Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Nergens veilig.

Ik weet niet wanneer het ophoud. Soms voel ik me alsof ik ben geboren om te lijden. Vanaf kleins af aan ken ik niks beters dan huiselijk geweld.

Mijn vader mishandelde mijn moeder voor mijn ogen tot mijn derde jaar. Gek genoeg heb ik veel beelden onthouden. Ik dacht elke dag dat ze dood was en zat te huilen tot ze opeens bij kwam.

Toen ik 6 was kreeg ik de allerbeste en liefste stiefvader. Maar alles veranderde toen ik 10 werd. Toen begon hij mij ook te mishandelen. Hij heeft me zelfs aangerand en gezegd dat hij het niet zo bedoeld heeft. Niemand gelooft me ook mijn moeder niet.

Ik leerde mijn vriend kennen vader van mijn kinderen. Hij beschermde me tegen mijn stiefvader. Eindelijk veiligheid dacht ik. Dus niet. Zodra ik zwanger was van de eerste begon hij mij ook te mishandelen. 

Het vervelende is dat nu inmiddels heb ik 2 kinderen van hem. Ik heb inmiddels iedereen om mij heen moeten achterlaten. Alle vrienden vriendinnen en familie. De enige oom die ik heb wil ik ook niet meer want mijn vriend doet ook vervelend tegen hem.

Ik heb niks en niemand meer. En nu mishandelt hij mij echt erg. Echt vaak. Hij slaat me helemaal bond en blauw bulten op me hoofd. Vandaag kan ik niet lopen omdat hij mij gister weer getrapt heeft. Hij is gek. Hij wil me verbranden met een strijkijzer hij gooide een kapmes naar mijn hoofd. 

De reden van mishandeling is altijd door hoe ik praat of ik treiter hem in zijn ogen. Ik zeg meestal gewoon de waarheid. Gister was het probleem dat ik een joint moest gaan draaien voor hem. Want dat moet ik doen als hij dat zegt. Als hij bij zijn vrienden is kan hij het wel zelf.

Ik denk dat hij een narcist is. En ik weetniet hoe ik hier uit moet. Mijn kinderen lijden eronder en ik moet weg. Maar hij laat me niet gaan. Als ik hem buitensluit trapt hij de deur in. 

Ik weet niet hoe ik hieruit moet. Ik heb met niemand contact ik heb geen netwerk. Geen ene vriendin of vriend of familie.

Bezig met laden...

