Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Blauwe Maan - fijne hulpinstantie

Lieve lezer,

Hebben jullie al gehoord van Blauwe Maan? https://www.blauwemaan.nl/

Voor mij was het één grote zoektocht om de juiste hulp te vinden waar ik laagdrempelig over het misbruik kan praten.
Dat kan bij Blauwe Maan in Tilburg.

Je staat daar niet op een oneindig lange wachtlijst om geholpen te worden en er wordt persoonlijk met je besproken waar je aan wilt werken.
Thema's die o.a. besproken worden zijn: grenzen (voor jezelf en anderen), seksualiteit, omgaan met aangifte/strafproces, loyaliteit naar de dader, familiebanden, relatie met je partner en omgaan met misbruik, zelfbeeld en zelfvertrouwen, kinderwens, herhaling misbruik voorkomen.

Deze manier van hulp bieden geeft mij het gevoel dat ik mezelf mag zijn en dat het een zeer persoonsgerichte aanpak is. Deze instantie zou ik echt elke lotgenoot willen aanbevelen die het gevoel heeft niet goed geholpen te worden of er voor zijn/haar idee te weinig uit kan halen.  Kijk zeker eens op de website en de verhalen op: https://www.youtube.com/channel/UCYRdDGFc0iWSEjE8Snk5czg 

 

Groet,

Sjaak

Bezig met laden...

2 Reacties *

25 oktober 2021
Hoi Sjaak, wat fijn dat je Blauwe Maan gevonden hebt. Deze organisatie is een heel bekende en heeft heel veel ervaring met het helpen van slachtoffers van seksueel geweld. Ik ben ze vaker tegengekomen op deze community. Ik ben vooral blij dat je zo'n goed gevoel hebt en dat je geholpen wordt. Bedankt voor de aanrader. Hopelijk kunnen anderen van je positieve gevoel leren en ontdekken of ze hier hulp kunnen vinden. Het blijft iets heel persoonlijks en gaat om de connectie, het vertrouwen en het gevoel. Heel veel succes met je traject bij Blauwe Maan! Groetjes, Edwin
25 oktober 2021

Als antwoord op door c8366708a41e4e…

Bedankt Edwin! Ja, ik kan beamen dat de klik heel belangrijk is. Gelukkig was die er vanaf het begin. Ik gun iedereen de juiste hulp. Hij is lastig te vinden zo leert mijn ervaring. Zeker op dit vlak, maar het doet al heel veel als er ruimte is voor je verhaal en uiteindelijk merk ik dat ik als persoon een groei heb doorgemaakt. De ervaringen uitwisselen met de hulpverlener helpt hen ook weer om een betere hulpverlener te worden. Groet, Sjaak