Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hoger beroep

Lieve lotgenoot,

Graag wil ik even met jullie delen dat mijn zaak omtrent seksueel misbruik van mijn vader in hoger beroep gaat.

De afgelopen maanden heb ik mijn leven weer op andere gedachten kunnen zetten na het horen van de vrijspraak. We wisten wel dat de OvJ hoger beroep had aangetekend. Van de week hoorde ik dat het hoger beroep wordt doorgezet bij het Hof.

Ik ben blij dat het zo hoog wordt opgenomen en er werk van wordt gemaakt om de feiten tóch te bewijzen. Wat ik alleen echt niet meer wil is getuigen in de zaak. Dat heb ik al genoeg gedaan. Wel ga ik een aanvullende schriftelijke verklaring schrijven met hoe ik de zitting heb ervaren en hoe groot de impact is van de strafzaak op ons leven.

Nu is het afwachten hoe het verder gaat, maar het liefst wordt ik alleen geïnformeerd over de uitkomst.

 

Warme groet!

Bezig met laden...

2 Reacties *

13 oktober 2021
Hey Sjaak, Wat fijn om te horen, zeg. Ik wens je veel sterkte toe deze zware dagen. Blijf vechten en hopelijk zal die man zijn verdiende loon krijgen. Veel liefs, Lisanne20.
12 oktober 2021
Hoi Sjaak, Wat goed dat je je verhaal hier deelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat de vrijspraak je helemaal van het pad gebracht heeft. Des te krachtiger om van je te lezen dat je je leven weer op een ander spoor hebt weten te brengen. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het hoger beroep als een steun in de rug ervaart. Dat de OvJ met jou vindt dat dit niet ongestraft mag passeren! Goed dat je daarin ook je eigen grens aangeeft en besluit niet opnieuw te getuigen. Ik kan me heel goed voorstellen hoe belastend dat moet zijn. Heel veel sterkte. Je bericht geeft mij het gevoel dat je er heel krachtig mee omgaat. Groetjes, Edwin