Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Voor het blok gezet na datingfraude

Hoi allemaal

Ik heb van de week een verhaal van mij hieronder neer gezet. Nu ik ga scheiden heeft mijn ex mij voor het blok gezet om alles wat ik geschreven heb tegen die oplichter waar ik zo verliefd op was,  te vertellen tegen mijn familie. Mijn ex-man heeft alles willen lezen en is er kapot van wat ik geschreven heb. Hij heeft geëist dat hij het wilde lezen. Weet iemand wat ik nu moet doen hiermee en kan je mij dan ook advies hierin geven. Ik heb inmiddels wel met een begeleider van slachtofferhulp gesproken. Die heb ik ook net nog benaderd. Maar ik wil ook weten van jullie hoe jullie het aangepakt hebben in deze situatie.  

Bedankt alvast

Bezig met laden...

6 Reacties *

07 oktober 2021
[~3440]: In mijn ogen doe je er verstandig aan, om je ex er nu momenteel NIET in te betrekken; onbedoeld zal hij alles doorvertellen, naar een ieder die t maar horen wil... Daar loert t grootste gevaar en dan zijn voor jou alle poppetjes aan g dansen... En een relatie goedhouden omwille van jullie zoon is ook een kulreden, als de kiek op is is t op en moet je niet bij elkaar willen blijven, met alle gevolgen van dien...
07 oktober 2021
Hoi Stier1973, Heel goed van je als je iets niet wilt delen. Hou wel rekening ermee dat het juist wel delen kan helpen in je relatie met je bijna ex. In het begin zal het moeilijk zijn voor jullie beide maar op de lange termijn kan het jullie beide helpen. Als je nog om je ex geeft dan is dat wel een optie. Voor de rest sluit ik mij aan bij de reactie van Christiane.
07 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi Asmo26 Ik zal zeker alles delen met mijn bijna ex, alleen hij kan mij niet geloven dat ik hem dat heb kunnen aandoen, de intieme dingen die ik in de chat heb gezet en wat ik nog meer erin heb gezet. Ik wil alleen niet dat hij mijn gedachten naar de buitenwereld verteld en al helemaal niet naar mijn familie toe. Het is zeker iets van mij en ik beslis daarover. Ik probeer hem zoveel mogelijk uit te leggen en toch geloof hij het niet, maar ik moet ook verder. Dus daarom de vraag of er iemand hier zit die hetzelfde heeft met zijn (ex)partner. Ik geef zeker nog wel om mijn bijna ex maar ik hou niet meer van hem zoals ik altijd deed. En het zal goed komen omdat we samen nog een zoon hebben. Maar of de relatie van hem naar mij toe ooit goed gaat komen daar heb ik een hard hoofd in, maar ik hoop het wel. Dan kunnen we weer met elkaar door 1 deur.
07 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi Stier1973, Je beschrijft het goed. Je bijna ex zal het ook wel inzien dat een goed contact tussen jou en hem noodzakelijk is voor jullie zoontje zijn opvoeding en jeugd want ik neem aan dat jullie co-ouderschap op je nemen? Natuurlijk zal hij blijven razen voorlopig maar laat hem inzien dat een 'schone' en rustige splitsing tussen jullie beide de beste keuze is voor hem.
07 oktober 2021
Dag stier1973, Ik ben het eens met Ramon82, Ik ben zelf ook slachtoffer en bleef zitten met een gebroken hart. Heel fijn voor jou dat je hiervoor hulp zoekt en waarschijnlijk op meerdere vlakken. Wij van de community steunen en begrijpen jou, wij veroordelen niet en wij zijn wel slachtoffer, maar lees maar es hoeveel mensen hier overeenkomen. Jij ook! Verder ben je aan niemand, maar dan ook niemand verplicht om je verhaal te vertellen. Elk mens is gevoelig voor aandacht en verbinding, dus verliefd worden ligt wel eens op de loer. Dat is jou ook gebeurt en ik heb geen oordeel over jullie huwelijk, maar dat je aandacht kreeg en wou is op zich geen fout. Ik denk dat jouw aanstaande ex uit woede/verdriet of onmacht heeft gereageerd. Zijn reactie is niet netjes, maar zegt niets over jou, meer over hem. Pak de resten van je leven aan met hulp, wordt sterk en laat je door niemand meer vertellen wat je moet doen, jij mag er zijn! liefs,
06 oktober 2021
Hoi, Laat ik gewoon heel duidelijk zijn; Wil je niets kenbaar maken, ben je hiertoe ook NIET verplicht... Al gaat hij op zijn kop staan en smeken, t is jouw gebeuren en daar heeft hij niks mee te maken... Ik ben zelf ook geld kwijt geraakt, maar ook ik koos ervoor t voor mezelf te houden...