Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

familie

Goedemorgen allemaal

Ik ben gisteren bij mijn broertje en schoonzus geweest en ik heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik gelogen had om aan geld te komen en bij hem had geleend voor die zogenaamde lover (oplichter). Nu ging dat gesprek niet echt soepel, maar mijn excuus kwam diep uit mijn hart. Mijn bijna ex heeft een goede band met mijn broertje en schoonzus en heeft veel aan hun verteld. Ik had op facebook in een besloten groep, waar je als persoon alles binnen de groep moet houden en niets naar buiten mag brengen, info gevraagd over mijn gevoel hoe ik daar mee om moet gaan. Dit is door iemand naar buiten gebracht naar mijn broertje toe. Mijn broertje heeft het naar mijn bijna ex gestuurd en heeft mijn moeder op de hoogte gesteld. Nu begon mijn schoonzus erover en ik heb me moeten verdedigen en ik heb gezegd dat zij daar niks mee te maken hebben en ben kwaad weggelopen. Ik was daar om mijn excuus aan te bieden voor het feit dat ik genaaid was door die datingfraude en het liegen om geld. Ik heb het idee dat ze partij kiezen voor mijn bijna ex en dat ik mezelf niet meer kan verdedigen voor wat ik ze aangedaan heb. Heeft iemand hier ervaring mee en kan je me dan advies geven?

Bezig met laden...

4 Reacties *

04 november 2021
Beste Stier, Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Twee keer je excuses aanbieden lijkt me ruimschoots genoeg. En ja, het is begrijpelijk als mensen die het niet hebben meegemaakt, het niet snappen. Je komt veel onbegrip tegen als je openhartig bent. Vandaar dat ik de eerste tijd na de oplichting mijn mond heb gehouden. Ik verzon ook een verhaaltje dat ik het zat was dat hij nog steeds niet naar Nederland kwam en dat ik de relatie daarom had verbroken. Ik kon dat onbegrip er niet bij hebben en ik schaamde me diep. Het is inderdaad veel belangrijker om weer te gaan opkrabbelen, zoals jij al zegt. Gun jezelf daarvoor de tijd. Ik wens je alle goeds!
04 november 2021

Als antwoord op door 1ca879753d6b46…

Dank je Rileen. Ja opkrabbelen is voor mij nu beter. Ik heb in grote lijnen wel wat verteld over wat er gebeurd is. En het doet nog steeds pijn, ik weet het is allemaal nog vers. Ik kan al zeggen dat alles rustig een plekje aan het krijgen is. Maar de weg duurd nog wel lang, de scheiding en alles wat er gebeurd in mijn leven. Ja het komt straks als de scheiding voorbij is, in een rustigere vaarwater en kan ik opnieuw beginnen.
01 november 2021
Hoi Rileen. Ik wil toch nog even terug komen op je stukje. IK heb mijn broertje en schoonzus al verteld in grote lijnen wat er gebeurd is en ik heb voor de 2 de keer mijn excuses aangeboden over dat ik gelogen heb tegen hem voor het geld. Dat zou toch genoeg moeten zijn. Ik ga helemaal niet meer in discussie met ze, heb er geen zin in. Of ze leggen zich erbij neer en vergeven ze mij of ze hebben nog tijd nodig om te verwerken en komen ze vanzelf nog wel een keer met vragen naar mij toe. Dat andere deel gaat ze niet aan, want dat gaat mijn bijna ex en mij aan. IK heb alles al verteld in ik vorm en ik denk dat ik alles maar over me heen moet laten vallen en weer voor mezelf gaat opkrabbelen dat ik weer word wie ik altijd was.
29 oktober 2021
Beste stier1973, Ik heb niet dezelfde ervaring gehad als jij hebt opgedaan. Toch wil ik graag reageren op je stukje. Ten eerste wil ik je complimenteren met je lef! Ik weet uit ervaring hoe rot je je voelt na de oplichting en hoe diep je je schaamt. Jij hebt je daar toch overheen kunnen zetten om je verhaal te gaan vertellen en om je excuses aan te gaan bieden. Je hebt daarmee laten zien dat je verantwoordelijkheid neemt voor je gedrag. Het is dan ook jammer dat je familie achter je rug om over jou heeft gepraat. Echter, dat kun je nooit voorkomen. Je vertrouwen is daarmee geschonden en omdat je toch al overgevoelig bent na de datingfraude-ervaring, heb je daar heftig op gereageerd. Dat begrijp ik helemaal. Toch zou ik je willen adviseren dit als twee verschillende zaken te zien: 1. je wilt je excuses aanbieden aan je broer, 2. je bent teleurgesteld over het gekonkel achter je rug. Maak een afspraak met alleen je broer en doe hem je verhaal, zoals je van plan was. Leg ook uit waarom je kwaad weg bent gelopen. Vraag hem hoe het zit. En vertel met ik-boodschappen hoe dat op jou overgekomen is. Daarmee houd je het bij jezelf, zonder beschuldigend te worden. Veel sterkte Stier!