Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Mijn relatie

Hoi,

ik was in een relatie met iemand die heel aggresief was. Alles wat ik deed was volgens hem verkeerd. Hij gaf mij overal de schuld van. Ik was echt heel verliefd op hem en ik toonde hem ook dat ik van hem hield.  
Doorheen onze relatie heeft hij mij meerdere keren verkracht. Ik had dat op het moment zelf nog niet door. Ik denk ook dat ik het gewoon niet wou geloven. Ik heb het nooit aan niemand verteld.

Nu zijn we al 3 maanden niet meer samen. Ik dacht dat het beter zou gaan met mij. Ik heb paniek aanvallen elke keer als ik naar buiten moet gaan omdat ik bang ben dat ik hem ga zien. Soms heb ik ook nachtmerries en flashbacks. Ik denk dat ik toch de stap ga moeten zetten en hulp zoeken.

Bezig met laden...

3 Reacties *

20 oktober 2021
Heel herkenbaar, ik heb ook een slechte relatie achter de rug waarbij hij alles voor mij bepaalde: met wie ik mocht omgaan, welke kleding ik mocht dragen, en ook wanneer we seks hadden of ik nu wilde of niet. Ik heb heel lang gewacht met hulp zoeken (>15 jaar) omdat ik dacht dat het mijn eigen schuld was en dat hulp toch niet zou helpen. Maar nu krijg ik de juiste hulp en gaat het veel beter met me. Dus gewoon doen: die stap naar de huisarts of Slachtofferhulp. Het helpt echt! Veel sterkte!
18 oktober 2021
Beste AmiraSirah, Om met de deur in huis te vallen; JA!, zet de stap en zoek hulp. Het is ontzettend vervelend, naar en pijnlijk wat je aangedaan is. Heel herkenbaar wat je schrijft. Lotgenoten schrijven vaak dat ze er niet over praten, nachtmerries hebben, paniek aanvallen krijgen en nog steeds bang zijn de dader tegen te komen. Gelukkig ben je al drie maanden niet meer samen. Maar heb je wel mensen om je heen aan wie je het kunt vertellen? Als j dat moeilijk vindt kun je altijd Slachtofferhulp bellen. Ze zijn zeer ervaren in het opvangen van slachtoffers van seksueel misbruik en geweld. Ook een afspraak met je huisarts is een goede eerste stap om goede professionele hulp te vinden. Maak er snel werk van, uitstel maakt het moeilijker.
21 oktober 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Hoi AmiraSirah, Ik ben met met Philip eens. Zoek hulp en deel als je het durft ook met een goede dierbare. Je ziet er eerst enorm tegenop, maar dan kun je vervolgens enorm veel steun van diegene krijgen. Dat hielp mij er enorm door. Hoe gaat het nu met je?