Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Geraffineerde dating/investeringsscam (Sha Zhu Pan)

Iemand bekend met Sha Zu Pan?? Hier kun je er uitgebreid over lezen: https://www.scamadviser.com/scam-reports/scam-trends/4117/sha-zhu-pan-the-pig-butchering-scam

Ik ontmoette deze man via Tinder, hij wilde al heel snel over naar Whatsapp. We hadden gemeenschappelijke interesses volgens ons profiel, waaronder dus financiele markten. Hij prees me de hemel in over mijn kunnen, en hoe bijzonder ik was. Daar had ik al de eerste red flags. Hij was té aanwezig, goedemorgen en goedenavond letterlijk elke dag. Ik dacht dat dat wellicht de cultuur was, dus ik dacht goed ik kijk het nog even aan. Dat was de slechtste keus. Hij werd opdringerig over het traden, ging hoogmoedig praten, dat hij meer wist en mij het wel zou kunnen leren, want "oh oh wat had hij een goede investeringen gedaan". Ik sta altijd open om dingen te leren en kennis uit te wisselen, dus ik dacht oke kan geen kwaad iets van hem te leren. Maar dat werd al gauw vermeden en pushen naar dat ik geld op een account moest storten, wilde hij me de ins en outs vertellen. Het was emotionele chantage en zo was dit het begin van het einde van mijn geld.

Gelukkig was ik niet verliefd op die man, kwam ik er wel iets te laat achter, €17.000+ te laat, maar redelijk vroeg in zijn spel. Het gaat namelijk meestal erg lang door en wij waren nog maar net begonnen. Ik voelde me erg gemanipuleerd, ge-gaslight, emotioneel misbruikt en gebruikt om er later achter te komen dat dit officieel de "varkensslachterij scam" heet, waarin het slachtoffer dus als VARKEN wordt weggezet! Zo disrepectvol dat je in hun ogen gewoon een varken bent. Er zijn hele handleidingen voor en het is een gigantische strak georganiseerde criminele organisatie, gerelateerd aan de Chinese maffia.

Ik heb gezien hoeveel geld er door hun crypto wallets heen gaat, ook niet te geloven! Ongeveer 1 miljard per 2 dagen! Allemaal van onschuldige mensen en zuurverdiend geld. Mensen die dit niet verdienen en niet kiezen, maar ernaartoe gemanipuleerd worden. Waar ik dus 1 van ben. Ze kammen je hele situatie en psychologisch profiel uit om vervolgens daarop in te gaan bewerken.

Ik ben enorm flabbergasted. €17.000 en m'n trots helemaal weg. Ik voel me met vlagen dom en gebruikt, want ik heb 'red flags' recht gepraat met de hulp van mijn misbruiker/scammer. Onwerkelijk, ongeloof.

Zijn er meer mensen die slachtoffer zijn geweest van deze scam specifiek?

Bezig met laden...

11 Reacties *

14 oktober 2021
Ja ik ben ook opgelicht en erin getrapt maar dan op een andere manier. En ook veel geld verloren. Via familie en vriendin moeten liegen om aan geld te komen. Dat moet allemaal terug betaald worden. Schaam me diep. Soms haat ik mezelf dat ik er gewoon in getrapt ben. Maar ja het is gebeurd en we moeten het allemaal een plekje geven. En ik weet dat het allemaal wel weer goed komt. En we hebben ervan geleerd. ?
15 oktober 2021

Als antwoord op door 896501e2664a42…

Hi stier1973, voel je niet dom of schuldig, ook ik ben er anderhalf jaar geleden ingetrapt en behoorlijk veel geld verloren. Gelukkig vind je in deze groep heel veel steun en begrip. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven, maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Er zijn er vele je voor gegaan en er zullen er nog veel volgen. Heel veel sterkte de komende tijd.
29 augustus 2021
Ja hetzelfde hier..ik had al heel mijn verhaal getikt, maar dat is niet goed gegaan met posten. Lang verhaal kort, alle rode vlaggen kleurde ik wit. Ik ben 2500 eu kwijt met deze crypto scam... Ik baal ervan en schaam mij zo erg en durf het tegen niemand te vertellen...
29 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi BrokenVirgo9, ik zou zeker je verhaal hier delen. Het heeft mij opgelucht. Tip: schrijf je verhaal eerst in Word en kopieer het dan naar hier. Hier wordt na 15 minuten op dezelfde pagina uitgelogd. Staat ook onderaan trouwens.
29 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Echt heel vervelend vind ik het voor je, BrokenVirgo9. Ik snap helemaal hoe je je voelt, zo voelde ik mij precies ook. Het is alleen niet jouw/onze schuld. Ze zijn opgeleid en getraind om individuen te manipuleren en bespelen. Het is vergelijkbaar met zakkenrollerij, enkel nu psychologisch. Het is niet jouw schuld, dit kan iedereen overkomen. Daarnaast, de technieken die ze gebruiken werken op een bepaalde doelgroep, omdat die er meer "vatbaar" voor zijn. Goed dat je het hier deelt en neem zeker de tijd om met andere slachtoffers te praten, dat hielp voor mij ook. Op reddit is er een community speciaal voor deze vorm van scammen. Ik heb daar ook veel aan (gehad) om het leed te delen. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.
30 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Voel je niet dom of schuldig, wij zijn er allemaal ingetrapt. En natuurlijk baal je er van, 2500,00 is veel geld. Gelukkig kan je hier je verhaal kwijt, dat lucht al op. Velen zijn je voor gegaan. Ik wens je sterkte de komende tijd.
30 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Herkenbaar… ik durfde ook niemand te vertellen. Daarom lucht het ook op om het hier te delen! Veel sterkte!
29 augustus 2021
Nee, niet op deze manier maar wel op een andere manier. Lees mijn stukje maar. Helaas ben ik iets meer kwijt.
27 augustus 2021
Te triest voor woorden dit. Je bent zoveel geld verloren. Ik ben ook wel opgelicht voor heel veel geld, maar wel op een andere manier. Gelukkig kan je in deze groep je verhaal kwijt. Ik heb heel veel steun gevonden in deze groep en heel veel geleerd. Het zal mij dus geen tweede keer meer overkomen. Heel veel sterkte !!
25 augustus 2021
Ja, die crypto currency scam ken ik helaas ook maar al te goed... Wordt op WhatsApp en Telegram ook regelmatig lastiggevallen door dames, die mij eerst proberen in te palmen en dan op WhatsApp gaan pushen te investeren... Helaas voor hun trap ik er niet in en zeg dan ook direct dat ik er géén interesse naar heb, zijn ze zo weer verdwenen...
25 augustus 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

Ja, ik had inderdaad vernomen dat het veel vrouwelijke profielen zijn, had dus echt niet in de gaten dat ze ook met mannen erop zaten. Ook stom van mij natuurlijk.