Trauma overwinnen
Een half jaar geleden ben ik aangerand door een jongen die ik ken. Het hele verhaal vind ik moeilijk om te verwoorden. De laatste tijd komen er steeds meer flashbacks van de gebeurtenis. Soms denk ik nog steeds dat het mijn schuld is, tegen beter weten in. Ik heb er nooit met een professional over gepraat maar wel met vriendinnen die dichtbij me staan die mij enorm hebben geholpen.
Ik was altijd bang om hem tegen te komen en alleen al bij zijn naam kreeg ik een naar gevoel. Ik heb hem in een vriendengroep weer gezien. Hij weet wat hij heeft gedaan en voelt zich schuldig. Dat merkte ik aan zijn verlegen houding. Het was voor mij een enorme overwinning. Een paar dagen terug ben ik naar de plek gegaan waar het gebeurde. Heel spannend.
ik hoop dat dit kan helpen met de verwerking. Ik wil tegen iedereen zeggen, face your fears en houd je hoofd boven water. We got this.
xxx
??♀️??♀️
3 Reacties
Hey!
Hoe heb je het ervaren met teruggaan naar de plek? Heeft dit wat voor je gedaan? Ik ben erg benieuwd hierna
Liefs
Heei!
Ik ben niet op de exacte locatie geweest, dit is namelijk een woning. Maar ben er langs gelopen. Ik was onderweg naar een restaurant maar wist niet dat het bij die woning in de buurt was. Het was dus nogal onverwachts. Het bracht veel gevoelens naar boven. Ik kreeg heel erg veel herbelevingen en het voelde als heel erge stress ofzo, kan het niet goed beschrijven. Dit speelde wel allemaal in mn hoofd, niemand zal iets aan me gezien hebben. Ik heb daar op die plek een nieuwe leuke herinnering gemaakt dus ik hoop dat dat helpt. Daarna voelde het wel echt als een grote overwinning.
Groetjes,
??♀️??♀️
Hoi, wat goed en krachtig dat je hier je verhaal doet. Fijn dat je deze community gevonden hebt. Ik vind het allereerst verschrikkelijk dat je dit hebt moeten doorstaan. Wat krachtig dat je de overwinning gehaald hebt die je beschrijft, door krachtig te zijn in zijn nabijheid. Wellicht is het goed om te overwegen om professionele ondersteuning te zoeken? Veel van ons, ikzelf ook, hebben daarmee deze gebeurtenissen een plek kunnen geven. Ik kan niet beoordelen of dat voor jou ook nodig is. Fijn dat je een support-netwerk hebt bij je vriendinnen!
Ik wens je heel sterkte en kracht.
Groet,