Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Facebook dating….

Enkele weken  geleden kreeg in een match met Andreas. Een Duitser die in Amerika had gewoond, maar terug naar huis was gekomen om voor zijn moeder te zorgen. Een schattige 8 jarige dochter die bij de ex in Amerika woonden. 
Alles leuk en een fijn app contact. Inderdaad inclusief vlinders. Toen moest hij voor zaken naar Sudan. Daar kreeg hij problemen met het overboeken vam geld vam zijn rekening naar die van zijn klanten in Sudan. Ik krijg de inlog van zijn bank (saldo ruim 3 miljoen), en ik maak uit zijn naam geld over. Na dit twee keer gedaan te hebben kon ik niet meer inloggen, ik kreeg een officiële mail te zien waarin werd aangegeven dat hij geblokkeerd was omdat er twee keer een bedrag was overgemaakt vanaf een andere apparaat als normaal. 
allemaal heel geloofwaardig. 
toen had hij nog wat geld nodig, of ik hem kon helpen. Ik heb op een I ow you gevraagd en gekregen inclusief copie van zijn paspoort.

Een appje van mijn ex op het goede moment en de tip om een op dating fraude te kijken heeft mij behoed voor een grote fout. Ik heb geen geld overgemaakt. Maar wel voor 300 euro iTunes kaarten voor hem gekocht ?.

ik heb nog steeds app contact met hem, ik zou hem graag willen laten aanhouden, maar weet niet hoe en of dat kan…. Ik heb een app verhaal vol foto’s en bewijs.

ik ben heel boos, teleurgesteld en schaam me voor mijn blindheid. Het verhaal zit zo goed in elkaar. 

Bezig met laden...

24 Reacties *

25 augustus 2021
Dank je wel voor je reacties.Ik ben een stuk geruster nu.
25 augustus 2021
Nee,ik betaal niks.Maar hij heeft nu wel mijn adres,telnr,emailadres en ik denk ook mijn ipadres.Kan hij daar wat mee?Ik heb hem overal geblokkeerd en verwijderd.
25 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Natas, Ik heb nog van niemand gehoord dat die gegevens verder zijn gebruikt. Van mijzelf waren ook alle gegevens bekend en ik heb er nooit meer iets op teruggehoord. Goed dat je hem overal op geblokkeerd hebt. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
25 augustus 2021
Ja klopt,ik kreeg bericht van de douane dat ik moet betalen.Maar als ik het weiger dan hoef ik me geen zorgen te maken?
25 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Natas, Niet betalen! Dit is echt fake. Er is niets verstuurd. Dit is alleen een manier om jou geld afhandig te maken. En als je betaald volgt er weer iets en weer iets en weer iets. Omdat het zogenaamd overal vastloopt. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
25 augustus 2021
Ik maak nu precies hetzelfde mee.Gelukkig heb ik geen geld overgemaakt of wat aan hem uitgegeven.Vraag ik me alleen af of die spullen echt verzonden zijn,want dan krijg ik straks de rekening.En hebben jullie diegene geblokkeerd.Hij heeft mijn telnummer en emailadres.Wat moet ik nu gaan ondernemen?
25 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Natas, Ga er maar vanuit dat de spullen niet zijn verzonden. Mocht het wel zo zijn accepteer dan de ontvangst niet. De mogelijkheid bestaat nu dat je het verhaal krijgt dat de spullen door de douane zijn tegen gehouden en dat er geld moet worden betaald. Doe dit alsjeblieft niet. Ook dit is nep. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
23 augustus 2021
Hi Sun, het is lastig om iemand die verliefd is te laten zien dat het niet echt is…. Ze zijn zo goed met alles, allemaal mooie praatjes…. Ik heb zelf de fotos die ik had gekregen voa reverse image search op gezocht, meerdere programmas gebruikt want niet overal was een resultaat. Uiteindelijk de ‘echte’ persoon gevonden. Al zijn fotos doorgekeken en idd kwamen ze er allemaal in voor…. Op zo’n moment stort je mooie wereld in maar wil je het bijna nog steeds niet geloven…. Maar uiteindelijk gaan de twijfels zeker toeslaan… Op dit moment weet ik dat alles fake is… Ben ook wel bang om opnieuw mijn hart open te stellen voor iemand. Maar 1 ding is zeker…. Fotos worden eerst gegoogled
24 augustus 2021

