Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

mijn bijna ex gaat mijn verhaal vertellen

Mijn bijna ex gaat mijn verhaal en gevoelens wat hij ontdekt heeft vertellen aan mijn familie en mijn vrienden. 

Hij heeft mijn bestie al op de hoogte gebracht en die is een beetje verdrietig wat er allemaal in de app heeft afgespeeld en weet nu even niet meer wat ze moet doen en zeggen. Dat snap ik allemaal wel, maar dat waren op dat moment mijn gevoelens naar die klootzak van een oplichter toe. Mijn ex gaat het ook aan mijn familie vertellen en aan misschien nog wel andere mensen. Maar hij vergeet dat hij niet alleen mij verdriet daarmee doet maar ook straks zijn zoon. Hij moet straks al deze mensen onder ogen komen en dan kijken ze hem aan van wat heeft je moeder uitgevreten? Hij is nog maar 11 jaar. 

Ik vind niet dat hij dat mag doen, maar hij is zo woedend dat als ik mijn verhaal vertel op de vragen die hij heeft voor mij, hij het niet geloofd hoe ik het ervaren heeft. Hij noemt mij een egoÏstische trut dat ik niet rekening houd met zijn gevoelens, maar zelf is hij ook een egoïst want hij respecteert mijn gevoelens ook niet. Ik heb met mijn begeleider hierover gesproken en ik moet het maar op zijn beloop laten gaan en accepteren dat ik hem daarin niet tegen kan houden. Dat ik dit zo vaak geprobeerd heb. Ik weet dat dit al het 3 de bericht is dat ik hier neer zet maar het is allemaal nog zo vers wat er is gebeurd. ik moet het gewoon even kwijt onder lotgenoten. Ik heb soms het gevoel om zo ver mogelijk weg te lopen en alles op te geven wat ik hier heb, maar dat kan niet voor mijn jochie van 11. Hij heeft mij nodig.  

 

Bezig met laden...

15 Reacties *

08 oktober 2021
Hi Stier1973, Als jij eerlijk en open bent (tot zover jij wilt zijn) tegen degene dicht bij je is het jouw woord tegen het zijne. Mensen die boos zijn roepen van alles. Zij zullen waarschijnlijk eerder jouw verhaal geloven dan het zijne. Ja hij heeft jouw privacy geschonden. Hij kan aangeven dat jij zijn vertrouwen hebt geschonden. En ja misschien kan een advocaat iets voor je doen maar besef wel dat je alles gelijk op scherp zet. En de mogelijkheid om normaal in gesprek te gaan is dan waarschijnlijk verleden tijd. Je schreef in een van je posts dat je een gesprek hebt gehad met iemand van slachtofferhulp. Mogelijk kunnen zij je ook onpartijdig advies geven wat de mogelijkheden zijn. Een advies: neem geen overhaaste beslissingen. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
08 oktober 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

hoi Sylvia nee ik neem geen overhaaste beslissingen ik ga alleen kijken wat die advocate voor mij kan betekenen ivm waar ik vandaag allemaal achter gekomen ben. Ik ben enorm geschrokken wat ik gehoord heb vandaag. Ik weet wel dat ik geen vechtscheiding wil en dat ik de eer aan mezelf gaat houden tegenover hem. We zijn vandaag naar de huisarts geweest om kort ons verhaal te vertellen en ik heb hem ook gezegd dat ik niet met hem verder wil en dat het pijnlijk voor hem is, omdat hij nog gevoelens voor mij heeft. Nu 6 dagen verder met rust die ik zelf creëer , kom ik meer bij mijn gevoelens en weet ik dat er meer speelt dan het overspel in mijn chatberichten naar die oplichter toe. Dat ik overspel in de chatberichten had ja dat had ik, maar waarom ik dat had, ga ik nu steeds beter begrijpen naar mezelf toe. Dit wil ik hem zeker nog een keer vertellen, maar nu nog niet. Dan moeten we allebei wat rustiger zijn en alles wat er is gebeurd een plekje geven. Daarna kan ik het altijd nog vertellen in mijn eigen woorden zonder ruzie. groetjes Patricia
08 oktober 2021
Stier 1973, ook ik kan je alleen maar adviseren om je dierbare mensen het dichts om je heen zo snel mogelijk een verkorte versie te vertellen van wat er gebeurt is, ten eerste lucht het op, ben je door de zure appel heen om het te vertellen, want ook hier lig je wakker van... het is heel naar, beschamend en lastig dit te doen, maar het wordt alleen maar moeilijker naarmate te tijd verstrijkt.... je hebt bijna geen keus met een boze loslippige bijna ex die het verhaal al in de ronte verteld. Heel veel sterkte en vergeet niet..... je bent veel sterker dan je denkt!!
08 oktober 2021

