Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

ook ik ben in een datingfraude getrapt

ik ben benaderd door een man die noemde zich Oliver Reidel (oliver riedel) hij gaf zich uit als bassist van Rammstein via messenger. IK was fan van die band en dat had hij gezien. Hij had zijn naam veranderd want dan kon hij ongestoord internet afstruinen om fake accounts van hem te zoeken. Of ik hem wilde helpen. Dat heb ik gedaan. Mijn relatie zat niet zo goed en ik ben in zijn verhaal mee gegaan, op een gegeven moment verklaarde hij dat hij me beter wilde kennen, later verklaarde hij mij de liefde en ik ben gewoon in zijn verhaal getrapt en ik werd verliefd op hem. Zijn bankaccount was geblokkeerd, want zijn ex manager was er met zijn geld er vandoor gegaan, zodoende had hij geen geld meer. Oliver had mij ook beloofd om alles terug te betalen en hij zou voor mij naar nederland komen zouden we daar een nieuw leven opbouwen.

Hij was zijn telefoon kwijt geraakt en kon niet meer bellen dus gingen we over op Hangout daar gingen we verder met liefdesverklaringen en hij vroeg om €2000.00 om zijn rekening te betalen aan het ziekenhuis. Ik ben daar niet voor gevallen gelukkig maar het ging wel verder. Ik heb dat geld dus niet betaald want ik heb dat geld niet. Ik heb via instagram iemand benaderd die zich voordeed als de leadzanger van rammstein.

Hij zei dat ik heel makkelijk geld kon beleggen om mezelf en die oliver uit de problemen kon helpen, dus dat deed ik met €700.00. Was net voor het weekend. na het weekend kreeg ik dus te horen dat ik het geld moest vrijkopen en dat heb ik dus niet gedaan ik heb gesmeekt of hij het niet vrij kon kopen en mij die €700 wilde terugbetalen. Dit heb ik uiteindelijk bij Oliver gemeld en die is boos op mij geworden en die heeft de FBI ingeschakeld om de dader te zoeken. Daar moest ik wel geld voor betalen en dat ging dan via Steam Kaarten. Ik heb dat ook gewoon gedaan zonder erbij na te denken wat voor gevolgen dat met zich mee brengt. ik heb dat geld via steam kaarten besteld en opgestuurd via mijn email naar Olivers email en toen was het wachten.En ja hoor hij was gevonden maar hij gaf mij de schuld van heling samen met hem. Ik ben daar zo ingestonken. Toen kwam FBI agent Steve Collier erbij. Ik kon van de lijst afgehaald worden maar dan moest ik een klein bedrag betalen omdat ik geen geld had zeiden ze. Maar dat kleine bedrag was toch bij elkaar meer dan €6000,00.

Ik heb geld geleend van mijn vriendin, broertje en mijn eigen vlees en bloed mijn zoon. Ik heb tegen ze gelogen waarvoor ik het nodig had. Ze hadden zo op me ingepraat via de chat dat ik voor lange tijd achter de tralies zou belanden en dat ik mijn familie en kind voor lange tijd niet meer zou zien. 21 jaar zeiden ze als ik eenmaal opgepakt zou worden. Ik ben zo bang geworden dat ik het geld van mijn vriendin, broertje en zoon hebt overgemaakt via steam kaarten naar Oliver en Steve en later kwam de meerdere van Steve er ook nog bij (Maxwell thony) daar heb ik ook nog kaarten naar toe moeten sturen. We hebben zelfs video bellen gedaan en ik zag hem gewoon zitten. Afgelopen vrijdag had ik mijn laatste kaart verzonden. In totaal ben ik rond de €7800,00 kwijt wat voor het grootste gedeelte geleend is. Zaterdagavond is mijn (ex) man erachter gekomen. Ik ga scheiden van mijn man ik heb geen geld, mijn man heeft geen geld en ik ben er met mijn hele lichaam ingestonken. Oliver heb ik nog 1 bericht gezonden en hij heeft niet meer gereageerd, net als ik dacht dat hij dat niet zou doen. En het ergste vind ik nog dat ik iedereen pijn heb gedaan en dat ik heb moeten liegen omdat ik hopeloos verliefd was op die zogenaamde Oliver Riedel. Ik heb gelukkig wel hulp aangevraagd bij slachtofferhulp en daar krijg ik nog telefoon van voor een afspraak.

Bezig met laden...