Als antwoord op door 60ab8879e5ae47…

Hoi Lizzy, Jou verhaal is echt hetzelfde als dat van mij. Alle details, wat ze van je vragen. Het zou me niks verbazen als ze zelfs dezelfde foto’s gebruikt hebben. Ik was ook echt verliefd op deze man en enorm gekwetst en verdrietig toen ik erachter kwam dat het allemaal nep was. Ik wilde het ook niet geloven totdat ik de bank mailde en op deze site de andere verhalen en de kenmerken las. Ergens aan de andere kant zit een zielig persoon die met de gevoelens van andere mensen speelt. Ik app nog af en toe met “Andreas” maar hij voelt ook wel dat het niet goed zit en hij weet niet hoe hij zich eruit moet praten. Ik probeer hem uit de tent te lokken, maar hij trapt er niet in. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies, want zo voelde het voor mij wel. En ik hoop dat je je vertrouwen in de liefde niet kwijt bent. Ik date sinds kort een echte, levende, leuke vent. Ook via FB dating. Het kan, ze zijn er. Geef niet op en ga ervoor, maar negeer alles wat niet Nederlands praat.
25 augustus 2021

Als antwoord op door 60ab8879e5ae47…

Bedankt voor de tip.Ik heb ook gezocht en gevonden.
06 augustus 2021
Het ergste is ook dat je eerst inderdaad verliefd gaat worden en alles heel geloofwaardig is. Mooie woorden en lieve appjes…. Ik heb ook nog wel app contact maar merk nu ik dit allemaal weet dat ik alles wel ongeloofwaardig ga vinden. Ik heb wel alle gesprekken opgeslagen (via export chat) en alle fotos en screenshots bewaard. Maar gisteren voa de computer, via google, gezien dat de fotos op een lijst staan van scamfotos. Had ik dit maar eerder gedaan
20 augustus 2021

Als antwoord op door 60ab8879e5ae47…

Hi lizzy super vervelend en verdrietig . mijn vraag aan jou is hoe kan je iemand bereiken die op dit moment onder invloed van een scam is en super verliefd,......
06 augustus 2021
Hi, ja dat tracken was ook zeer geloofwaardig. Alles klopte exact met de zending en lokatie…. Op zijn bankaccount klopte ook alles precies qua tijdlijn… Dus op zo’n moment gaan er nog geen alarmbellen rinkelen. Helaas heb ik afgelopen maandag wel geld overgemaakt naar een advocaat ivm problemen en omdat zijn bank het niet meer deed. Nu wilde hij nog meer geld want er moesten nieuwe spullen geleverd worden en omdat de bank nog niet werkte of ik alvast de aanbetaling kon doen. Ik zei al dat ik niets meer had en toen wilde hij dat ik bij mijn baas ging vragen…. Dit heb ik dus niet gedaan maar wel gezegd dat mijn baas het deze week niet kon doen. Dus nu steeds zielig doen dat het werk niet afgemaakt kan wirden en hij dus niet op tijd terug kan komen zoals hij beloofd had…
05 augustus 2021
Omg, ik heb nu precies het zelfde…. Inlog van bank gekregen omdat zijn internet het niet deed…. Saldo is zeer ruim… na 2 overboekingen is de mogelijkheid voor transfers geblokkeerd. Vervolgens komt er nog wel een aanzienlijk bedrag binnen…. Ik heb uit zijn naam een mail moeten sturen naar de bank…. Antwoord ontvangen dat vanwege transacties van onbekende locatie (Nederland) zijn account 3 to 7 dagen bekeken wordt….: Ik heb zelfs trackingcodes van verzendingen ontvangen die ik moest nakijken en dan via app een foto van sturen…. Deze lijken overigens wel heel legit. Ben ik nu ook slachtoffer ? Of zou er toch nog iets van waarheid in zitten…. Sta er op dit moment heel dubbel in
06 augustus 2021

