Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Leven met woede

Lieve mensen,

 

Ik heb al eerder geschreven over de oplichter die mij € 19.000, afhandig heeft gemaakt. Ik kende hem via Tinder.

Ik heb aangifte gedaan, maar deze wordt niet in behandeling genomen omdat ik "vrijwillig" geld heb overgemaakt. Ik ga nu in bezwaar bij de officier van justitie. 

Deze man was de grootste liefde van mijn leven. Hij heeft mij zo geraffineerd bespeeld.

Deze affaire heeft mijn fysieke zowel als mijn geestelijke gezondheid ernstige schade berokkend.

Nu zit ik met een enorme woede naar hem toe. Voor de vierde keer zie ik hem nu onder een andere naam op Tinder. Ik ben steeds in contact met Tinder en moet zeggen dat zij mijn probleem serieuzer nemen dan de politie. 

Hebben jullie een tip hoe om te gaan met deze woede?

Bezig met laden...

9 Reacties *

27 augustus 2021
Ik kan mijn verdriet en woede een beetje kwijt via mijn account op Instagram waar ik fake profielen post en samenwerk met andere anti scammer groepen. Ik ben gebroken maar niet verslagen!
24 augustus 2021
Ik ben helaas ook opgelicht. Ik ben dan ook heel erg benieuwd of het om dezelfde man gaat. Want ook mijn oplichter kwam heel vertrouwd over maar 2el via een andere datingsite. Is er een mogelijkheid om privé foto's uit te wisselen. Ik heb ook aangifte gedaan maar ook van een koude kermis thuis gekomen. Gelukkig weet de politie nu om wie het gaat maar kan hem niet oppakken omdat hij geen vast woonverblijf heeft. Flink balen had graag geweten wat zijn werkelijke naam is. Mijn onderzoek loopt nog maar heb het los gelaten, slaap nu iets beter. Hoop dat jij het ook kunt. Veel succes.
25 augustus 2021

Als antwoord op door 49de1be5b87945…

Miss marple, Ze komen allemaal heel vertrouwd over. Dat is juist waardoor ze ons over hebben kunnen halen om geld over te maken. De kans bestaat dat het dezelfde is maar doordat het er velen zijn is de kans ook klein. Fotos uitwisselen via de community is niet toegestaan. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
24 augustus 2021
beste mevrouw, uw verhaal is dat van velen, staat u mij toe te vragen waarom deze man de liefde van uw leven was? Hebben jullie elkaar ontmoet? Fysiek? Mij werd diverse keren gevraagd geld over te maken, gelukkig heb ik dat nooit gedaan, enkele waakzame vriendinnen hadden me ervoor gewaarschuwd en bovendien was ik totaal berooid na een vechtscheiding, waardoor ik toch geen geld had. Weet dat geld vervangbaar is, u kunt het opnieuw verdienen, laat dat vooral los, voel u hier niet slecht over, verwijt uzelf niets, ik begrijp het, ze kunnen je rond hun vinger winden en je gelooft ze, maar wat ik leerde uit mijn slechte ervaringen, is dat je nooit iemand de liefde van je leven kan noemen, wanneer je die nooit gezien hebt, of aangeraakt. En als iemand u echt zo graag ziet, vraagt die niet eens naar geld, dan zorgt hij daar zelf wel voor. Echt naar dat we eerst met ons hoofd tegen de muur moeten lopen, maar alles gebeurt om een reden, denk ik dan. Mijn eerste verhaal kreeg na een goede maand een staartje, een Amerikaanse dokter die zogezegd op missie was in Afghanistan en me geld vroeg om hem uit zijn kamp te halen, stuurde me nog een foto via whatsapp ( fake of course, hij had deze eerder van het net geplukt) van hemzelf, en dat hij ging trouwen en hij nodigde me uit op zijn feest, hij was uit Afghanistan teruggekomen en woonde nu in Londen. Ook moest hij even kwijt dat zijn toekomstige veel mooier was dan ik en niet zo dik, hahahaha, meneer had het niet verteerd dat ik hem nooit geld had gestuurd...ik heb hem direct geblokkeerd, wel raar dat hij zomaar mijn nummer op whatsapp vond, ik had dat nooit gegeven, zo zie je maar weer, deze oplichters zijn tot alles in staat. Het gaat vaak om Nigerianen, dus let hiermee op. Ik denk maar : karma is a bitch en deze mannen zullen ooit een koekje van eigen deeg krijgen. Geloof ondertussen in uzelf, ergens loopt de ware rond, en misschien ontmoet u die nog sneller dan u denkt, maar wat geld betreft, maak van uw hart een steen, als een man geen geld zelf kan verdienen, is hij echt een loser en zeer onverantwoordelijk, en zo iemand wil je niet! vele lieve groeten van Caravaggio
05 oktober 2021

