Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Ik dacht dat ik alles al wist maar toch erin getrapt

Beste allemaal. Via Facebook dating kwam ik mijn match tegen. Een prachtige half Italiaans half Franse man, de communicatie was in het Engels. Hij reisde veel voor zijn werk en handelde in goud. Eigenlijk ging toen de eerste bel al rinkelen. Maar ik vond hem zo leuk dat ik toch door bleef schrijven. Na een tijdje voelde ik mij heel close met hem ondanks dat ik hem niet had ontmoet. Hij moest nog een reis naar RIO maken en daarna zouden wij elkaar ontmoeten. Hij had twee dochters die hij mee nam op reis. Zijn vrouw was overleden. In RIO werd hij beroofd en neergestoken. Had geen geld meer, of ik hulp kon bieden zijn dochter appte mij wat er was gebeurd. En dat hij in het ziekenhuis lag. Toen kwam de vraag voor ziekenhuis geld en hotel geld. Dat heb ik betaald op een buitenlandse vivi rekening. Daarna kwam de vraag weer om geld voor reistickets naar huis. Ook weer een fors bedrag. Die heb ik ook betaald. Daarna bleek dat hij nog geen paspoorten had geregeld waardoor hij langer moest blijven. Ik begon toch wel een heel naar gevoel te krijgen, hij belde vaak via messenger. Zijn camera deed het niet want zijn dochter had in de badkamer met zijn telefoon gespeeld. Ik kon dus ook geen enkel bewijs verzamelen want hij kon geen foto’s sturen. Uiteindelijk leek het me een goede check om zijn dochter aan de lijn te krijgen. Die sprak alleen maar Frans maar heb ik dus wel gesproken. Dat gaf toch weer wat vertrouwen dus weer geld over gemaakt. Nu komt alweer de vraag om geld en als ik het niet geef moet hij op straat slapen omdat de passen nog niet klaar zijn, dat duurt nog 10:dagen. Ik geloof het nu echt niet meer, ik heb zijn foto’s ge googled ik heb een Facebook van hem die klopt in de opbouw vd foto’s. Het begint in 2009 en eindigt in 2020. Waarbij je de foto’s kan zien van jong naar ouder. Ik snap er niks van hoe dit kan, heb hem zeer regelmatig gesproken en heeft ook een Frans accent. Maar  weet nu bijna zeker dat ik opgelicht ben. In totaal al voor 6300 euro. Nu kwam al weer de vraag of ik geld wilde storten maar ik geloof het nu niet meer.

Bezig met laden...

36 Reacties *

07 juni 2022
Ik moet jullie bekennen het contact is nog steeds doorgelopen. Ik heb nog meer geld over gemaakt en was helemaal in de ban van hem.af en toe dat ik nu is het klaar maar dan belde hij weer en kwam ik weer helemaal in zijn macht. Nu heb ik weer geblokkeerd voor de zoveelste keer. Ik geloof nu wel dat het echt afgelopen is en dat ik me. Vrij kan voelen van hem.maar ik ben heel erg verdrietig. Ging met iemand anders schrijven. Dat leek heel leuk maar nu weer een soort scamverhaal, ik wordt er echt moedeloos van. Het lijkt of zijn er geen normale mensen meer maar alleen maar scammers.
07 oktober 2021
Dat is heel begrijpelijk. Goed dat je het toch gedaan hebt!
07 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Asmo het ergste is, ik heb het nog niet gedaan. Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk om dat lijntje te verbreken.
07 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ok. Begrijpelijk. Is er nog wel contact? Zo ja, dan zou ik dat stoppen. Is er iemand aan wie je je verhaal kwijt kunt? Het helpt ook om er over te praten met iemand die je vertrouwd. Dit heeft mij geholpen om het makkelijker los te laten.
07 oktober 2021
Jazeker. Het loslaten kost me enorme moeite.Ik worstel daar nog steeds mee.