Als antwoord op door 60ab8879e5ae47…

Hi Lizzy69, Helaas maar er zit geen enkel stukje waarheid in. Ook jij bent helaas slachtoffer geworden van datingfraude. Deze man bestaat niet op de manier waarop jij hem kent! Ook het antwoord op jouw mail komt van dezelfde scammer (of scam organisatie) af. Hij gaat je straks vragen of jij geld kan overmaken. Trap er alsjeblieft niet in. Hij zal gaan zeuren, hij zal zeggen dat he niet genoeg van hem houdt en dat je niet serieus bent met hem. Het hoort allemaal bij hun spel. Mocht er over willen praten weet dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
06 augustus 2021

Als antwoord op door 60ab8879e5ae47…

Hoi lizzy, Dat tracken dat vroeg hij mij inderdaad ook. Kreeg daarop netjes te zien waar de spullen zich bevonden. Daar wilde hij idd een screen shot van. Ik heb ook om zijn locatie gevraagd en die klopte ook. Heel geloofwaardig allemaal. Ben nu toch heel benieuwd hoe de jouwe eruit ziet…
05 augustus 2021
Hi Saartje, Dit is de nieuwe trend: geld overmaken vanaf hun eigem rekening. Geld overmaken heeft niets te maken met een IP adres of ander apparaat. Het is een schijnrekening en waarschijnlijk gebeurd er helemaal niets. Als jik te vaak inlogd blokkeerd het. Zoals Raymon al aangaf doet FB er niets mee, ze kunnen er niets mee doen. Je kan het profiel, ala het er nog is melden maar mijn ervaring is dat het niet verwijderd wordt. Balen van de Itunes kaarten maar prijs jezelf gelukkig dat je verder geen geld hebt overgemaakt. Wees voorzichtig met intermet daten! Groetjes Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
30 september 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Hi Sylvia, Ik heb op Facebook al 2 keer een melding gedaan en deze heren werden direct verwijderd. Ik gaf als reden op vraagt om geld. Binnen een dag bestond het account niet meer. Dus melden heeft wel nut is mijn ervaring.
30 september 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

[~3326]: Ik wil je niet afkraken of iets, maar ik verwacht eerder dat deze losers nattigheid voelden en zelf hun account hebben verwijderd... FB leunt teveel op dit soort losers, die gaan dit soort accounts niet zo snel verwijderen...
04 augustus 2021
Melden bij FB Saartje....en bij de FTC..foto checken want hij kan identiteitsfraude plegen....wel eerst een kopie maken van de chat voor jezelf. Als je niet weet hoe dat moet, nemen even contact op met mij via FB. Gerda van Kampen, Alkmaar.
04 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Melden bij FB heeft geen zin, beveiliging van FB is zelf zo lek als een vergiet... FB doet er niks aan, zoals zoveel BigTech bedrijven... Foto's zijn idd makkelijk te checken met een programma/app als Tineye, gebruik ik zelf ook regelmatig wanneer ik een gekregen foto niet vertrouw... Vaak zie je dan al snel, dat dezelfde foto op meerdere sites voorkomt en dus niet klopt...
06 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Geraldine, Het is niet want hij kan identiteitsfraude plegen maar hij pleegt identiteitsfraude. Alle fotos en namen op de profielen van scammers zijn gestolen. Groetjes Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
04 augustus 2021
Helaas, maar zie dit maar als verloren geld... Is uit eigen beweging gedaan en dus doet de politie sowieso al niks, maar bijkomend probleem is ook nog, dat t is overgemaakt op een buitenlandse rekening... Dat maakt t nog lastiger...
04 augustus 2021

Als antwoord op door 72add644c23948…

Hoi Raymond, Bedankt voor je reactie. gelukkig heb ik geen geld overgemaakt van mezelf naar zijn rekening. Ik heb een e-mail gestuurd naar de echte bank en die zeiden ook meteen dat het fraude was, maar die deden er verder niks mee. De inlog site en het gebruikte e-mail adres door Andreas, scheelden 2 letters met de dadewerkelijke web site en banknaam. Het overmaken van het geld werd ook door de bank bevestigd en al (heb ik allemaal nog op de app). Echt professioneel in elkaar gezet.