Als antwoord op door 7059bf5568aa49…

Mij is het ook overkomen, mijn verhaal heb ik vandaag geplaatst. Ja je kan hopeloos verliefd worden op iemand die je nooit gezien hebt. als iemand niet lekker in zijn vel zit kan dit zeker voorkomen. Ik zat ook niet lekker in mijn vel en ik ben er ook ingestonken. Ik walg nu gewoon van mezelf dat ik dit mijn familie leden heb aangedaan. Zo erg is het gewoon. Hij die mij aangesproken had was ook de liefde van mijn leven dacht ik, we hadden veel gemeen en hij zei dingen die mijn hart deed gloeien en mijn buik zat vol vlinders. En ik wil hierbij zeggen Oordeel niet over een ander waarom iemand dat gewoon zo kan doen. ik heb gewoon geld gestolen van mijn dierbaren omdat hij vertelde dat hij het terug zou betalen.
23 augustus 2021
Ik begrijp je woede maar herken het zelf niet zo omdat mijn situatie wel heel anders was en ik ook niet zo'n last van woede had. Ook al heb ik ook wel een flink bedrag verloren, waarvan ik al snel wist dat ik het niet terug zou krijgen. Ik heb geen aangifte gedaan omdat dit in mijn situatie niet mogelijk was en ik niets in de openbaarheid wilde en kon brengen. Alleen hier heb ik mijn verhaal gedeeld en met iemand van de bank. Het is belangrijk om de tijd en ruimte te nemen om te rouwen, bij te komen, te herstellen van deze nare ervaring. Met woede dealen kun je doen door je te uiten, je verhaal hier te delen, te schreeuwen, fysieke uitdaging zoeken? Boksen, hardlopen, sporten? Iets doen wat bij je past, wat jij nodig hebt? Sterkte met verwerken van alles. Zoek positieve afleiding in leuke dingen. Je gaat hier doorheen komen. Groeten, Crearia
23 augustus 2021
Ik begrijp je woede Funny. Ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt. Je kunt er weinig tegen doen en dat ongelofelijk frustrerend. Loslaten is zo moeilijk. De ene dag gaat beter dan de andere. Boos op jezelf, boos op dat monster, boos op de politie die het soms niet eens serieus neemt en ze komen ermee weg .... Knuffels van mij
23 augustus 2021
Hi Funny47, Wat goed dat je je verhaal hier deelt! Maar wat vervelend dat je dit is overkomen. Zoals je al hebt kunnen lezen ben je helaas niet de enige. Bijna iedereen hier op de community heeft een soort gelijk verhaal. Aangifte doen bij de politie heeft in zoverre zin dat er meer bekendheid voor dit soort fraude komt. Omdat de daders onbekend zijn (fotos e.d. zijn vaak gestolen van andere accounts. En helaas hebben wij het geld vrijwillig overgemaakt. Het is niet gestolen van onze rekening. Ook banken kunnen hier weinig aan doen. Een bank kan een verzoek doen om het geld terug te storten. Maar je hoeft geen geleerde te zijn om.te weten dat niet niet gebeurd. Bezwaar maken heeft dus weinig zin. Ik begrijp ook heel goed dat je heel veel woede hebt. Het is heel herkenbaar. Wat mij heeft gehlopen is het los te laten. Besef dat de liefde van je leven niet de man is als hij zich voordoet. Je bent verliefd geworden op een gecreëerd personage, op een foto. Ik heb een poosje scammers steeds gerapporteerd op de datingsite waar ik destijds op zat. Deze site ging hier serieus mee om. Facebook dating en andere gratis sites doen helaas niets met meldingen. Hier haalde ik een soort genoegdoening uit. Ik heb verder veel gepraat en mijn verhaal gedaan op deze community. Dat heeft mij heel veel geholpen. Zoek hier echt hulp voor en blijf er niet mee lopen. Het verlies van het geld wat ik kwijt ben geraakt moet ik accepteren. Iedere maand doet het me nog steeds pijn als er een aflossing wordt afgeschreven. Ik probeer er maar niet te veel aan te denken en ben dankbaar dat ik mijn rekeningen kan betalen. Ik wens je veel sterkte en weet dat je hier een luisterend oor kan vinden. Groet Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
23 augustus 2021
Bezwaar bij OvJ ga je verliezen, deze zal je terug verwijzen naar de politie... Zo blijf je van t kastje naar de muur geslingerd worden, geen van allen durven verantwoordelijkheid te nemen...