Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hoezo nu ineens

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was. Vanaf dit moment woonde ik bij mij moeder en ging ik eens in de 2 weken een weekend naar mijn vader toe samen met mijn 1 jaar oudere zus. Vanaf mijn 8e begon mijn vader mij, op de momenten dat mijn zus er niet was, te slaan. Het begon vrij onschuldig met een keer een tikje maar in de jaren die volgden werd het steeds heftiger en begon hij te schoppen en te slaan wanneer het hem niet zinde. Vanaf dat ik 10 was is hier ook seksueel misbruik bij gekomen. Hij heeft mij niet verkracht maar is wel vors over grenzen heen gegaan. Dit heeft allemaal geduurd tot mijn 15e. Nu heb ik het sinds begin dit jaar erg moeilijk en zit ik met een depressie en angststoornis. Nu ben ik in behandeling hiervoor maar nu komen mijn trauma’s steeds meer naar voren. Ik heb zeer regelmatig last van flashback en nachtmerries terwijl ik dit eerder nooit heb gehad. Ik vraag me dan af hoe dat dat ineens kan. Ik merk bij mezelf op dit moment zoveel boosheid richting mijzelf, mijn vader, mijn moeder maar ook de rest van mijn omgeving. Hoe heeft niemand dit door kunnen hebben en iets kunnen doen. Maar tegelijkertijd overheerst de gedachte; je zal het wel verdiend hebben

Bezig met laden...

3 Reacties *

17 december 2021
Hoi Pietjepuck, Wat dapper dat je je verhaal met ons deelt. Ik ben geraakt door wat ik lees, want het doet me beseffen dat het herkenbaar is en dat ik op sommige vlakken niet gek ben. Ik hoop dat je gauw van de flashbacks en nachtmerries af komt. Maar het is absoluut niet jouw schuld!
10 oktober 2021
Lieve Pietjepuck, Ik vind het ontzettend dapper dat jij je verhaal met ons deelt. Weet dat het niet jouw schuld is, je was een kind, wat weet een kind nou van seks? Een kind hoort op zo’n jonge leeftijd niet te weten wat seks is en hoort het al helemaal niet te ‘doen’. Een kind is zo kwetsbaar en moet je op allerlei manieren beschermen. Iemand is ooit over mijn grens heen gegaan, waar ik vandaag de dag nog steeds ontzettend veel last van heb. Ik heb mijn verhaal gedeeld. Wellicht heb je er iets aan? Blijf sterk en laat niemand je naar beneden halen. Heel veel liefs, Lisanne.
10 oktober 2021
Hoi pietjepuck, Als eerste wat goed dat je je verhaal hier met ons wil delen! Zijn de flashbacks gekomen nu je bezig bent met je trauma? Ik heb dit namelijk zelf wel gehad, door dat ik hulp had gekregen en hier iets meer over ging delen kwamen de herinneringen steeds meer. Zelfs dingen die ik niet meer wist. Heb je emdr behandelingen hiervoor? Doordat ik hier over heb gesproken en de juiste behandeling heb gekregen heb ik geen last meer van de flashbacks. Sterkte ?? Liefs Marina