Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

trauma

Ik ben Eva, 15 jaar. En ik heb iets verschrikkelijks meegemaakt een paar weken terug, en ik wou graag me verhaal hier doen.

het begon zo;

Ik leerde een jongen kennen genaamd Ricardo via snapchat, hij chatte me en ik chatte gewoon terug. Hij zei dat hij 17 was en een Hbo opleiding deed. Hij vroeg mijn nummer en een even later appten we veel, hij was heel aardig en lief (iets te soms). hij woonde ongeveer een uurtje van mij vandaan. Hij zei dat hij graag een keer met mij wou afspreken, ik wist niet zo goed wat ik daarvan dacht maar ja waarom niet? het was inmiddels 2 weken later en hij zou komen met de trein naar mij toe (mijn ouders waren het hier eerst niet mee eens maar ik had gezegd dat er niks ergs kon gebeuren omdat we toch naar mijn huis zouden gaan en toen vonden het toch wel prima). 

Het was 24 Maart en hij kwam aan op het station, ik was heel zenuwachtig. Ik zag hem staan en liep naar hem toe wat mij opviel was dat hij een Brabants accent had terwijl hij had gezegd dat hij ergens anders woonde. Hij vroeg of we eerst wat konden drinken in de stad en dat we daarna naar mijn huis konden gaan om voor te stellen aan mijn ouders.

Dus dat hadden we gedaan, het was heel gezellig in de stad. we liepen naar mijn huis en ik stelde hem voor aan mijn ouders, hij deed tè aardig en dat vond ik best irritant. een tijdje later gingen we naar mijn kamer op zolder. Mijn ouders zaten buiten. Toen we op mijn kamer waren zei hij dat hij zich ging omkleden omdat hij het warm, hij deed dat buiten de deur. hij kwam terug in mijn kamer en ik zag dat hij een kort Nike sportbroekje had aangedaan en een shirt. 

Hij sprong zitten neer op mijn bed en deed meteen al heel klefferig en ik vond dat irritant en had er wat van gezegd (deed hij niks op uit). Een tijdje later zoende hij me en trok mij neer op bed. Ik voelde me niet op mijn gemak. Het werd van kwaad tot erger en voor ik wist lag hij op mij, ik was helemaal verstijfd en was heel bang. Ook greep hij mijn keel vast en sloeg me. Na ongeveer 5 min. had ik weer een beetje kracht en probeerde ik hem weg te duwen wat niet zo goed lukte want hij was heel sterk. Ik schreeuwde ook dat hij moest stoppen. Hij lachde en ging gewoon verder. Toen hij stopte ging hij van mij af kleedde zich aan. Ik zocht naar mijn kleding en deed dat toen ook weer aan. We liepen naar beneden en hij wou naar huis zei hij. Dus liepen we naar het station en hij ging weer. Ik belde mijn vriendin huilend op en zei dat ze moest komen.(mijn ouders waren in de stad).

Ze kwam naar het station en ik vertelde haar alles. Ik bleef bij haar slapen, ze was op dit moment de enige die het wist. Ik werd die nacht vaak huilend wakker. de volgende dag (maandag) probeerde ik naar school te gaan. maar om 11 uur s'ochtend moest ik weer huilen en ging ik naar huis (op school had ik het ook verteld aan 2 andere vriendinnen en die zeiden dat ik het tegen mijn ouders moest vertellen). Dus toen ik thuiskwam heb ik het ze verteld en ze schrokken heel erg mijn vader was vooral heel boos en mijn moeder verdrietig. We zijn naar de politie gegaan en heb daar mijn verhaal gedaan. We werden toegewezen naar de ggd (voor seksueel misbruik) ik moest de morning-afterpil slikken en er werden foto's gemaakt van krassen in mijn nek.

1 week daarna heb ik aangifte gedaan wat heel moeilijk was, (het duurde 3,5 uur lang) nu gaan ze het onderzoeken enzo. Ik werd door de ggd doorverwezen naar een psycholoog en ik ga emdr therapie krijgen binnenkort. Ik heb nog steeds heel erg last van flashbacks en nare herrineringen. (de politie is er trouwens achter gekomen dat hij 18 is, dus hij kan zwaardere gevolgen krijgen)

dit was mijn verhaal over seksueel misbruik.

Bezig met laden...

7 Reacties *

10 februari 2020
Hoi Eva Ik hoop op de beste uitslag. Een uitslag waar je vrede mee hebt en die jou verder helpt. Sterkte, het is toch ook weer een confrontatie. Hou ons op de hoogte.
24 augustus 2019
Ik ben erg benieuwd of de dader gestraft is ? Mijn daders hebben in 2000 , 6 en 7 jaar gevangenis straf gekregen . Dat was toen in die tijd een hele hoge straf voor verkrachting . Als ik die genoegdoening niet had gekregen dan had ik weet ik niet wat gedaan van gekkigheid .
10 februari 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb binnenkort een rechtszaak en dan krijg ik te horen wat de straf zal zijn, ben beniewd!
12 april 2019
Hoi Eva, wat een heftige, akelige ervaring heb jij meegemaakt. Ik hoop dat die jongen de juiste straf krijgt!! En..... wat ben jij hier knap mee om gegaan! Je hebt hulp gezocht en gaat met die hulp nu aan de slag!! En nu vertel je je verhaal ook nog hier! Echt knap. Blijf je verhaal zeker vertellen en delen. En vraag zoveel steun en hulp als je maar kunt vragen. Heel veel sterkte!!!!
13 april 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

heel erg bedankt
11 april 2019
Beste Eva, Op de allereerste plaat, heel goed dat je er direct met vriendinnen en je ouders over deze super nare ervaring hebt, gepraat. Heb niet het idee dat je een dom gansje bent, dat ergens ingetuind bent. Het is een brute , gemene overval die alle grenzen van menselijk verkeer te boven gaan. Goed dat er politiewerk van gemaakt is, dat hij een zware pijp mag roken. Ook is het heel verstandig dat je direct contact hebt gelegd met een psycholoog waar je ook EMDR therapie kunt krijgen. Het is belangrijk dat je dit snel overwint, anders gaat dat een heel eigen leven leiden. Geen wachttijd hoop ik. Dat je zo dapper bent ons te schrijven, betekent ook dat je de moed en de kracht hebt om deze inbreuk op jouw mooie leven te herstellen met goede hulp en ondersteuning. Ik wens je veel lieve mensen om je heen , die zien dat je aan het knokken bent, maar ook niet altijd begrijpen wat je hebt meegemaakt. Zij hebben niet ervaren wat jou is afgepakt. Heel veel succes, Thomas
11 april 2019

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

heel erg bedankt voor je lieve bericht