Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Sheijkh Hamdan, scam over de wereld

Via internet werd ik benaderd door een man die zich  Sheijkh Hamdan noemde. Op dat moment kreeg ik ook dromen over deze man. Hij vroeg om me te ontmoeten maar ik moest dan naar Engeland komen. Om een bedrijf op te zetten in Nederland. Ik wilde met iemand samen gaan maar dat mocht niet. Daarna veranderde de verhalen en kwamen er scammers naar me toe. Die geld wilde voor charity. Ben het gaan aangeven bij de politie in Nederland en Dubai en heb op zijn officiële account gezet dat hij scam heeft. Vond het erg dubieus en vraag tot op de dag van vandaag af of ze er zelf achter zitten of dat ze er niks mee te maken hebben. Maar gevoelsmatig vertrouw ik het allemaal niet. 

Bezig met laden...

10 Reacties *

20 oktober 2021
Ok, ik heb contact met fansagainstscammers. Uit Amerika. Maar ze weten dat ik niet meer ermee bezig wil zijn. Ze kennen mijn verhaal. Maar scammers zitten overal. Op elke social media. Facebook, Telegram, Instagram, whatsapp etc. En ik wil echt niet meer bezig zijn ermee. Ik ben niet veel kwijt omdat mijn gevoel al direct zei dat het niet klopt. En bovendien ben niet echt een voorstander van internet datingsites. Ik weet wel dat je erg voorzichtig moet zijn met nieuwe contacten. Vertrouw niet zomaar iemand.
05 oktober 2021
Hi Melody, Op Instagram rapporteer ik fake-accounts op: https://www.instagram.com/scamhaters.united/ Een Engelse vrijwilligersorganisatie die ook op Facebook zit. Als slachtoffer kun je ook lid worden van een afgeschermde pagina. Hier gaan ze netjes te werk. Er zijn er vast wel meer maar daar las ik ook wel andere verhalen over. Over het uit de tent blijven lokken van oplichters/scammers. Hier heb ik ook 1 x op gekeken, maar dit is betaald: https://www.male-scammers.com/ , zou ik niet doen. Via Yandex of Google Image Search kun je met verdachte foto's zoeken naar de ware identiteit van de persoon en of deze foto's vaker gebruikt zijn.
04 oktober 2021
Melodie Je kan je accouny op instagram (een poosje) op niet openbaar zetten. Dan kan je ook niet benaderd worden. En anders gewoon blijven rapporteren. In deze tijd is techniek een prachtig fenomeen tot het verkeerd gebruikt wordt.
04 oktober 2021
Wórdt er iets door de overheid gedaan. Aan deze scam. Of Dubai? Worden ze opgepakt? Wel erg hoor dat hier geen eind aan komt. Welke antiscam site heb je?
04 oktober 2021
Er zijn heel veel nep-accounts met de naam 'fazza' erin op Instagram en Facebook. Allemaal oplichterij. Alleen de accounts met een blauw vinkje zijn officieel en geverifieerd door IG of FB. Nep-accounts rapporteer ik allemaal als spam en blokkeer ze daarna. Ze delen met scamhatersunited op Instagram en Facebook kan ook. Hoe meer mensen rapporteren en blokkeren, des te meer kans dat accounts ook worden verwijderd.
04 oktober 2021

Als antwoord op door 4609bc1f68d747…

Ja ik weet ervan. Maar ik wil er niet meer mee bezig zijn dus zocht ik naar een oplossing. Het énige wat je dan kan doen is van Instagram af gaan.
04 oktober 2021
Deze Fazza scammers zijn een ware plaag op Instagram. Nergens op ingaan, het is allemaal nep.
04 oktober 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Ik heb met een Belgische vrouw hier contact over gehad. Had ook antiscam. Maar Hoe meer ze ermee bezig was Hoe meer scam kwam. Ze is 10.000 euro kwijt geraakt. Ze kwamen toen ook naar mij doordat ik met haar contact had. En bleef ik blockeren. Ik heb het op zijn officiële site gemeld en toen werd het minder.
20 oktober 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Verschrikkelijk dat het blijft doorgaan.
03 oktober 2021
Hi Melodie, Ik kan niet zo uit je verhaal opmaken of het fraude is. Maar als ze geld gaan vragen waarvoor dan ook, dan klopt het niet. Hetzelfde geld voot alleen naar engeland komen. Waarom zou je niet iemand mee mogen nemen. Vertrouw op je gevoel en ga er niet op in. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur