Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Als ze je niet geloven

Hoi allemaal 

Wat moet ik nu doen. Mijn bijna ex wilt morgen met me praten. Maar alles wat ik zeg wordt in twijfel gebracht of niet geloofd. Nu weet ik wel dat ik gelogen hebt om geld te krijgen voor die oplichter, maar ik heb beloofd aan iedereen om vanaf afgelopen zondag eerlijk te zijn. Zijn er mensen die mij een tip kunnen geven om er morgen mee om te gaan? Of doe ik er verstandig aan om hem te vertellen dat ik hier geen zin in heb omdat hij mij toch niet gelooft, en alles via een eigen advocaat te regelen? Kan iemand mij advies geven zodat ik er ook even over kan nadenken vanavond? Morgen ochtend heb ik met hem afgesproken. Ik wil geen ruzie met hem, hij zegt ook niet met mij. Maar dat betwijfel ik. Alles gaat via whatsapp. Vooral door hem. 

Bezig met laden...

11 Reacties *

15 oktober 2021
Raymon82 Ik heb een goed gesprek met de advocaat gehad en ze heeft geadviseerd om toch een mediator in te schakelen. Die hebben we nu ook en we hebben met zijn 3en een goed gesprek gehad en mijn bijna ex man doet weer normaal tegen me. Soms krijg ik nog verwijten, maar ik heb gezegd tegen hem dat ik die negeer via de app. Over 2 wkn hebben we weer een gesprek met de mediator. Dus ik ben benieuwd.
10 oktober 2021
Wijze beslissing in dit geval. Hoop dat je eruit komt. Succes
10 oktober 2021
Bedankt allemaal, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om niet te gaan. Heb gisterenavond nog verwijten via de app gekregen. Ik heb hem uitgelegd waarom ik niet kom. Dat ik die verwijten zat ben en dat ik daar geen trek in heb. Hij weet niet dat ik een advocaat ingeschakeld heb om te informeren waar ik aan toe ben. Ik heb enorme schulden gemaakt vanwege die oplichter en lijkt of er nog meer bij komt volgens bijna ex. Het voelt goed dat ik niet gegaan ben.
14 oktober 2021

Als antwoord op door 896501e2664a42…

[~3440]: Hoe is t gesprek met de advocaat afgelopen? Kan hij/zij helpen?
10 oktober 2021
Hi Stier1973, Je ex heeft niet alles voor het zeggen. Vertel alleen dat wat jij wilt vertellen en waar je aan toe bent. Ja hij zal alles in twijfel trekken. Of je nu wel de hele waarheid verteld of alleen dat wat je wilt vertellen blijf dicht bij je zelf en maak geen verwijten. Je ex is gekwetsy en daardoor heel boos. Dit geeft hem geen recht om jou te dwingen iets te vertellen wat je niet wilt. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
10 oktober 2021
Hey Stier, Je hebt inderdaad een keuzexte maken. De confrontatie aangaan of ontlopen. Als ik jou was zou ik gaan en luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Begint hij verwijten te maken, ga je gewoon weg. Dan heb je tenminste zelf een goed gevoel dat je voor een goede oplossing hebt willen zirgen voor jezelf hem en je kind. Ik wens je veel succes. Groetjes
09 oktober 2021
Helaas staat hij het niet toe en wilt morgen praten. Ik ga er gewoon heen. Mocht het escaleren en hij verwijten naar mij toezeggen ben ik zo weer weg en dan kan hij zo'n gesprek voor de rest vergeten. Ik weet dat wij tijd nodig hebben om alles goed te regelen. Hij denkt echt dat hij morgen al gescheiden kan zijn. Er zit een beetje narcisme in die man. En geeft van alles de schuld aan mij. Maar voor mijn kleine ventje van 11 jaar doe ik alles.
09 oktober 2021

Als antwoord op door 896501e2664a42…

Hij staat t niet toe? Ja hé hallo? Hij heeft NIKS te willen... Zijn leven is niet geruïneerd, dus hij moet ff lekker zijn muil gaan houden...
09 oktober 2021
Ik ben het met Nar wel eens dat, het nu niet verstandig is om dit gesprek aan te gaan. Neem de tijd om het allemaal even te laten bezinken. Dit geeft je ook de tijd om het met je advocaat te bespreken. Hij/Zij staat hier neutraal in en heeft vast goede tips om hiermee om te gaan. Sterkte!
Standaard profielafbeelding
Nar
09 oktober 2021
Beste Stier, Zo te lezen heeft het op dit moment geen zin met hem te praten. Stel dat uit en probeer dan een gesprek te plannen met jouw advocaat erbij. Of tot een moment dat je je zelf sterker voelt. Heel veel sterkte!
09 oktober 2021
Geen zin in confrontatie? Dan niet gaan, laat de advocaat dit maar uitvechten, die wordt er tenslotte voor betaald... Je ex trekt toch alles in twijfel, dus die is echt niet uit op een fatsoenlijk gesprek, die gaat je alleen maar verder neerhalen en je schuldgevoelens aanpraten, heb je nu allemaal niks aan...