Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Journalist zoekt iemand met ervaring

Hallo lezer/lezeres,

Ik ben June en ik ben een student Journalistiek, op dit moment ben ik onderzoek aan het doen naar dating fraude. Het is in deze alleen best lastig om mensen te vinden die hier last van hebben gehad, en die hier graag over zouden willen praten. 

 

Ik zelf ben daarom ook geen lotgenoot van jullie, maar leef wel erg mee met de gebeurtenis die jullie is overkomen. Ik ben op zoek naar iemand die (anoniem) zijn verhaal zou willen doen bij mij, dit wordt niet geproduceerd maar is enkel en alleen voor mijn eigen portfolio.

Je naam/geslacht/alles wat jou herkenbaar maakt mag anoniem blijven. Ik ben vooral geïnteresseerd wat jullie ervaringen zijn.

Mocht je interesse hebben, denk er dan even over na en mail me op junelreijinga@gmail.com.  Dan zoeken we samen naar een oplossing die fijn voor jou voelt en zodat jij je verhaal kan doen.

 

Groetjes June, FHJ Tilburg

Bezig met laden...

13 Reacties *

02 december 2021
Hoi june ik heb je een mailtje gestuurd en zou ook graag mijn verhaal willen delen. Mijn verhaal is nog recent van 3 oktober dit jaar. Ik heb wel geld uitgegeven . Ik hoor het wel van je. groetjes Stier1973
22 november 2021
Beste [~3681] Ik zag je bericht pas toen er al een aantal reacties waren dus mijn reactie heeft even op zich laten wachten. Graag wijs ik je toch nog even op het volgende; in onze huisregels en bij het aanmaken van een post staat beschreven dat het plaatsen van enquêtes, marketing- en studie- en schoolonderzoeken niet is toegestaan. Omdat hier nu al op is gereageerd, laat het ik het bericht staan, maar graag in het vervolg eerst even contact opnemen met de communitymanager (community@slachtofferhulp.nl) zodat we er samen naar kunnen kijken. Wel wil ik graag erbij vermelden dat Slachtofferhulp afstand neemt van de inhoud van dit onderzoek en daarmee niet verantwoordelijk is voor eventuele gevolgen. Groetjes Eva Communitymanager
19 november 2021
Hoi June, Ik ben een slachtoffer van een lovescammer die gelukkig geen geld kwijt is geraakt. Maar de emotionele schade die ik heb opgelopen kost me heel veel kracht om het te verwerken. Ik wil graag bijdragen aan jouw artikel.
19 november 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Hoi Johanna, wat fijn dat je geïnteresseerd bent! Je kan me mailen op bovenstaande emailadres, dan bespreken we samen hoe of wat. Ik hoop snel wat van je te horen :)
18 november 2021
Hallo June, als eerste mooi dat je dit onderwerp kiest om aan je portfolio toe te voegen. Als tweede ben ik van mening dat een ieder die hiermee te maken krijgt slachtoffer is. Geld overmaken is niet hetgeen je slachtoffer maakt, maar dat er gespeeld en misbruik gemaakt wordt van je emoties, gevoel en vertrouwen des te meer.... vriendelijke groet Eliza
19 november 2021

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

Hoi Eliza! Je hebt gelijk, iedereen die zich emotioneel en misbruikt voelt is inderdaad slachtoffer, excuses dat ik dit zo naar verwoord heb. Ik vind het ter doelstelling van mijn onderzoek alleen effectiever als er iemand daadwerkelijk bijv. geld heeft overgemaakt en hoe dat in zn werk ging. Waar deed je dat? Waarom vroeg hij dat? Vroeg hij dat vaker? Ik hoop zo je vraag te beantwoorden, mocht je hier met mij over in gesprek willen alsnog sta ik daar open voor! Groetjes June
18 november 2021
Vele slachtoffers hebben hun verhaal verteld … Misschien wordt het tijd de daders op te sporen en voor de rechter laten verschijnen .. deze behoren in de gevangenis… journalisten die meehelpen hebben we meer dan nodig
18 november 2021

Als antwoord op door 9c2a37e0513c45…

Jazeker dat vind ik ook, natuurlijk kan ik als student journalistiek minder dan een journalist die al langer in het vak is maar ik doe mijn best!
18 november 2021

Als antwoord op door 9c2a37e0513c45…

Frie, mocht je interesse hebben kan je me altijd mailen. Misschien dat ik wat voor je kan doen.
18 november 2021
Ik heb wel geld overgemaakt en dat ben ik kwijt .. maar mijn vertrouwen, ego hebben een klap gekregen en het verdriet om het verlies van je " maatje" die dus uiteindelijk alleen maar geld wilde is iets verschrikkelijks! Dus ja, als mijn verhaal anderen kan steunen en voorkomen dat andere vrouwen (en ook mannen!) dit misschien niet zal overkomen, dan help ik graag mee ook al doet het zeer
18 november 2021

Als antwoord op door d4d018cbf62f4a…

Hoi Truus, Wat naar om te horen dat deze gebeurtenis je heeft geschaad, ik vind het inderdaad ook belangrijk dat mensen zoals jullie gehoord worden. Als je er klaar voor bent mag je me mailen op junelreijinga @ gmail. com Dan bespreken we samen wat jij fijn vind in deze, heel erg bedankt voor je interesse en ik hoop snel van je te horen!
Standaard profielafbeelding
Nar
18 november 2021
Hoi June, heel belangrijk dat er meer onderzoek en dus bekendheid komt, daarom wil ik graag helpen en mijn verhaal delen. Echter weet ik niet precies wat je zoekt, zelf heb ik uiteindelijk nooit geld overgemaakt ofzo. Groetjes, Nar
18 november 2021

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Fijn dat je zo snel reageert Nar, ik ben alleen wel op zoek naar iemand die ook slachtoffer is geworden. Bedankt in ieder geval voor je interesse!