Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Prostitutie of sexueel misbruik?

Hallo,

Een aantal jaar worstel ik met gemengde gevoelens over gebeurtenissen waarvan ik niet weet of ik er slachtoffer van ben of medeplichtig. Ik heb nog geen professionele hulp durven vragen, maar wil ik mijn verhaal wel graag delen.

Op mijn 15e gebruikte ik regelmatig hard drugs. Ik was geïsoleerd van mijn leeftijdsgenoten en schrikte vrienden en familie af toen ze van het drugsgebruik wisten waardoor ik meer ging gebruiken. De dealer waarvan ik het kocht was niet geïnteresseerd in geld, maar wel in mijn lichaam. Mijn dealer was destijds 25. Ik gaf aan geen ervaring te hebben op sexueel gebied, en hij beloofde mij voorzichtig te behandelen, en ik zou meer drugs geven na afloop (wat voor mij belangrijk was) Het begon onschuldig met pijpen, maar in na een paar weken hadden we anale seks. Het deed veel pijn, ik heb moeten huilen, en wanneer ik stop zei stopte hij even maar ging daarna weer door. Doordat ik afhankelijk was van de drugs ging dit 3 maanden door, een paar keer per week kwam ik langs en hadden we anale seks.

Toen was ik gestopt met gebruiken, en heb ik vrijwel nooit meer wat van heb gehoord en aan hem gedacht. Ik kreeg meer vrienden op school, voelde me gelukkiger, en leefde vrijwel een ‘normaal’ leven het eerste halfjaar. Daarna worstelde ik met somberen gevoelens waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen. Toen ik zestien was voelde ik me zo neerslachtig dat ik weer drugs ging gebruiken, en bij mijn dealer terugkwam waar de seks zich herhaalde.

Nu ben ik bijna achttien en gebruik ik gelukkig geen drugs meer. Wel zijn de somberen gevoelens nooit weg gegaan, en worden ze met de tijd mee erger. Ik ben anders tegen de situatie aan gaan kijken, maar toch ben ik gek genoeg niet boos op mijn dealer. Ergens blijft een stem zeggen dat we dit samen hebben gedaan, dus ook ik medeplichtig ben. Maar ik weet ook dat ik destijds erg jong was, en hij dit niet met een minderjarige had mogen doen.

Ik hoop dat jullie misschien weten wat ik in deze situatie kan doen? Ik voel me erg machteloos.

Alvast bedankt!

Liefs, Saran

 

 

Bezig met laden...

1 Reactie *

06 mei 2019
Hallo Saran, wat knap van je dat je dit verhaal durft te delen. Ik raad je aan om contact op te nemen met ons: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/hulp-en-steun-vragen/ je kunt ook bellen met 0900-0101 We helpen je graag verder. Veel sterkte. Groetjes, Eva communitymanager