Als antwoord op door 63ee9b37a6bb49…

hoi Eliza gelukkig heb ik mijn dierbare dicht om mij heen de verkorte versie verteld en verteld wat ik kwijt wil. Maar het inhoudelijke intieme gedeelte die gezegd zijn over en weer met die oplichter gaat niemand wat aan. Dat is van mij en als ik dat wil vertellen dan ben ik dat die dat doet en niet mijn bijna ex. Dat sta ik niet toe, Dan schaad hij mijn privacy, ik wil het gewoon als ik er klaar voor ben zelf vertellen.
08 oktober 2021
Wat ben ik woest op mijn bijna exman. Hij heeft gewoon mijn privacy misbruikt. Ik weet niet hoe ik vanmiddag op hem gaat reageren. Ik ben zo boos dat ik hem bijna wat aan wil doen. Maar dat doe ik niet want we hebben samen nog een zoon. En ik hou de eer aan mezelf. Ik had liever gehad dat hij een vertrouwenspersoon buiten de familie en vrienden had gekozen om te praten omdat die niet partijdig zijn en hem beter kunnen helpen. Maar hij heeft het @###$%%## gewoon tegen mijn vriendin en familie mijn gevoelens van dat moment verteld en mij gewoon zwart gemaakt, voor mijn gevoel. Ik ga dat hem ook zeker vertellen. Nu weet ik dat ik alles moet vertellen, maar dat doe ik op mijn eigen tempo en op mijn manier hoe ik het beleefd heb. Zodat niemand mij kan veroordelen, want ze weten niet wat het is als je het niet meegemaakt heb. Grrrrrr ????????
08 oktober 2021
Hi Stier1973, Ik heb je post gelezen en snap dat je het even niet meer weet. Heel naar dat je na deze ervaring ook nog te maken krijgt met een bijna ex die je verhaal wilt vertellen. Ik begrijp het advies van een advocaat welke wordt gegeven. Dit is zeker het proberen waard. Maar in hoeverre is je ex betrouwbaar dat hij zich hier aan houdt en het niet via andere manieren toch tegen de buitenwereld gaat vertellen? Mijn eigen ervaring is dat het goed is om zelf het verhaal te vertellen. Je hebt dan zelf de regie wat je verteld. Als je ex er dan nog vanalles extra over zal vertellen is het jouw woord tegen het zijne. De stap om dit te doen is heel groot, dat weet ik uit eigen ervaring. Maar je omgeving ziet wel dat je eerlijk en oprecht bent. Als je hiervoor kiest ziet dan wel dat jij je verhaal klaar hebt. En bedenk dat jij, en jij alleen, bepaald wat je verteld! Je hebt al veel gedeeld hier in deze groep. Blijf praten, dit helpt voor je verwerking. Ik wens je heel veel sterkte! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
08 oktober 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Helaas heeft mijn bijna ex tegen bepaalde personen al iets verteld. Ik weet niet hoe daarop te reageren naar hem toe. Ik weet wel dat ik heel boos ben op hem. Hij geeft dit niet mogen doen en een vertrouwenspersoon buiten de familie moeten zoeken. Ik heb gezegd als ik eraan toe ben, vertel ik het hele verhaal. Ik moet ook verwerken wat er is gebeurd. Ik weet niet of ik een advocaat moet inschakelen maar ik denk wel dat ik nadat de wekker gaat over 2 uur voor advies even op gaat bellen naar een advocaat. Al is het alleen voor advies. Ik wil alles uitwerken op de computer en mijn verhaal vertellen via een boek. Zodat mensen weten wat er is gebeurd die me lief zijn. Dit boek komt voorlopig alleen bij mijn dierbaren terecht en hopelijk als zij me vergeven hebben kan ik het uit gaan brengen als mijn ervaring bij datingfraude. Het is 04.00 uur dat ik dit opschrijf. Ik ben wakker en lig te malen. Ik had het even nodig om het even op te schrijven.
07 oktober 2021
Ik zou inderdaad zoals Raymon82 suggereert je rechtsbijstand of een advocaat inschakelen want dit schaad je recht op privacy. Wees sterk! Ik zou wel iets tegen je kind vertellen. Dusdanig dat hij het snapt zonder in details te treden. Ik hoop dat je bijna ex tot reden komt.
08 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Helaas heeft mijn bijna ex tegen bepaalde personen al iets verteld. Ik weet niet hoe daarop te reageren naar hem toe. Ik weet wel dat ik heel boos ben op hem. Hij geeft dit niet mogen doen en een vertrouwenspersoon buiten de familie moeten zoeken. Ik heb gezegd als ik eraan toe ben, vertel ik het hele verhaal. Ik moet ook verwerken wat er is gebeurd. Ik weet niet of ik een advocaat moet inschakelen maar ik denk wel dat ik nadat de wekker gaat over 2 uur voor advies even op gaat bellen naar een advocaat. Al is het alleen voor advies.
07 oktober 2021
Meid toch. Wat lullig. Volhouden. Niet opgeven. Hoop dat je bijna ex zijn verstand gebruikt. Succes
08 oktober 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Helaas heeft mijn bijna ex tegen bepaalde personen al iets verteld. Ik weet niet hoe daarop te reageren naar hem toe. Ik weet wel dat ik heel boos ben op hem. Hij geeft dit niet mogen doen en een vertrouwenspersoon buiten de familie moeten zoeken. Ik heb gezegd als ik eraan toe ben, vertel ik het hele verhaal. Ik moet ook verwerken wat er is gebeurd. Ik weet niet of ik een advocaat moet inschakelen maar ik denk wel dat ik nadat de wekker gaat over 2 uur voor advies even op gaat bellen naar een advocaat. Al is het alleen voor advies.
07 oktober 2021
Kan in dit geval 1 tip geven: Dwing m voorlopig zijn mond te houden en raadpleeg intussen een advocaat... Deze kan deze lamlul dan dwingen om te zwijgen, om een rechtzaak tegen m aan te spannen indien nodig... Hier was ik in voorgaande bericht al bang voor...
08 oktober 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

