Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Dating fraude

Hallo lot genoten.

Bij mij is t pas een paar dagen geleden. Verbijstering, onmacht, ongeloof, zit vol met vragen. Ik kijk al jaren MTV cat fish. O ik had er geen medelijden mee, dom dom dat doe je toch niet? Tjaaaa nu heb ik het zelf mee gemaakt. Gewoon een leuke klik met een Nederlandse man, het voelde vertrouwd, ik was de koning te rijk. Voelde me weer verliefd, gewaardeerd. Maar na een paar dagen, moest hij op zakenreis. Ver weg, ik was bezorgd, maar werk hè...we hielden contact, maar mijn onderbuik gevoel...dus pluiste alles uit z'n vliegschema enz enz niks klopte. Dus ik heb m geconfronteerd. Hij reageerde geïrriteerd, ik moest vertrouwen hebben. Een dag later, kreeg ik bericht, hij was beroofd, ik dacht gelijk oooo let op er komt een geldvraag. Maar nee, wel heel zielig verhaal, en z'n Nederlands schrijven werd steeds beroerder. Maar toch had ik gelijk, alles liep in de soep, of ik hem aub kon helpen. Of ik 2375 euro over kon maken. Dacht t niet, dus had een boze reactie verwacht, nee hij kreeg spijt schaamde zich. Dus t leek weer rustig. Wel vroeg ik om bewijs van z'n trip, die kreeg ik niet. En weer kwam de vraag om geld. Ik ben heel boos geworden, direct ging hij in het Engels over. Ik kan geen Engels dat wist hij maar bepaalde woorden, herkende ik, en die logen er niet om. Ik heb m een dag genegeerd, geloof me ik vond t vreselijk, wou m graag geloven, maar dat onderbuikgevoel. Ik begon aan me zelf te twijfelen, ben ik niet gemeen? Moet ik meer vertrouwen in de mens hebben? Hij beloofde t dubbele terug te betalen. Toch niet gedaan gelukkig. Het bleef twee dagen rustig, ik werd ongerust, ja echt ik mistte onze chats. Maar daar was hij weer, alles was opgelost, maar nu had hij geen goeie sim kaart, of ik dat voor hem wou bestellen, en betalen uiteraard. Toen ik m vreselijk uitgescholden had, was hij er klaar mee. En blokte mij. Maar door mijn ongeloof,heeft hij een kopy van z'n paspoort gestuurd. Die heb ik na laten checken. Uiteraard hoef ik niet uit te leggen wat daar uit kwam. Ik zit met veel vragen, en op sommige momenten mis ik m. Schaam me er diep voor. Walgelijk eigenlijk. En het woordje waarom hoe dan. Blijft maar knagen.

 

 

 

 

Bezig met laden...

