Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mijn Amerikaan

15 maanden geleden leerde ik via tinder Eric kennen. Na 8 jaar alleen was ik eindelijk klaar om mijn hart weer open te stellen voor een nieuwe relatie. Vanaf de eerste reactie wist ik dat is em. De volgende dag vertelde hij me dat hij van oorsprong een Amerikaan is ….

ik stop hier nu het is nog maar pas dat ik weet opgelicht te zijn en ik al mijn geld kwijt ben …

Bezig met laden...

7 Reacties *

21 oktober 2021
Inderdaad balen, gelukkig vind je veel steun in deze groep. Velen zijn je voor gegaan en velen zullen je nog volgen. Ik ben anderhalf jaar ook opgelicht en veel geld kwijt geraakt. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven, maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Sterkte !!
21 oktober 2021
Liefste Frie, Het is zo'n herkenbaar verhaal ... ze maken je eerst zo verliefd en kennen de knepen van het vak om je te doen geloven dat hij het mooiste is dat je kon overkomen! Dikwijls dacht ik 'het is té mooi om waar te zijn!' ... later bleek dat het ECHT te mooi was want het was allemaal fake ... een paar criminelen die ergens achter een scherm zitten te lachen met je goedheid! Dit beeld heeft mij geholpen om het een plaats te geven, de persoon op de foto weet ook van niets ... ik heb zelfs een lening aangegaan om hem te 'steunen' ook al zei ik van in het begin, nee ik kan niet, ik heb het geld niet maar ze overdonderen je en uiteindelijk deed ik het toch! Achteraf kon ik niet begrijpen hoe ik dat in hemelsnaam heb kunnen doen! Deze community heeft me ook erg geholpen omdat ik steeds hetzelfde verhaal las, in een 'ander' kleedje! Denk dus zeker niet 'hoe dom heb ik kunnen zijn' maar ga verder met je leven, echte schatten bestaan er ook nog hoor! Dat geluk heb ik achteraf ook mogen meemaken! Dus geef de moed niet op! Veel liefs xxx
21 oktober 2021
Lieve Frie, ik snap dat je je verhaal nu even stopt omdat het nog vrij vers is en je zegt veel geld kwijt te zijn. Ik leef met je mee, heb zelf zo'n 2 jaar geleden in deze positie gezeten. Ook veel geld maar vooral veel hartzeer, schaamte, verdriet pfff. Krijg het nu nog zwaar als ik hier al die verhalen elke keer lees. Ik kan je alleen maar zeggen dat je je nergens voor hoeft te schamen. Het feit dat hier zo'n heel platform is bewijst dat je echt niet de enige bent. Probeer je er over heen te zetten en ga met zoveel mogelijk vertrouwelijke mensen praten. Praat van je af. Schrijven helpt ook. Heeft mij zeker geholpen. Geld ben je kwijt en daar kan ik verder niks over zeggen. Ik ben daar gelukkig wel bovenop gekomen. Was natuurlijk klote want had er veek andere leuke dingen mee kunnen doen. Want nog lang blijft is de hartzeer. Je dacht met een leukerd een romantische band opgebouwd te hebben. 15 maanden waarschijnlijk dagelijks contact. En val je nu in een zwart gat. De man op de fotos is ook net zo goed slachtoffer. Dus eigenlijk is alles wat je dacht te kennen en te weten een grote leugen geweest en blijf je met lege handen achter. Het heeft tijd nodig. Maar echt veel praten is een goeie tool om verder te komen. Weet dat je een mooi en leuk persoon bent en zeker niet dom. Je bent door zware criminelen gepakt en opgelicht op je zwakste moment. Ik wens je veel sterkte met de verwerking van dit alles. Hou vol en be strong!!
21 oktober 2021
hallo Frie, Geld is vervangbaar, je bent het kwijt, maar je verdient het wel terug. Erger is je gebroken hart en het gevoel dat je zwaar bedrogen bent. Tinder heeft nochtans ook goede personen in zijn lijst. Ikzelf ben twee keer bedrogen uitgekomen, gelukkig heb ik nooit geld overgemaakt, omdat ik het ook niet heb. Ik heb geleerd dat zolang er geen fysiek contact is geweest, je niemand kan vertrouwen, niet via chat, e-mail , nergens. Zelfs bij fysiek contact oppassen, als hij voor je geld komt, komt hij niet voor jou! Laat het rustig weggaan, het duurt even maar blijf geloven dat er ergens een goed man je pad zal kruisen...
21 oktober 2021
Hoi Frie Bij mij is het ook nog nirt zo lang geleddn dat ik opgelicht ben. Was öok veel geld kwijt. Bij mij was het een duitser. Mijn bijna exman heeft allrs uitgerekend bijna €9000.00 aan eigen geld en geleend geld. Praat er veel over met iemand die je vertrouwd of vertel het hier. Probeer het een plekje te geven en geef aub niet op. Het duurd even voor je er weer helemaal bovenop bent. Knuffels stier1973
21 oktober 2021
Zo herkenbaar. Praat erover met je vrienden of zoek professionele hulp. Heb heeft tijd nodig maar je komt er wel. Succes. Niet opgeven. Hij is het niet waard om op te geven. Dan heeft hij nog meer. Knuffel
21 oktober 2021
Het doet zo'n pijn. Je denkt hem te hebben gevonden. Voor hem was het alleen money. Knuffels.