06 oktober 2021
Hi Babe15, Wat hoop je met de schuldbekentenis te bereiken? En hoe weet je of deze (lees de gegevens) echt is? Scammers doen alles om jou zo ver te krijgen om nog meer geld over te maken. Maar ook met een schuldbekentenis ga je niets terug krijgen. Je kan hem gebruiken als je aangifte gaat doen maar helaas krijg je daardoor nog steeds je geld niet terug. Dat is namelijk vrijwillig overgemaakt. Ik snap heel goed dat het lastig is om je oude scammer te blokkeren. Zoals ik al eerder schreef was het voor jou een echte relatie. Het is alsof je iemand moet loslaten om wie je nog geeft. Terwijl je juist de aandacht krijgt die je verdiend en waar je naar op zoek was. En die moet je dan loslaten. Dat is enorm moeilijk. En ik spreek hier uit ervaring. Maar geloof me dat het echt beter is voor jouw eigen rust om het wel te doen. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
05 oktober 2021
Asmo ik heb nu de schuldbekentenis gekregen. Heb hem meteen veiliggesteld. Maar zijn achternaam staat er niët in dat is jammer, wel een adres en het bedrag totaal als ik nu zou betalen. Ik vraag mij af of zoiets geldig is als er geen achternaam in staat. Dus heb hem weer gevraagd dit aan te passen.
06 oktober 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Het is maar de vraag of deze gegevens juist zijn. Ik denk niet dat een scammer bewust tegen de lamp wilt lopen. Je kan het zeker meenemen naar je aangifte en overleggen aan de politie. Voor hetzelfde geld woont daar iemand die slachtoffer is van identiteitsfraude.
05 oktober 2021
Sla gewoon alles op wat je nu van hem digitaal hebt: Wattsapp chat, alle foto's, e-mails, etc., en zet het op een USB. Deze kan je dan meenemen als je aangifte gaat doen. Schrijf ook een kort verslag van de hele tijdlijn van eerste contact tot het moment dat je er achter kwam dat je te maken had met een scammer. Als je dan tevreden bent met je verhaal dan zou ik hem overal blokkeren. Een schuldbekentenis kan je vergeten helaas ben ik bang.
05 oktober 2021
Het ergste is nu ik ben met iemand anders gaan schrijven en werkelijk ik denk dat hij ook een scammer is. Er is nog geen geldvraag maar die zit er aan te komen volgens mij. Vreselijk gewoon. Ik heb nu een tijd lang geschreven en dacht hehe eindelijk iemand die geen geld vraagt. Maar nu alweer sterke twijfels. Het lijkt er op of zijn er geen gewone mannen meer die een normale relatie zoeken. De datingsites zitten werkelijk vol met scammers. Ik wordt er helemaal gek van! Ik begin het maar op te geven geloof ik. Niemand is er nog te vertrouwen tegenwoordig. En de oude scammer achtervolgd me ook nog steeds. Ik weet het ik moet hem blokkeren maar mijn gevoel houdt me tegen. Ik probeer nu bewijs te verzamelen voor de aangifte. Hopelijk krijg ik een schuldbekentenis. Ik probeer het.
01 oktober 2021
Volgens mij zijn het ook hele bedrijfjes geworden waarbij ze elkaar helpen 'beter' te worden. Ik hoop dat opsporingsinstanties dit een keer als georganiseerde misdaad gaan zien en niet als individuele daders. Zo komt er ook meer geld vrij om het aan te pakken.
01 oktober 2021
Babe, je bent niet naïef, het zijn gewoon experten in het bedotten en bedriegen van mensen! Ze zijn getraind om gevoelige snaren bij mensen te raken, ze aanbidden je, maken je het hof, vertellen je alles wat je graag wil horen, zodanig dat je letterlijk zegt 'dat is nu te mooi om waar te zijn!' en dat is het inderdaad omdat het fake is!! deze community laat je voelen dat het bij iedereen kan gebeuren ... zolang je dit zélf niet hebt meegemaakt kan je niet zeggen 'mij zal het nooit overkomen!' ... Veel liefs en moed om de waarheid onder ogen te zien!