Helaas heeft mijn bijna ex tegen bepaalde personen al iets verteld. Ik weet niet hoe daarop te reageren naar hem toe. Ik weet wel dat ik heel boos ben op hem. Hij geeft dit niet mogen doen en een vertrouwenspersoon buiten de familie moeten zoeken. Ik heb gezegd als ik eraan toe ben, vertel ik het hele verhaal. Ik moet ook verwerken wat er is gebeurd. Ik weet niet of ik een advocaat moet inschakelen maar ik denk wel dat ik nadat de wekker gaat over 2 uur voor advies even op gaat bellen naar een advocaat. Al is het alleen voor advies.
08 oktober 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

[~3440]: Ondanks dat hij al loslippig is geweest, kun je m altijd nog dwingen zijn mond te houden... Dreigen dat hij dan een fiks geldbedrag kan gaan betalen, als hij zijn mond nog eens open doet zonder jouw omweten, wil in dit geval weleens helpen... Ook zou ik m zeggen dat je altijd nog aangifte tegen hem kan doen ivm schending van privacy, dat zou m toch echt wel 2x moeten doen nadenken...
08 oktober 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

IK heb vanmorgen bij een advocaten kantoor info ingewonnen en ik heb a.s dinsdag een afspraak om 10 uur in de ochtend. Ik heb kort uitgelegd wat er aan de hand was en ik kan dinsdag gelukkig snel terecht. Daar ga ik in gesprek met ze. Dus word vervolgd.........