Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

seksueel misbruik cq verkrachting

Het is best moeilijk om erover te beginnen...

Het komt erop neer dat ik toen ik kind was thuis ben aangeraakt. op meerdere plekken. mijn ouders gingen altijd dingen rectaal dingen toedienen. Nu heb ik het echt over blokken zeep.(ze zeiden dat dit was om naar het toilet te kunnen. (en geen zetpil formaat.)) Toen ik 13 was stond ik mezelf te wassen. Dit deed ik toen helemaal naakt. op dat moment heeft mijn vader de badkamerdeur geforceerd om mij uit te lachen. Waarom dat weet ik eigenlijk nog niet tot de dag van vandaag. Ik krijg de laatste tijd steeds vaker flashbacks, nachtmerries etc. Volgens de psycholoog heb ik PTSS en ben doorverwezen voor EMDR. Ik droom steeds vaker dat er aan me gezeten wordt en dat is eng. Volgens een psycholoog van het UMCG ben ik seksueel misbruikt. Moet ik dan nu aangifte doen? Ik vind het heel moeilijk om nu dagelijks te leven vooral nu ik een vriendin heb. Ik heb al een aantal keer ruzie gehad met willekeurige mensen omdat die, als ze me bijvoorbeeld een vriendschappelijk schouderklopje geven dat ik dan uit reflex sla. Kan het ook zijn dat ik verkracht ben door een ander en dat gewoon niet meer weet?

Bezig met laden...

1 Reactie *

05 juni 2019
Hallo Vissen, wat akelig wat je is overkomen. En wat goed dat je hulp hebt gezocht. Het is zeker mogelijk dat je een dergelijke ervaring hebt verdrongen. Ik had ook veel verdrongen ervaringen, welke ik echt niet meer wist!! De reacties waar je over spreekt kunnen echter ook veroorzaakt worden door de dingen die je je nog wel herinnert. Wat ik lees in je verhaal is dat er enorm voorbij jouw grenzen is gegaan. Gun jezelf de tijd om te ontdekken waar je gevoelens vandaan komen, waarom je reageert zoals je reageert en of en wat je misschien verdrongen hebt. En probeer te accepteren dat je hier doorheen moet. Het is heel zwaar, maar je bent het waard!!! Je vraagt ook of je aangifte moet doen? Wat zegt je psychologe hierover? Groetjes Neeltje