22 september 2021
Ohoh namelofi! Oh wat vreselijk naar voor je. Dat verdien je niet. Bedankt voor de tip! Ik zal ze niet benaderen.
21 september 2021
Hi Ceeport, Ik zie dat je een vraag hebt gesteld aan Donna Walden. De organisatie waar zij het over heeft is onderzocht en gecheckt door Slachtofferhulp. Ga hier niet mee in zee! Er is niets over terug te vinden. 99.9% zeker dat dit niet klopt. Groeten, sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
22 september 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Wat jullie ook doen, ga niet proberen via Recovery instanties op internet je verloren geld terug te krijgen. Er zijn vele Scammer’s bedrijfjes die je garanderen jouw geld die je via Datingfraude, Crypto currencies fraude ed terug te krijgen. Ze zijn zelf de grootste Scammers. Wanneer je in hun mooie verhaal trapt, vragen ze eerst 10% van je verloren bedrag over te maken en dan verdwijnen ze Vd aardbol., Daardoor ben ik Scammed Twice.
18 september 2021
Babe15, dapper dat je je verhaal deelt. Herkenbaar! Ik ben op hetzelfde manier van meer dan 30000 euro opgelicht. Vol frustratie, boosheid, wantrouwen in mensen, schaamte ben ik. Had ik maar naar mijn innerlijke gevoel geluisterd en geen geld doorgestuurd naar iemand die nooit in levende lijf had ontmoet! Laat het los en ga verder met je leven.
18 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Ceeport, Wat naar om te horen! Je boosheid, frustratie en wantrouwens is heel begrijpelijk. Maar schaam je niet. Je ben slachtoffer geworden van een bende criminelen die een heel geraffineerd spel spelen met gevoelens. Ze zeggen wel eens dat liefde blind maakt. En dat is ook zo. Ze spelen zo in op je gevoel en daar gaan ze heel ver in. Mij heeft het heel erg geholpen in de verwerking door mijn verhaal te vertellen. In het begin vooral hier op de communitie. Inmiddels heb ik een aantal interviews gegeven en meegewerkt aan een campagne. Vertrouwen is iets wat langzaam terug moet komen. Met internet daten is dat soms nog niet zo gemakkelijk omdat de diverse sites vol met scammers zitten. Zeker de gratis sites. Je gaat aan jezelf twijfelen of er nog wel echte eerlijke mannen zijn. Zeker als je naast de scammer nog wat slechte dates heb gehad. Onthoudt alsjeblieft een ding: ze zijn er nog die eerlijke en oprechte mannen en er komt een dag dat zo een man ook bij jou voorbij komt. En dan komt je vertrouwen béétje bij beetje weer terug. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
18 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Beste Ceeport! Tjonge dat is ook echt een enorm bedrag! Ja inderdaad ik moet het los laten! Maar dat kost me erg veel moeite. Het zat allemaal zo goed in elkaar het verhaal en echt ook veel persoonlijk contact gehad via bellen zelfs met zijn dochter. En zelfs nu krijg ik nog vragen om zijn nierdialyse te betalen wat ineens is ontstaan! Maar ik ga het niet betalen hoor. Het is nu echt genoeg geweest! Maar het heeft veel pijn gedaan. En ik weet ze zijn er echt wel de goeden maar het valt niet echt mee om ze te vinden.
