Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn gebeurtenis / stier23

Ik heb eindelijk de moed genomen om wat mij sexueel is overkomen. Ik heb het mijn vrouw begin vorige week verteld dat ik misbruikt was op 11 - 12 jarige leeftijd. Heb haar nog niet alles verteld. Wil eerst hier mijn verhaal vertellen. Wil er morgen mee beginnen. 

 

Bezig met laden...

7 Reacties *

25 december 2021
Goed om te lezen dat je je verhaal kunt delen. Dat zal naast de steun van je naasten ook een positief effect hebben op het verwerken van wat je aangedaan is. Fijn dat je in januari al een afspraak hebt staan met een psychologe. Het zal waarschijnlijk een intakegesprek zijn. Als ik je een tip mag geven; vraag wat haar ervaring is in het verwerken van seksuele trauma’s en of haar therapie aanwijsbare wetenschappelijk verantwoorde resultaten heeft opgeleverd. Je kunt ook op de site van PSYTREC een zelftest doen. Je krijgt een beeld of jouw ervaringen een PTSS-indicatie opleveren.
29 april 2022

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Beste Philip, het is een paar maanden verder na mijn verhaal. Ik heb bij een psychologe mijn trauma uit mijn jeugd kunnen verwerken met een EMDR behandeling gedaan die succesvol is af gerond. Ik heb alles goed verwerkt en heb het een plek kunnen geven ook mijn vrouw en kinderen hebben mij er goed bij geholpen tijdens de sessies. Ik heb een hoop verhalen hier op de site gelezen en hoop dat iedereen toch zijn of haar geluk en rust terug kunnen vinden. Bedankt voor de hulp en al het advies ook de dame die bij mij thuis kwam van slagtofferhulp . vriendelijke groet Stier
24 december 2021
Heb je nog overwogen om professionele hulp in te schakel?
25 december 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Beste Philip,ik heb inmiddels drie keer bezoek gehad van slachtofferhulp. Ik heb alles aan haar verteld en ook inmiddels aan mijn vrouw tot in detail. Ook heb ik het mijn kinderen verteld maar niet de details. Ik krijg ook professionele hulp. In januari voor de eerste keer bij een psychologe. Ik hoop dat ze mij kan helpen want ik heb nog steeds de beelden voor me en moet dan weer huilen ook slaap ik de laatste tijd slecht.
03 november 2021
Ja, het zal ook voor haar een opluchting zijn zodat ze kan begrijpen dat je een geheim bij je droeg. Een geheim met impact op je leven en zijn heeft. Het je er over schamen is voor mij als lotgenoot herkenbaar, net zoals je zelf schuld geven. “Je had toch nee kunnen zeggen” Dit totdat je je bedenkt dat er een ongelijkheid zat in de contact met de dader. Door het leeftijdsverschil had hij een bepaalde macht die hij misbruikt heeft. Een adolescent met een beginnende puber dat is niet gelijkwaardig.
01 november 2021
Beste Stier23 Goed dat je de stilte over wat je is overkomen hebt doorbroken. Fijn dat je dat met de meest naaste hebt kunnen doen. Ook mijn echtgenote heb ik na 56 jaar verteld wat mij is aangedaan. Dat heeft veel verklaard. Ook heb ik haar niet in detail verteld wat er is voorgevallen. Dat is niet nodig, belangrijker is dat ze weet dat er iets voorgevallen is, je het gaat verwerken en je leven opnieuw gaat vormgeven. Ze zal voor een belangrijk deel andere kanten van je leren kennen.en ook verliefd op kunnen worden. Essentieel is dat je goede professionele hulp vindt waarin je je trauma (‘s) verwerkt. Het is goed om hier je verhaal te delen, dat is de start aan een moeilijke reis die je veel zal opleveren. Heel veel succes!
02 november 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Beste Philip / Ambassadeur Wat fijn dat je reageerde op mijn verhaal Ik heb vanmorgen mijn vrouw verteld wat er in mijn jeugd gebeurd is met mijn 8 jaar oudere buurjongen. Ik vond het verschrikkelijk om er over te praten ik schaam me kapot. Heb ook verschrikkelijk zitten huilen tijdens het vertellen. De details vertel ik haar snel maar niet vandaag ben er even klaar mee. Maar ik ben een klein beetje opgelucht dat ik het haar verteld heb