13 Reacties *

22 augustus 2021
Lieve Nikkie, wow wat erg om dit te lezen. En wat kwam dit binnen zo herkenbaar dat het lijkt of geluk niet in jou woordenboek mag voor komen. Het is heel moeilijk om bij een narcist weg te gaan, vooral als je er alleen voor staat. Ik ben pas kunnen ontsnappen bij me ex na dat hij 3 dagen niet geslapen had en in een soort slaap coma terecht kwam. Ondanks dat ik nergens terecht kon en er alleen voor stond ben ik toch eerst naar mijn eigen stad gegaan en vanuit daaruit naar een politiebureau. Jij hebt al zoveel mee gemaakt dat het logisch is dat je denkt dat geluk niet bestaat, maar jij bent sterker dan je denkt. Laat de leeuwin in jou los en zorg dat jij en je kinderen veilig zijn laat niemand jou nog aanraken. Je staat er dan misschien straks alleen voor met je kinderen maar jullie zijn dan wel veilig en kunnen jullie een toekomst bouwen
01 augustus 2021
Lieve Nikki, Wat verschrikkelijk allemaal en wat goed dat je nu de eerste stap hebt gezet. Er is teveel wat jij allemaal verwerken moet, als het kan zet dit alles even op on hold. Zet eerst en alleen de stap om jezelf en de kinderen veilig te stellen. Vanuit daar kan je weer vooruit gaan denken om alles te verwerken en te Helen. Ga morgen naar de huisarts of bel wat telefoonnummers die je reeds aangeboden zijn. Alles stap voor stap. Maar als jij jezelf en je kinderen niet eerst in veiligheid stelt, is er straks niets meer om voor te knokken om jezelf en je kids een beter leven te geven. Want jullie verdienen dit. Heel veel sterkte met alles !
29 juli 2021
Hoi Nikki, Je hoofd mankeert helemaal niets. Ik vind je knap sterk dat je zo weet te overleven. En wat je overkomen is, aangedaan is, is echt heel ernstig. Bijzonder triest vind ik dat je nog geen professionele hulp krijgt. Je hebt echt professionele hulp nodig van een therapeut die bekend staat in het helpen van mensen met o.a. een seksueel trauma. Kijk eens op de site van PSYTREC en doe de zelf test. Praat er over met je huisarts, die kan je via het zorgdomein doorverwijzen. Als het even te moeilijk wordt, bel dan Slachtofferhulp. Ze kunnen erg goed luisteren en met je meedenken wat je op dat moment het beste kunt doen. Maak er werk van, je verdient het zo!
29 juli 2021
Lieve Nikki, Je bent helemaal niet zwak! Je bent een van de sterkste mensen die er bestaan. Het is niet gek dat je kapot bent van alles. Ik zat ook in een relatie met een narcist. Hij vreet jouw energie gewoon op met zijn gedrag. Maar aan het eind van de dag ben jij na al die verschrikkelijke dingen die je hebt meegemaakt nog hier. Je staat er voor jezelf en je kids! Daar mag je heeeeel trots op zijn. Ik ben in ieder geval heel trots op jou. Hou vol en jij gaat hier zeker uitkomen! Wat je verteld is zo herkenbaar. Dat hij ook goede kanten heeft, helpt in het huishouden en met de kids en zo. Maar aan de andere kant als hij niet zo met jou omging had je ook geen lichaampijn en zou je zelf voor de kids kunnen zorgen. Ook hoort dit bij het patroon van een narcist. Ze doen verschrikkelijke dingen maar zoeken jouw grenzen op. Hij zorgt ervoor dat hij net niet te ver gaat en ook goede dingen doet zodat jij niet weggaat. En dat jij hem in vertrouwen hebt verteld over dat jouw stiefvader jou een probleem noemde, en hij dat tegen jou gebruikt is echt walgelijk. Jij vertrouwt hem zoiets persoonlijks toe, iets waar jij elke dag nog mee zit. En hij gebruikt dit doelbewust omdat hij precies weet wat voor een pijn het jou doet. Hij zorgt ervoor dat jij nooit van dat trauma kunt herstellen op deze manier. Door het heel de tijd in je gezicht te duwen. Sterker nog hij maakt het nog erger allemaal. Hij is degene met rotmanieren! Sorry dat ik zo fel ben. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar wel minder heftig dan jou. En ik vond en vind het nog steeds heel moeilijk als er negatief wordt gesproken over mijn ex. Maar hoeveel ik ook wil ontkennen. De waarheid blijft de waarheid. Mijn ex deed dit ook. Alle persoonlijke dingen en innerlijke onzekerheden waar ik mee zat werden op elke mogelijke manier tegen mij gebruikt. En mijn ex was ook goed en tegelijkertijd slecht voor mij. Dit zijn allemaal narcistische patronen. Hij accepteerde ook helemaal niet dat ik weg zou gaan. Als ik dat zou durven te doen zou hij iemand op mijn ouders af sturen om m'n vader in elkaar te slaan en mijn moeder te laten verkrachten. En als ik klappen kreeg dan werd hij boos op mij dat ik met mijn rotgedrag er weer voor had gezorgd dat hij mij heeft moeten slaan. Dit zal jou waarschijnlijk ook overkomen zijn. Ik vertel dit zodat je kan zien dat je niet de enige bent en je het goed hebt gezien dat de vader van jouw kinderen een narcist is. Dit zijn allemaal patronen van narcisten wat jij beschrijft. Die telkens terug komen. En het is helemaal niet gek dat je denkt dat je niet goed bij je hoofd bent. Ik ben ook niet goed bij mn hoofd door alles en ik ben inmiddels al 5 weken weg. Jij zit er nog middenin, dus het is heel normaal. Het maakt je ziel gewoon kapot. Maar als er 1 ding is wat je uit je hoofd moet halen is het dat je zwak bent! Als je dit misbruik hebt overleefd en nog steeds aan het overleven bent, is er niets wat jij niet aan kan meid. Hou nog even vol! Het is al een hele grote stap dat je zijn narcistische trekken inziet en jouw verhaal hier met ons deelt! Zie dit als stap 1. Hou het balletje vanaf hier rollende. Wat bij mij heel erg hielp was om het momentum vast te houden. Toen ik had besloten dat ik weg zou gaan stelde ik het telkens uit. Ik dacht elke keer weer nee ik kan dit niet,, ik doe het volgende week wel. Maar wat ik wel deed was dat ik afspraken bleef maken met mijn huisarts