Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Slachtoffer van helpdesk fraude

Ik ben vandaag slachtoffer van spoofing geworden en heb veel geld verloren. Nu achteraf schaam ik mij dood dat ik hier in getrapt ben. Ik hoop dat ik nog iets van mijn geld terug ziet maar voor nu zit ik in spanning . Ik heb de nodige stappen ondernomen inclusief aangifte gedaan.  Ik wil het liever aan niemand vertellen maar ik be  bang dat ik daar niet onderuit kom. Op dit moment heb ik 1 collega in vertrouwen genomen. Je moet het toch aan iema d kwijt. 

Bezig met laden...

14 Reacties

20 augustus 2021 (bewerkt)
Super!!! Ik ben blij voor je. Geen stress meer hierover!
?
Perfect!! Je vasthoudendheid is beloond. Nu kan je deze ellende achter je laten. Geniet van dit succes.
Ik heb goed nieuws. Ik heb mijn geld terug sinds vandaag gestort door de bank. Ik kon mijn ogen niet geloven zo blij dat ik ben. Ik had mij voorbereid op een langere onzekere wacht periode maar ik ben erg blij dat dat niet nodig is. Moet nog wel een paar administratieve dingen regelen en dan kan ik dit proberen achter mij te laten.
21 augustus 2021 (bewerkt)
Geweldig nieuws! Sterkte met de emotionele kant. Fijn dat je het geld terug hebt gekregen.
21 augustus 2021 (bewerkt)
Geweldig nieuws. Nu kan je het afsluiten en het achter je laten.
19 augustus 2021 (bewerkt)
Je hoeft je niet te schamen hoor, vele van ons zijn je voor gegaan. Hier in deze groep kan je het gerust vertellen, ik heb ook veel steun gevonden hier. Het zijn professionele criminelen. Heel veel sterkte !
Goed om je verhaal hier te doen. Hier krijg je alle steun en er wordt niet over je geoordeeld. Heel veel sterkte!
Je bent niet de enige. Stichting GIBO heeft zich ingezet voor de gedupeerden en het merendeel heeft het geld van de bank terug gekregen.

Zie hun website www.stichtinggibo.nl
18 augustus 2021 (bewerkt)
Heel veel sterkte, de schaamte is herkenbaar maar niet nodig. Het zijn professionals. Bedenk ook dat jouw verhaal anderen kan behoeden voor bedrog in de toekomst. Neem de tijd.
Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal heb gedaan en dat ik steun krijg zonder te oordelen over hoe stom ik ben geweest.
Sterkte! Ik snap jou schaamte helemaal. Ik heb ook foute keuzes gemaakt en voor mij ook veel geld in het spel. Ook ik dacht " mij zal dit niet overkomen"
Criminelen zijn overal en bedenken steeds slimme manieren om slachtoffers te maken. Goed dat je aangifte hebt gedaan. Bij mij ligt het ingewikkelder, ik moet nog aangifte doen en een advocaat in handen nemen. Ik heb wel een naam maar verder geen andere gegevens. Welke stappen heb jij verder nog ondernomen? Ik kan wat tips gebruiken.
Iemand van slachtofferhulp om het voorval van je af te praten is belangrijk. Ik zit ook niet te wachten op mensen in mijn omgeving die hun oordeel klaar hebben. Maar hoe verder??
Nadat het gebeurt is heb ik op internet ebij mijjn bank gekeken en alleen al bij mijn zoekopdracht kwamen allemaal meldingen naar boven. Ik had gelijk een paniekaanval maar toch het alarmnummer van mijn bank gebeld en die zijn een dossier gestart en gaven aan sat ik aangifte moet doen .nu moet ik met alle gegevens die ik heb aangifte gaan doen op het politiebureau. Dat verslag moet ik mailen naar mijn bank. Het kon 7 dagen duren voordat ik wat hoor dus voorlopig zit ik nog in onzekerheid. Nu heb ik bjj de consumenten bond gelezen dat banken een coulance regeling kunnen treffen. Ik hoop dat ik daarvoor in aanmerking kom. Ook al zieik nog maar iets terug van geld. Voorlopig leef ik nu dus met deze spanning. Hoe loopt dit af.
De criminelen zijn doortrapt en hebben de technische middelen en overtuigingskracht om geld af te troggelen. Je staat helaas niet alleen als slachtoffer van deze hufters. Ik hoop, dat ze nog iets van je geld kunnen achterhalen. Ik neem aan, dat je ook de bank heb ingelicht. Succes! Probeer zelf deze affaire achter je te laten en je te richten op de toekomst.
Ja ik heb als eerste de bank gebeld en daarna de politie. Mijn verhaal is daar nu bekend. Ik moet alleen nog persoonlijk aangifte komen doen. Kon niet online. Ik zie er tegen op maar moet hier doorheen wil ik een kans hebben om iets van mijn geld terug te zien. Bedankt voor je reactie.