Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Misbruik tijdens Jehova's getuigen te zijn geweest

Ik heb net een documentaire gezien op YouTube over misbruik in de gemeente en hoe t buiten alles wordt gehouden. Helaas heb ik het ook meegemaakt toen ik maar 7 jaar was. Mijn moeder vond in de dienst (langs de deuren gaan) belangrijker dan voor mij te zorgen en dumpte me bij een oom van haar vriendin ook een getuige en die oom heeft mij meerdere malen aangerand en misbruikt. En toen ik zorgelijk gedrag vertoonde erna en het ook ging nadoen bij een ander jongetje en zijn moeder mij boven op hem betrapte toen werdt mijn moeder gebeld en die heeft mij als reactie kapot geslagen en iedereen hield hun mond dicht en er mocht niet meer over gepraat worden. Ik ben vanaf 1987 tm 2002 in t geloof opgevoed met alle elende erna. Me zelfvertrouwen is weg ben alles kwijtgeraakt letterlijk en ik denk dat niet iedereen slecht is in dat geloof maar sommige mensen onderandere mijn eigen moeder. Die is zo geloofig dat ze me aan me lot had overgelaten en ik totaal geen goed voorbeeld heb gehad waar ik tot de dag van vandaag nog tegen vecht. Ik vroeg me af of er in Nederland meer mensen zijn en of ze ook met niemand meer contact mogen hebben en hoe ze verder in t leven komen. Me verhaal is nog veel langer maar ik vroeg me af of er lotgenoten zijn.

Bezig met laden...

3 Reacties *

20 september 2021
Mooie stap om inderdaad te beginnen met je te uiten. Dat is zo belangrijk. Je kunt dit niet allemaal alleen doen. Je hoeft niet perfect te zijn. Ik hoop dat je je masker beetje bij beetje steeds meer af mag zetten. Dat je jezelf toestemming mag geven om zichtbaar te worden. Je mag er zijn met je verhaal! Het is niet niks allemaal. Sterkte en kracht gewenst om dit alles aan te gaan. Lieve groet, Jorien
20 september 2021
Bedankt voor het delen van je verhaal en je openheid. Wat verdrietig om te lezen hoe alleen je er als kind voor stond. Je kwam steeds opnieuw in een onveilige situatie terecht. Ik herken niet het stukje wat je schrijft over het geloof en over je moeder. Maar ik denk zeker dat er lotgenoten zijn die dit wellicht wel zullen herkennen. Hoe is het op dit moment met je? Heb je mensen in je omgeving bij wie je terecht kunt? Heb je hulp om je trauma rondom seksueel misbruik aan te pakken? Ik hoop dat je mensen in je omgeving hebt bij wie je je veilig voelt, zodat je het niet meer zo alleen hoeft te doen. Lieve groet, Jorien
20 september 2021

Als antwoord op door d55ff4dea3bd43…

Hoi jorien Ja het is heel spijtig dat t allemaal zo is gelopen want zit in een sneeuwbal effect waar ik moeilijk uitkom. Ik heb wel professionele hulp al jaren en ga beginnen aan traumatherapie deze week maar het zit zo diep en het heeft zoveel verpest en ik ben alles erdoor kwijtgeraakt en het ergste ik ben mezelf kwijt geraakt. Ik weet niet eens wie ik ben. Ik kan nooit iets goed doen ik verpest altijd alles omdat ik denk dat ik het niet verdien..me lichaam vind ik niks en dat terwijl ik model ben en dingen voor tv doe maar is allemaal schijn. Zelfs me vriend die ik al 19 jaar kent die snapt t niet en kijkt er niet doorheen..ik moet die masker wel opzetten want anders ziet de wereld me als helemaal kwetsbaar en dan red ik het helmaal niet. Maar de persoon die ik ben daar ben ik niet trots op! De moeder die ik ben voor me kinderen daar doe ik alles voor maar ik heb weer een jeugdzorg die me alleen naar beneden haalt en alles van me afpakt en leugens versprijd dat ik een slechte moeder ben en dat terwijl ik elke dag aan mezelf probeer te werken. Maar ik moet perefect zijn en die lat is onbereikbaar. Ik ben maar een mens met een behoorlijke rugzak maar dat vergeet de wereld. En ik heb het idee dat ik met mensen moet gaan praten die gewoon snappen hoe ik me voel. Want voel me soms echt alleen in deze wereld terwijl ik dat niet ben maar in me hart voelt t leeg. Dus dacht ik ga t gewoon proberen om hier te praten. Dank voor je berichtje. Liefs juul