en praktijkondersteuner, in gesprek bleef over het weggaan, een plan bleef bedenken, narcisme op zocht op internet (uiteraard wel incognito), belde met veiligthuis etc. En door ermee bezig te blijven, hoe klein de stapjes ook waren die ik maakte, is de kans dat ik weg zou gaan veel groter geworden. Probeer in gesprek te gaan met jouw huisarts en psycholoog over jouw plannen om weg te gaan. Wat het lastig maakt voor jou is dat je geen netwerk hebt. Mijn advies is ook om naar een blijf van mijn lijf huis te gaan. Hier zitten ook vrouwen in dezelfde soort situatie. Daar zou je alvast kunnen beginnen met een netwerk op te bouwen en steun uit te halen. Wat je ook doet, zet die stap om weg te gaan! Het leven is zoveel meer dan wat je nu allemaal meemaakt. Laat hem je kracht niet afnemen. Juist om je kinderen moet je zo snel als mogelijk wegkomen. Stel je die vrijheid eens voor die je gaat hebben. En jij hebt die innerlijke kracht echt wel om dit te doorstaan! Daar ben ik heilig van overtuigt. Je bent echt een powervrouw. Ik bid voor je en stuur je extra mentale kracht toe tijdens deze periode. Blijf berichten delen, praat met je huisarts, maak een plan. Jij en je kids zijn zoveel meer waard! You got thiss!!!
29 juli 2021
Ik vind het zo lief van iedereen. Ik baal dat ik zo zwak en kapot ben van alles. Ik heb gewoon echt geen kracht. Mijn stiefvader zei vroeger tegen me dat ik een probleem was. Omdat zijn moeder mijn moeder niet accepteerde door mij omdat ik een kind van een ander was. Dat hij niet wist waarom ik besta. Ik heb dit ooit aan de vader van me kids verteld en nu hoor ik al jaren lang aan dat ik een probleem ben dat ik dood moet dat het goed is dat ik ben aangerand dat ik een vieze hoer ben. Dat ik beter mezelf wat kan doen want ik wil hem in de problemen zetten want door mijn rotmanieren wil hij me vermoorden. Maar als ik vraag ja ik ben zo rot. Laat me verotten ga bij me weg aub. Dan krijg ik klappen. Ik denk dat ik door alles ook echt niet meer goed bij me hoofd ben. Al langer dan anderhakd haar geleden heb ik me aangemeld voor een psyvholoog maar dat schiet ook niet op
22 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Niet naar hun luisteren, je bent een prachtig persoon van binnen en buiten. Laat hun jou niets anders wijs maken
29 juli 2021
Mijn kinderen zijn alles wat ik heb ze zijn de enige op deze wereld die mij nodig hebben. En juist voor hun wil ik. Maar ik ben gewoon op. Ik ben pas 24 en nu al zoveel ellende. Als ik geen kinderen had was ik al lang bij hem weg. Met kinderen is alles veel moeilijker. Bedankt voor je reactie doet me goed om te zien dat er mensen zijn die wel een hart hebben en waar ik alles kwijt kan
22 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik snap dat je op bent, je bent je hele leven al aan het strijden. Maar jou kinderen hebben jou nodig het word zwaar, maar beter dan met hem blijven leven en jou kinderen straks geen moeder hebben. Zodra jij bij hem weg bent hoef je het niet alleen te doen, een vrouw met kinderen kan hulp van instanties krijgen. Ik geloof in jou, ik weet dat jij dit kunt nu moet jij er zelf in gaan geloven.
28 juli 2021
0800 2000 is het telefoonnummer van veilig thuis. Ik kan je nog meer tel. nummers geven maar omdat het ook om je kinderen gaat. Voelt dat niet goed neem in ieder geval je huisarts in vertrouwen. Wat je schrijft is ernstig en schrik ervan dat het je hele leven al speelt. Het is bijzonder sneu dat je niemand in je omgeving in vertrouwen kun nemen. Je kunt ook gerust Slachtofferhulp bellen. Ze kunnen heel goed naar je luisteren en met jou. Bedenken wat nu het beste is voor jou en je kinderen. Blijf ook schrijven als je dat goed doet. Ik zal een kaars branden om je wat moed en energie te sturen.
28 juli 2021
Oh Lieve Nikki. mijn hart breekt voor je. Wat een moeilijke jeugd en dan nu nog zoveel hardheid. Dit is zo niet hoe het hoort. Zeker dat hij een narcist is, Dit gaat niet beter worden. ik spreek uit ervaring. Hij heeft dringend dringend hulp nodig. Maar niet van jou. Jij moet daar weg en kan het beste jezelf en je kinderen in veiligheid gaan brengen!! Ja, echt een plan gaan maken om bij hem weg te gaan. Laat je sowieso inschrijven bij de woningbouwvereniging, ga eventueel met je dokter in gesprek, neem contact op met een blijf van je lijf huis. Misschien is er nog iemand van vroeger die je toch om hulp kan vragen voor de dag dat je echt bij hem weg gaat, zodat diegene jou kan helpen en verdedigen als dit uit de hand loopt!! Ik ga voor je bidden. Het komt goed voor je. maar als je bij hem blijft, is dit wat het is.. Echt. Heel veel kracht en vertrouwen en liefde gewenst!!!
29 juli 2021

Als antwoord op door b1de5011b80946…

Ik wil echt graag weg maar ik ben zo zwak en ik heb echt niks en niemand. Ik kan niet eens alles voor de kids doen omdat mij lichaam zo een pijn doet. Hij doet wel alles als ik wegga moet ik alles ook nog alleen doen ik kan het niet aan ik ben eigelijk al lang op. En ik weet dat dit niet ophoud en dat ik mijn kinderen moet beschermen. Maar ik kan het gevecht ook niet aan ik vecht mijn hele leven en ik ben al lang moe. Soms denk ik echt waarom willen mijn ouders mij niet. Ik heb daarom ook niks om op terug te vallen
28 juli 2021
Nikki, Misschien met je kinderen naar blijf van mijn lijf huis gaan.Ze vangen jou daar op. In veel grote steden is zo'n opvanghuis.
29 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Weet je wat zo moeilijk is. Hij doet wel alles hij verzorgt de kinderen hij doet de afwas hij doet de was boodschappen koken. Maakt ontbijt schept eten voor me uit. Hij kan zo goed zijn. Maar als hij kortsluiting krijgt is hij net een psychopaat