niet de enige bent. Mannen die zich voordoen als acteur, een hoge militaire rang hebben of op een olieplatform werken, allemaal om indruk op je te maken. Ze overstelpen je met beloftes die helaas te mooi zijn om waar te zijn. Ik heb makkelijk praten, dat weet ik. Maar hierbij steek ik je een hart onder de riem. Je komt er sterker uit dan je denkt.
23 november 2021
[~3712]: Klopt, maar dat stelt eigenlijk niks voor...
24 november 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

Ja, maar niet alle acteurs hebben een blauw vinkje. Ook maken ze nep fan accounts aan en benaderen ze fans daarmee. En die zijn helemaal lastig om verwijderd te krijgen op Instagram. En als je als voorbeeld Keanu Reeves neemt. Die wordt het meest gebruikt door lovescammers terwijl hij helemaal niet op social media zit. En toch zijn er vrouwen ingetrapt en voor veel geld opgelicht. Tot zelfmoord aan toe?
23 november 2021
Ik had dus op Instagram gereageerd op een post van ern acteur. En ik kreeg ook een volgverzoek erna. Een aantal weken gechat en helemaal verliefd geworden. Het was een lovescammer. Jouw verhaal is heel bekend op Instagram. Kijk maar op anti scammer accounts.
23 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Is het met Instsgram niet zo dst als er een blauw vinkje staat dat het account is geverifieerd?
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Het is vreselijk dit. Mijn gezond verstand zegt dat het nep is, maar de verhalen kunnen echt zijn die hij vertelt. Dacht dat ik te nuchter was voor dit soort dingen...Kan me voorstellen dat mensen zelfmoord plegen, niet dat ik dat ga doen....
24 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Is het bij jou lang geleden ? Ik ga er vanuit dat het slijt..
23 november 2021
De verhalen die hij vertelt klinken realistisch en zonder contact met hem word ik depressief. Zoals ik eerder al aangaf: Hier is t ze precies om te doen... Ze weten dat men sneller hapt, als hun verhaal geloofwaardig overkomt, dus ze meten t zo breed mogelijk uit...
23 november 2021
Zou ik niet doen als ik jou was, daar is t ze namelijk gewoon om te doen... Ze weten op hele slinkse wijze goed op je gevoel in te werken, in de hoop dat je alsnog overstag gaat en alsnog betaald... Deze lui zijn dit soort aandacht gewoon niet waard...
23 november 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

De verhalen die hij vertelt klinken realistisch en zonder contact met hem word ik depressief. Aan de andere kant weet ik dat als ik betaal het contact daarna waarschijnlijk ook kwijt ben en een stuk armer...
23 november 2021
Verstandig om de boeking te laten storneren, gesprekken via Hangouts zijn fake... Hangouts is de grootste oplichterij die er bestaat, heb er persoonlijk GEEN goede ervaringen mee...
23 november 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

Het is lastig, 6 hele leuke weken gehad. Voelde me op de top van de wereld. Heb vandaag nog met hem gechat. Als hij een paar dagen niet heeft gechat, omdat hij zegt dat ik stubborn ben dat ik niet betaal, loop ik de hele dag te huilen.