14 september 2021
Hee Sylvia, nee ik geloof het ook niet echt meer. Maar toch gek want ik heb echt met zijn dochter gesproken, Maar toen ik vroeg in mijn kleine beetje Frans waar ben je zei ze dans la maison thuis dus en niet in een hotel. Dus ook dat klopte niet. Ik vind het verhaal wel bijzonder goed in elkaar zitten maar ik geloof ook niet dat deze laatste een arts was want zo,n kliniek heeft geen e-mailadres die eindigt op Gmail.com. Die hebben ze snel even aangemaakt natuurlijk. Ik vind het moeilijk om los te laten. Mijn verstand zegt laat hem los maar mijn gevoel houd het nog tegen. Maar ik blijf nu volhouden dat ik geen geld heb dus dan kan ik ook niks betalen. En dat ga ik ook niet meer doen. Dat is zeker. Maar bedankt voor je steun Sylvia . Altijd fijn om te horen hoe een ander er naar kijkt zonder die emoties te hebben.
14 september 2021
Babe, Laat het los hoe moeilijk het ook is. Ze doen alles om geld los te krijgen. Als jij laat zien dat je nog om hem geeft blijven ze het proberen. De verhalen en smeekbedes worden steeds mooier. Bedenk maar eens hoe bizar het is hoeveel pech ze achter elkaar hebben. Als ze echt zij dán kunnen ze zelf ook de ambassade contacten. Hij is niet echt een zijn dochter ook niet. De arts waar ze het over hebben is ook niet de echt. Hoe moeilijk het ook is laat het los en probeer verder te gaan met je leven. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
14 september 2021
Hij was beroofd dus hij had geen paspoort meer. Hij kon geen foto maken want zijn dochter had zijn camera vernield. Nu kreeg ik te horen dat hij weer in het ziekenhuis lag en ineens nierdialyse nodig heeft voor 5000 euro. Ik moest contact zoeken met een dokter maar het viel me op dat dat e-mail adres eindigde op Gmail. Ik vroeg hebben jullie geen e-mail adres vd kliniek en toen kreeg ik weer een e-mailadres met de naam vd kliniek maar dit adres eindigde weer op een Gmail adres. Vreemd vond ik dat en ook verdacht. Ik maak geen geld meer over. Ik heb nu contact met de ambassade en heb hen gevraagd hulp te bieden. Meer kan ik niet meer doen, Maar ik blijf het nog steeds erg lastig vinden.
14 september 2021
Eerst kwam de vraag of ik 3000 wil overmaken. Toen ik weigerde vertelde hij dat hij zijn gouden ketting die hij van zijn moeder had gekregen verkocht had voor 1000 euro en dat hij nog maar 2000 nodig had. Gisteren schreef zijn dochter dat hij bewusteloos weer opgenomen is in het ziekenhuis! Dan komt daarna vast weer een nieuwe geldvraag! Toch blijf ik het moeilijk vinden en ik twijfel nog steeds! Ook heb ik nog twijfels of ik aangifte ga doen of niet.
14 september 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hi Babe, Geef alsjeblieft geen geld meer! Het is niet echt. Ze spelen in op je gevoel. Wat je kan doen ia een kopie van zijn paspoort opvragen. Ga er niet vanuit dat als de kopie wordt gestuurd dat het paspoort echt is!!! Het is pure bluf als ze hem sturen. Je kan het paspoort laten checken. Laat zijn dochter een foto sturen dat hij in het ziekenhuis ligt of iets dergelijks. Twijfel niet aan het gevoel wat je hebt of het echt is of niet. Groetjes, Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
11 september 2021
Als ik dit zo lees denk ik hoe kunnen we erin trappen. Ook ik heb geld gegeven. Ze maken je helemaal gek. Praten je een schuldgevoel aan. En je trapt er gewoon in. Hoe dom ook. Nu achteraf denk ik. Hoe kon ik zo stom zijn. Maar geen geld meer geven. Hoe verliefd je ook bent.
11 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Nee ik geef geen geld meer. Heb het zelf veel te hard nodig. Maar ja ik zou het terug krijgen je kent het wel. Maar dat gebeurt natuurlijk niet
10 september 2021
Laat je niet gek maken.Deze gasten verzinnen de raarste smoezen.Zelf ben ik er 2x ingetrapt.Of ik wou betalen voor pakketjes,hotels,voor kleren en eten en drinken.Die ene deed zich voor als dpkter en die ander was een zeeman Toen ik geen geld meer gaf werd ik uitgescholden voor een hele hoop.Jammer dat het mij zo'n 6000 euro heeft gekost.Ik geloof in niets meer en ben heel voorzichtig en op mijn hoede geworden.
