Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Is dit nou het echte leven?

Hai. Ik kom hier mijn verhaal doen, daar gaan we.

Ik ben voor de eerste keer betast door een man in het bos. Ik was 11 jaar. Toen ik het vertelde aan mijn stiefmoeder zei ze: "Dat hoort er nou eenmaal bij." En zo ging ik op een lange weg waar ik dacht dat dit normaal was. Ik ben voor de tweede keer verkracht bij het zwembad. Er kwam een groepje 16-jarige jongens aan lopen ze waren al de hele tijd aan het giebelen en wijzen. Toen we bovenaan de trap stonden voor de glijbaan zei mijn vriendin dat ze toch niet durfde en naar beneden ging. ik was toen alleen met de jongens. Eentje verlaat de groep, de andere naderen mij. Twee blokkeren beide uitgangen. Daar ben ik aangeraakt op plekken die ik niet eens wist dat ze bestonden. Ze werden verveeld na een tijdje en verlieten de locatie, ze renden weg. Ik was verstijfd en heb dit voor 5 jaar lang weggedrukt. 

 

Toen ik 12 jaar oud was, mocht ik alleen naar mijn tante in amsterdam gaan. Toen ik van CS kwam, liep ik door het donker naar haar huis. 10 minuten lopen maar, dacht ik. 15 minuten zitten erop en ik ben verdwaald. Ik kijk rond, een man komt op me af. "ben je verdwaald? Och arme schat, ik zal je helpen." Ik geef hem het adres, hij loopt met me mee een steegje in. "deze kant op!!" Ik volg, dwaas klein meisje dat ik was. Hij draait zich om. En 20 minuten later lig ik op de grond. In shock, niet wetend wat er aan de hand is, dat dit is gebeurd, dat dit zo gaat, wat dit is. Ik ben snikkend naar een vrouw gegaan, vragend om de weg, vragend of ze het zker weet, of ze me niet beet neemt. Ze helpt me op weg. Papa komt me te gemoet: "Waar was je nou? we wachtten allemaal op je!" ik zeg maar dat ik verdwaalt was, hij zal het toch niet begrijpen. 

Vroeger stelde ik me vaak de vraag: "Is dit nou hoe het hoort?"

Ik ben suicidaal geweest, grote sociale angsten gehad, maar niks gezegd. Bedankt voor het luisteren. :,)

Het spijt me voor eventuele spelfouten trouwens!! xxx

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

20 november 2021
Lieve Cat. Ik lees jouw verhaal en leef met je mee. Ik wil je op afstand graag heel veel warmte en goeds toe wensen! Dapper om dit op te schrijven!
03 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Zo erg bedankt, dit is super lief <3
18 november 2021
Hi Cat, Wat sterk van je dat je jouw verhaal hier met ons deelt. Ik ben benieuwd naar je antwoorden op het bericht van Philip. Wat hij zegt, dit is niet hoe het hoort. Ik vind het meer dan spijtig om te horen wat jouw is overkomen en ik wens je alle kracht toe <3
03 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

ontzettend lief van je, dank je dank je dank je <3
17 november 2021
Hoi Cat, “Dit is dus niet zoals het hoort”; laat ik daar mee beginnen. Dat je er niet over praat of denk dat anderen je toch niet begrijpen, komt vaak voor bij lotgenoten die seksueel misbruikt zijn. Ik neem aan dat toen je suïcidaal was je ook niet over het misbruik hebt gepraat. De hulpverleners hebben daar ook niet naar gevraagd? Goed dat je je verhaal hier met ons gedeeld hebt. We luisteren naar je. Maar daar wil ik het niet zo maar bij laten. Het is belangrijk dat je de juiste hulp zoekt anders gaan deze trieste ervaringen je leven heel erg bepalen. De suïcide poging komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zou je willen schrijven wat j al aan hulp hebt gehad. Wat heeft je dat opgeleverd en heb je over je misbruik kunnen praten?
03 december 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Hi Philip, Heel erg bedankt voor de steunende woorden. Ik heb professionele hulp gehad en ben doorverwezen naar de bascule. Ik ga daar verder in proces om hier over te praten. Ik heb het ook aan vrienden verteld omdat ik het niet langer kon houden. Ik doe erg mijn best om het probleem kwijt te raken maar het gaat helaas niet altijd even makkelijk. Ik ben wel blij dat ik dit anoniem kon delen! Het suicide probleem sijpelt weg, ik begin weer mooie dingen te zien. En de angst verdwijnt.. langzaam maar zeker. Mijn vrienden zijn erg beschermend over mij en ik voel me dan ook vaak veilig in hun bijzijn. Ik geloof dat het wel goed zal komen, geen zorgen!