10 Reacties *

05 oktober 2021
Jeetje, wat een verhaal zeg! Ze worden inderdaad steeds vindingrijker met hun verhalen. Wel grappig dat we fan zijn van een band die ik ook leuk vind. Ik heb ze een paar keer live gezien en dat is een ervaring die je niet meer vergeet. Ze kunnen helemaal los gaan met pyro. Zoek op internet maar eens hun concert in Parijs op. Let wel op ;-): Sommige stukjes zijn 18+. Maar even terug naar je verhaal. Steam kaarten zijn inderdaad een bekend middel, heb ik inmiddels wel op internet gezien, om snel geld weg te sluizen. Je kunt er computerspellen mee kopen. Als je wilt kun je ook mijn verhaal lezen in deze groep. Ik ben helaas ook aardig wat verloren maar weer op een hele andere manier.
05 oktober 2021
??
05 oktober 2021
Zeg wat een verhaal! Vreselijk dat je zo te pakken bent genomen. Neem afscheid van alles en probeer je leven weer op te bouwen. Het zal wel even duren voordat je dit verwerkt hebt, maar richt je op de toekomst niet het verleden. En gebruik dit zodat dit niet weer kan gebeuren. Ik weet het ik zelf ben ook gevallen voor een scammer en ben er in getrapt. Ik weet nu hoe het gaat. Mocht je willen praten en dat is denk ik belangrijk mag je me altijd benaderen. Maar hier heb je ook een luisterend oor. Een knuffel voor jou! ?
05 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Bedankt voor het berichtje ik heb er zeker wat aan dat ik steun krijg van anderen die ook dit mee gemaakt hebben, helaas heb ik nog veel uit te leggen bij mijn broertje en ben ik nog niet van de ellende af. Ik krijg veel verwijten naar mijn hoofd en dat snap ik wel maar soms heb ik niet echt veel behoefte om me verdedigen. maar ik snap de frustraties wel. Ik lig nu in scheiding ook vanwege dit, Ik heb gewoon mijn man bedrogen en ik heb altijd gezegd dat ik dat niet zou doen en dan doe ik het toch. Dat stukje kan ik ook niet begrijpen van mezelf. En dat liegen om geld te krijgen zou ik normaal ook niet doen, maar nu wel en dat kan ik van mezelf ook niet begrijpen. Ik heb een lange weg te gaan..............
05 oktober 2021
Tjonge wat een verhaal en wat een ellende zeg. Ik hoor/lees ook weer nieuwe dingen zoal steamcards en dat nep FBI gedoe. Aan je naam te zien ben je van 1973 net als ik. Een leeftijdsgroep die vaak prooi is van dit soort oplichterij. Hier kwam ik in maart dit jaar achter na een korte ervaring van ongeveer 40 dagen waarin ik eerst niet door had waar ik mee te maken had en het langzaamaan duidelijk werd, dat er geen hout van klopte. Je bent niet de enige, je bent niet dom, maar in een smerig spel meegezogen en slachtoffer geworden. Natuurlijk heb je wel te dealen met een financiële schuld, maar zorg dat je wel van je schaamte en schuldgevoel af komt. Er ligt een sleutel in jezelf vergeven. Zet je schouders eronder, zoek hulp, verwerk het op jouw manier. Ook zeker door er hier over te praten en met 1 van de ambassadeurs. Dat heeft mij veel geholpen. Veel sterkte, houd vol, houd moed. Je bent niet alleen.
05 oktober 2021

Als antwoord op door 4609bc1f68d747…

Hoi crearia Bedankt voor je bericht, ja steam kaarten had ik ook nooit van gehoord maar ze bestaan wel. ik ben inderdaad van 1973. Ik ben gesnapt door mijn man want anders was ik waarschijnlijk nog later achtergekomen en was ik waarschijnlijk nog meer geld kwijt. Ze zijn inderdaad zo gehaaid en als je eenmaal die vlinders hebt en er liefde genoemd word in het spel, ja dan kan je er in verdwalen. Ik heb help gezocht via deze site en ik word eerdaags gebeld voor een afspraak en dan ga ik zeker mezelf weer terug vinden maar dat duurd natuurlijk wel heel lang. Want je komt hier niet zomaar vanaf.
05 oktober 2021
Dit is zo herkenbaar. Ik heb ook Zo wat meegemaakt en het heeft mij €7000, gekost. Ze weten je wel zover te krijgen dat je betaald. Ik wens je heel veel sterkte.
05 oktober 2021

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Jeetje ja ze zijn zo snieky en heb jij dat ook dat je naasten je soms gewoon niet geloven? en heb jij ook geleend bij anderen? Ik wens jouw ook heel veel sterke ik weet niet hoelang het geleden is, maar ik weet wel dat het een lang proces gaat worden. mvg stier1973
05 oktober 2021
Tjonge, wat een verhaal, lijkt wel een slechte thriller, de story's worden steeds ingenieuzer en uitgebreider. Ook de internet mogelijkheden breiden uit, ik begrijp er de helft niet meer van, had zelf nog met 'ouderwetse' stalking/scamming te maken. Ik vind het heel rot voor je, zoveel geld kwijt en dat ook nog moeten lenen, ja, je zult je zeker schuldig voelen. Niet zozeer schuldig dat je erin bent getrapt, dat zijn wij allemaal, die lui weten het zo mooi te vertellen, maar heel vervelend dat het geld dat je geleend hebt terugbetaald moet worden! Kun je misschien een afbetalingsregel treffen? Je gevoelens moeten slijten, ook dat komt goed... Ik wens je heel veel sterkte, ook jij bent een waardevol mens die iets voor een ander wil doen, vergeet dat niet! En als je vragen hebt of je hart wilt luchten kom dan vooral hier terug, we hebben allemaal hetzelfde meegemaakt! Warme, meelevende groet, Foke
05 oktober 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Helaas kan ik geen lening aanvragen omdat ik ook nog in de ziektewet zit en ik een heel laag inkomen daarvan krijg. Wel heb ik waarschijnlijk een lichtpuntje om mijn levensverzekering uit te kopen om mijn grootste schulden in 1 x af te betalen. Dan zou ik weer opnieuw een uitvaartverzekering of bij een andere een levensverzekering moeten afsluiten omdat mijn verzekering eigenlijk niet meer bestaat in de Benelux, maar de Lopende verzekeringen er nog wel zijn. Als ik zo iedereen kan afbetalen word ik al wat rustiger en kan ik aan mezelf werken om me zelf weer terug te vinden en alles een plekje te geven. Alleen al om het liegen heb ik haat tegen mezelf. En dat moet weer terug komen dat ik weer van mezelf gaat houden. Ik heb alles uit liefde gedaan voor die oplichter. Omdat ik hem idd echt geloofde dat hij alles zou terug betalen. Bedankt dat ik mijn hart even mocht luchten. Doet me goed, wel met tranen, maar alles is nog zo vers. Het is nu 2 dagen dat ik er achter bent gekomen. mvg stier1973