11 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Jammer eastwood. Heel erg als je twee keer te pakken bent genomen, ik kom er wel overheen. Jammer van al mijn geld. Had ik maar niet in het verhaal mee moeten gaan,
10 september 2021
Fijn dat je je verhaal met ons deelt! Dikke knuffel en laat je niet gek maken door deze lui. Stelletje .......grrrrrrrrr.
11 september 2021

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Dank je bests. Bedankt voor je medeleven
10 september 2021
Hallo Babe, Dit is zonder twijfel datingfraude! Maak geen geld meer over want het klopt niet. Ze zullen gaan zeuren en hij zal zeggen dat je nooit echt voor hem wilde gaan. Je zal verwijten krijgen. Luister er niet naar. Het klopt echt niet! De huidige techniek is prachtig maar er wordt veel misbruik mee gemaakt. Ik snap heel goed dat je dacht dat het echt was. Ik heb mijn scammer destijds ook regelmatig aan de telefoon gehad. Hij klonk op en top engels. Schaam je niet en twijfel ook niet aan jezelf. De verhalen en de manier van werken is alsof het echt is. Neem je tijd om het te verwerken: voor jou was de relatie namelijk echt! Veel sterkte de komende tijd. En mocht je een luisterend oor zoeken weet dat je deze hier kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
11 september 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dank je Sylvia. Inderdaad het was geraffineerd zoals het liep. Jammer dat ik zo naïef was.
10 september 2021
Wat een bekend verhaal en mij heeft het toen ook meer dan €6000, gekost. Jammer. Van het geld, maar ik hoop dat je dit gauw een plekje kunt geven en gauw kunt vergeten. Er zullen beslist nog veel van deze uitnodigingen komen, maar trap er niet in. Sterkte
11 september 2021

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Bedankt Leeuw, sorry voor jouw verlies. Ook veel geld. Ja ik moet het wel accepteren het is mijn eigen domme schuld, ik was naïef en omdat ik hem zo leuk vond negeerde ik alle signalen. Erg dom van me. Maar fijn voor jouw medeleven. Dat voelt goed
10 september 2021
Goed dat je sceptisch bent geworden richting hem! Vervelend dat je dat bedrag kwijt bent, ik weet hoe je je voelt... Hoe die foto's op Facebook werken...: ze hacken een account of kopen een gehackt account van een echt persoon. Daarom lijkt het te kloppen. Heel sluw gedaan allemaal. Ik hoop dat je hier snel overheen komt en weer door kunt met je leven en iemand kunt ontmoeten die oprecht met je is. Sterkte en bedankt voor het delen van je verhaal!
10 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Bedankt voor je reactie. Het voelt goed als iemand begrijpt wat er is gebeurd. Ik ben nog steeds ongelovig hoe goed of dit in elkaar zat. Ik ben inmiddels vele scammers tegenkomen en dacht ze nu wel te herkennen. Maar door het bellen en zijn Facebook en zijn dochter, dacht ik dit kan toch geen fraude zijn? En als ik het niet doe en het is wel zo laat ik iemand stikken in RIO. Misschien ben ik mijn geld dan kwijt maar misschien ook niet. Maar toch wel dus. Nu na de laatste geldvraag geloof ik het niet meer. En nu ineens hoor ik van hem ook eigenlijk niet veel meer. Nu ik gezegd heb dat ik geen geld kon overmaken.
01 oktober 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja, echte oprechte mannen zijn er nog en ik hoop dat jij ook zo iemand kan tegenkomen! Ik heb na mijn rot avontuur met een scammer een lieve soulmate gevonden waar er een klik was van in het begin! Dus geef de moed niet op, echte liefde bestaat!