Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hoe erover praten met omgeving?

Seksueel misbruikt van 5-7 jaar oud. Ik wil zo graag erover praten. Dat klinkt misschien gek maar ik wil delen wat mij is overkomen. Mensen weten het nu en dan voelt het als een soort coming out en daarna hebben we het er niet meer over. Hoe ga je dat gesprek aan? Kunnen mensen het aan om details te horen? Waarom voel ik zo die behoefte om erover te praten? Ik voel me alsof ik schreeuw en iedereen loopt door. 

 

 

Bezig met laden...

2 Reacties *

03 oktober 2021
Heel herkenbaar wat je zegt, vooral over dat coming out gedeelte. Voelt toch altijd als een soort beladen geheim wat je hebt en niet altijd kan delen, ookal zou je dat wel willen. Ik praat er vaak 1 op 1 met een vriendin over die ik vertrouw, zij reageren er bij mij heel fijn op. Denk dat de blokkade ook meer bij onszelf ligt dan bij de ander. Kwetsbaar openstellen is ingewikkeld, maar oh zo nodig. Succes ?
03 oktober 2021
Hi Hanne89 Wat goed dat je er over wil praten! Mensen om je heen vinden vaak moeilijk om er over te beginnen. Misschien kan jij aangeven dat je er behoefde aan heb om er over te praten. En of je alles precies wil delen hangt denk ik af van de ander, kijk of ze echt geïnteresseerd zijn? Ik heb dit zo gedaan en verteld aan een aantal mensen dichtbij mij. Tijdens het gesprek voelde ik wat ik wel kon zeggen. Hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte en succes met het delen van je verhaal ???? Liefs Marina