Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn wolf in schaapskleren

Lang gewacht om mijn verhaal te doen. Lang gewacht om mijn verhaal te delen. Bijna een jaar geleden alweer deed mijn wolf in schaapskleren het verschrikkelijke met mij.

Hij  was mijn beste vriend vanaf mijn 18de. Hij wist alles over mij hoe mijn thuissituatie was. Met een stiefvader die mij misbruikte en daarbij ook chanteerde. Een moeder die sudicaal was. Geen contact met mijn vader. Wat de vader van mijn kinderen bij mij had gedaan. En hoe mijn huidige situatie was.

Hij redde mij uit een huiselijk geweld situatie. Hij haalde me op en bracht me naar zijn huis. Ik sliep in een korte broek en een shirt in zijn bed en hij op de bank. De eerste nacht gebeurde er niks, ik was veilig. Veilig van mijn verleden en veilig van de man die mij in elkaar sloeg. Hij liet me slapen en ging naar zijn werk. Ik bleef in zijn huis en keek wat televisie. Savonds samen gegeten en vroeg naar bed ik was kapot. Letterlijk en figuurlijk. Weer sliep ik in dezelfde kleding. Ik sliep weer in zijn bed, en hij op de bank dacht ik. Ik dacht dat ik weer veilig was. Veilig van alles en iedereen, hier zal ik tot rust komen dacht ik. 

Maar deze nacht schrik ik wakker van een  ruk aan mijn broek. En voordat ik al wat kon doen zat hij in mij. Het eerste half uur heb ik geschreeuwd dat hij moest stoppen dat ik niet wou dat hij weg moest gaan. Na dat half uur heb ik het opgeven en heb ik het andere half uur stil lopen te huilen. Na dat uur is hij naar de wc gegaan, hij had het te warm zei die. Hij is daarna bij mij gaan liggen en ik kon pas weggaan toen hij weg was. 

Met schaamte heb ik iemand van mijn Facebook gestuurd dat ik nu hulp nodig had. En zij heeft de politie gebeld dat ik nu naar hun toe kwam. En eerst aan de gewone politie me verhaal gedaan. En daarna aan de zedenpolitie. Ik heb me laten onderzoeken op sporen. Dat vond ik na de verkrachting wel een van de ergere dingen. 3 mannen en 1 vrouw. Lig je daar net verkracht met je benen openen opnieuw voor mannen. Na het onderzoek kreeg ik te horen dat ik maar beter geen aangifte kon doen, omdat het te zwaar ging worden. Ze hebben me daarna naar een blijf van mijn lijf huis gebracht. 

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

27 oktober 2021
Ook een reactie op jou verhaal wat bizar dat de politie dit heeft gezegd. Met andere woorden de dader gaat vrij uit, kan met dit soort daden wegkomen. En kan nog meer slachtoffers maken. Echt onbegrijpelijk. Mensen tekort bij de politie om dit soort zaken goed op te pakken vraag ik me dan af?? :(. En ook even reageren op het 'advocaat van de duivel' reactie. Kan ik snappen@ Philip:-). Mooi gezegd een fix trauma wat het 'zijn' beinvloed. Ik wil zelf even niet hier mijn hele verhaal delen. Ik heb zelf ook een behoorlijke rugzak. En ik merk dat de heftige dingen die ik heb meegemaakt, dus meerdere trauma's en herhaling van bepaalde situaties ongewild in mijn leven terugkwamen dat ik ook heel voorzichtig zou zijn om snel weer te gaan daten. Je voelt je behoorlijk kapot gemaakt. Wilt eerst aansterken heb ik dan en langere tijd meer rust en stabiliteit hebben ervaren en ook heel voorzichtig om niet weer een hele gestoorde ziel (man/jongen) aan te trekken. Ik zou mijn tijd nu echt nemen om goed te peilen van wie laat ik in mijn leven toe en wie niet. Enorm pittig ook dat meerdere keren je vertrouwen op verschrikkelijke wijze is beschadigd. Heel veel sterkte ook. Ik heb zelf haptotherapie in het verleden gevolgd. En overweeg dat weer te gaan doen om nog sterker (terug) in mijn lichaam te komen en mijn eigen grenzen beter te voelen. Je gaat daardoor ook beter voelen welke mannen/jongens enorm grensoverschrijdend zijn en welk type man/jongen heeft veel gezonder gedrag op dit vlak. Iets wat bij jou op jonge leeftijd door het misbruik ook geen goede ontwikkeling heeft doorgemaakt denk ik of onderontwikkeld is. In haptotherapie ontwikkel je je gevoel en contact met je lichaam op een meer gezonde manier. Succes! ;)
26 oktober 2021
Goed nieuws, maar nog wel even 2 maanden doorbijten. Ook goed nieuws is dat je twee vertrouwde huisgenoten hebt waar je steeds een beroep op kunt doen. Knap van ze! Oh, en wat wens ik je veel geluk in de liefde. Maar mag ik even de advocaat van de duivel zijn. Op de eerste plaats ben je nu even niet die lieve meid die heel authentiek zich kan overgeven aan wederzijdse liefde. Je hebt een fix trauma dat het zijn sterk beïnvloed. De lieve man waar je nu mee date, ziet, ervaart een weliswaar lieve vrouw , maar wel met een trauma. Hij heeft wel recht om de echte vrouw in jou te leren kennen. Neem geen vergaande beslissingen in deze periode. Ik wil andere lotgenoten uitnodigen om feedback te schrijven op “mijn advocaat van de duivel” reactie. Wil je iets schrijven over de behandeling die je in januari kunt starten?
25 oktober 2021
Beste Watervrouw, Ja het is alweer een jaar geleden dat je het verschrikkelijke overkomen is. Dapper dat je nu zover bent dat je het met ons durft te delen. Een belangrijke stap! Met Lisanne hoop ik dat je inmiddels, na de nare ervaringen bij de politie, je wel hulp gezocht hebt. Goede professionele hulp. Je hebt aardig wat zware keien in de rugzak zitten, Daar moet en kun je wel vanaf. Een (dubbele) afspraak met je huisarts is een eerste goede stap. Zeker kun je ook een afspraak maken met een medewerker van Slachtofferhulp. Zeker na de nare ervaringen bij de politie zou ik dat doen. Maar hoe voel je je nu? Kun je een beetje slapen en voel je je veilig daar waar je woont? Sterkte! En maak er werk van .
25 oktober 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Hoi Phillip, Ik ga in januari eindelijk in therapie voor mijn rugtas en mijn koffertje die ik met me mee sleep iedere dag. Ik sta al bekend met ptss vanaf me 20ste. Slapen doe ik nauwelijks alleen wanneer ik bij hele vertrouwde mensen ben. Ik heb 2 huisgenoten, waarvan een mij altijd zal helpen. Mijn werk achter de bar helpt mij om weer sterk in mijn schoenen te doen staan. En wat ik bij lisanne ook aangaf ik ben weer aan het daten met een man. Die mij het gevoel geeft dat ik het waard ben. Waard om op deze wereld te zijn. En waard ben om in zijn leven te zijn. Als ik mij bang, verdrietig of eenzaam voel dan app ik hem of ik mag langskomen. En een hele simpele arm om mijn schouder doet mij goed. Want ik heb bijna geen familie waar ik op terug kan vallen Slachtofferhulp had ik wel, maar nooit echt kunnen spreken, omdat ik terug was gegaan naar de man die mij in elkaar sloeg en ik weet niet zeker of jullie nog wat voor mij willen doen.
25 oktober 2021
Watervrouw96, Wat een verleden. Ik vind het ontzettend dapper dat jij jouw verhaal met ons durft te delen. Wat een rot vriend zeg, jaren heeft hij zich voorgedaan als die goede vriend en dan doet hij zoiets. En de politie dan die zegt doe maar geen aangifte, dat is toch niet te bevatten? Als je hulp nodig hebt, stuur me een berichtje. Blijf sterk en weet dat je niet alleen bent. Je kan mijn verhaal lezen, wellicht zal het je minder eenzaam Laten voelen. Veel liefs, Lisanne
25 oktober 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lieve lisanne. Ik heb me een hele tijd alleen en ellendig gevoeld. Maar sinds ik weg ben bij de man die mij in elkaar sloeg voel ik me sterker dan ooit te voren. Ik bepaal wie er in mijn leven komt en blijft. En voor sommige is het angstig. Ik ben sinds kort ook weer aan het daten gegaan en deze man geeft me het gevoel dat ik het waard ben. Dat ik het waard ben om op de wereld te zijn, maar ook dat ik het waard ben om in zijn leven te zijn. Daarnaast heeft een begeleidster mijn geadviseerd om heel me leven op te schrijven. En toen ik haar mijn begin stuk liet lezen. Zeiden we samen dit moet in een boek vorm uitkomen. Ik wil je daarnaast bedanken voor je lieve woorden.