16 Reacties *

Profielafbeelding voor CAS
CAS
28 december 2021
Mij overkwam ongeveer hetzelfde. Je wordt heel lief behandeld en als je niet helpt , verdwijnen ze en laten je achter met een vreselijk gevoel. Goed dat je ook naar je onderbuik gevoel geluisterd heb. Vertrouwen in iemand zal lang duren voor dat het terug is maar ooit komt er iemand die je wel kan vertrouwen. Maar blijf alert. Heel veel sterkte met dit verwerken, je blijft een goed mens
02 december 2021
Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat, dat je alles een klein plekje hebt kunnen geven, Mij is het 3 maanden geleden overkomen zie mijn bericht hier ook. ik ben wel veel geld kwijt en ik mis die appjes nog steeds. Maar ik geef me er niet aan over. hou in je achterhoofd onderbuikgevoel is het beste gevoel om ermee te kappen. Ik wens je nog veel sterkte met het verwerken en het een plekje te geven. stier1973
24 november 2021
Het is echt een heel geraffineerd en smerig spel. Door de aandacht die je krijgt, gebeurd er iets met je waardoor je je goed voelt, er komen hormonen, je voelt je geliefd, wordt verliefd..... En voor de oplichter ben je een klant, waar geld te halen is. Na een periode van inpalmen, ontstaat er een probleem en jij kunt helpen, redden door geld te sturen. Nooit doen! Normaal gesproken geef ik niet eens zomaar een bedrag boven de 100 euro aan familie of vrienden en waarom dan wel aan een 'vreemde'? Maar als je er middenin zit, heb je niet goed door wat er gebeurd. Bij nieuwe contacten is het wijs om z.s.m. te videobellen om te checken of iemand echt is en serieus op zoek naar een nieuwe relatie. Check www.scamhatersunited.com maar eens en hun FB/IG voor tips en red flags om oplichters te herkennen.
17 november 2021
Jemig op out time dat is nog wel een betaalde site, dat zegt dus ook al niks. De mijne is nog steeds actief zag ik. Triest dat ze zelfs kinderen in het spel zetten. Bah bah.
17 november 2021
Op ourtime is “mijn” Amerikaan inmiddels wel verwijderd, wellicht door meldingen van anderen. Zelfs toen geloofde ik hem nog. We hebben zelfs Skype contact gehad. Wellicht fake filmpjes, slechte verbinding waardoor je niet goed kan zien of je daadwerkelijk met hem praat. Het is zo slim in elkaar gezet. Foto’s met zijn dochtertje. Je gaat je gewoon hechten. Gewoon een nachtmerrie waar je in beland bent.
17 november 2021
Zijn naam begon met een H uit Amsterdam. Via zijn Skype zag ik dat zijn achternaam met een D begon. Je vraagt je toch oprecht af hoe je zo verliefd kan worden ?
17 november 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja ik ken t gevoel, hoe kan men zo blind zijn, maar ja. Ooo dan is t niet de zelfde, alhoewel, wel t zelfde verhaal. Ik heb net gekeken, op de datingsite, hij is gewoon nog actief bah bah, heb m wel gerapporteerd, hoop dat de site er wat mee doet.
17 november 2021
Misschien is het wel dezelfde? Ik heb hem ontmoet op een datingsite. Ik ga er van uit dat er meer slachtoffers zijn. Alleen hoe bereik je die?
17 november 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja ik ook hoe heette hij bij jou? R... J? Op de datingsite kn.....z z'n schuilnaam weet ik niet meer goed, heb t wel gemeld daar.
17 november 2021
Hai muurbloempje, hoe verschrikkelijk. Op dit moment zit ik er midden in. Heb “mijn” Amerikaan vandaag geconfronteerd met het feit dat hij gelogen heeft over zijn verblijf in Nederland en het hotel. Ook vanuit mijn onderbuikgevoel. Hij zou nu in Maleisië zitten, slechte verbinding blablablabla. Hij is hevig verdrietig en gekwetst waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. Begrijp hoe je jezelf voelt, verschrikkelijk ?, sterkte met alles, groetjes, Anna
17 november 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Die van jou ook uit Maleisië? O jee de mijne ook. Ja dat gevoel heb ik ook, ik geef me zelf de schuld, medelij? Aan de andere kant ben ik ook wel weer trots dat ik t op tijd door had. Jij ook sterkte hoor.
23 november 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~3634]: Hij is hevig verdrietig en gekwetst waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. Dit is puur op jouw gevoel inspelen, daar is t ze om te doen...
Standaard profielafbeelding
Nar
17 november 2021
Hoi Muurbloempje. Jij hoeft je niet te schamen, je hebt het super goed gedaan! Wees trots op jezelf en koester je onderbuikgevoel. Deze types zouden zich moeten schamen dat ze eerlijke, goedbedoelende en lieve vrouwen en mannen zo belazeren. Sterkte en liefs
17 november 2021

Als antwoord op door 51ee74e4b98f40…

Ahh dankje wel voor je lieve woorden. Ik vertrouw altijd op mijn onderbuik gevoel, maar bij hevige verliefdheid is t toch knap lastig. Stom hè, ik mis m wel, vraag me af hoe t kan, want ik weet niet eens met wie ik gechat heb. Ja iig een man uit verwegiestan. Bah hoop dat ik t gauw een plekje kan geven.
17 november 2021
Hi Muurbloempje74, je moet je zeker niet schamen of schuldig voelen. Het zijn geraffineerde criminelen die alleen maar op geld uit zijn. Ik ben er bijna twee jaar geleden ook ingetrapt en aardig wat geld verloren. Ik heb het inmiddels een plekje, kunnen geven, maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd.
17 november 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Oeiii dus jou heeft t wel geld gekost, pff hoe verwerk je zoiets, kan me niet indenken hoe jij je gevoeld hebt, bij mij is t gelukkig alleen bij dreigen gebleven, en ik voel me al beroerd. Sterkte met alles