Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Liefde in coronatijd

Ja, dat was zo bijzonder. Februari vorig jaar leerde ik hem kennen via tinder. Zijn profiel was anders dan anders. Hij vond mijn haar leuk en vroeg of ik ook een leuke persoonlijkheid had. Hij vroeg of ik de drie C's kende van een goede relatie. Ik herinner mij alleen nog de C van communicatief. In feite was de klik er al vrij direct. Leuke man om te zien. Chatten ging ons gemakkelijk af. Maandenlang ging het niet over zijn werk of over mijn gepensioneerd zijn. We raakten al vrij snel in een flow naar elkaar toe waarin de woorden vanzelf kwamen. Ook hebben we in die begintijd ontzettend veel gelachen samen. Alles leek te kloppen.

Men had mij gezegd te letten op details, veel foto's. Daar ontbrak het dus niet aan. Ik had regelmatig iets van; dit kun je niet verzinnen. Jaren geleden was ik opgelicht door een Somalier die voor Canadees door ging. Maar dit contact was zo kort. Mijn verlangen groot naar een partner. Als je dus maar graag genoeg wilt, kan het mis gaan. Dit heeft mij toen 1000 pond gekost. Ik was wel aangedaan, maar heb verder geen blijvende emotionele schade geleden.

Hier was ik dus extra voorzichtig, maar het contact was overweldigend. We hebben meerdere keren met elkaar getelefoneerd. Hij was Amerikaan die in Antwerpen woonde en een mijn in Zuid-Afrika beheerde van edelstenen.

Ik ben nu 17 jaar alleen, ben nu 74. Bij 70 voelde dat voor mij als een kanteljaar. Heb een aantal keer een date gehad, maar alle keren ging het de man om sex, niemand wilde zich binden. Toen dan deze man een totaal andere benadering had, attent, voorkomend, zeer vrouwvriendelijk, niet direct gezanik over sex, was ik al snel tot over mijn oren verliefd. Temeer, daar het van twee kanten leek te komen. De uitzonderlijk dichterlijke mails van hem naar mij. Ik zei al vrij in het begin dat het te mooi was om waar te zijn.

Ik merk dat ik mijn verhaal niet in 1 keer kan vertellen. Daar is er teveel voor gebeurd. Ik kom erop terug.

 

Bezig met laden...

8 Reacties *

08 oktober 2021
o jeetje ook al zo`n verhaal, Ik kan er ook over mee praten bij mij is het ook zo gegaan alleen ik ben wat meer geld kwijt. De foto`s leken te kloppen, hij had 3 kinderen zei hij 1 van hen was jarig en ik kon geen cadeautje geven omdat ik inmiddels al blut was, ze was erg kwaad dat ik geen cadeautje had voor haar. Ook een steam kaart. En idd je word zo meegezogen in het verhaal dat je alles gaat geloven wat ze vertellen. IK heb ook aangifte gedaan en ik ben met de koude kermis ook thuis gekomen. Je hebt het zelf overgemaakt. En ik heb verteld dat ik nog contact had met die pannenkoek van een oplichter en toch doen ze er niks mee. Ik heb inmiddels alles geblokkeerd zodat hij niet meer in mijn leven kan komen. En probeer hij het via een andere manier Block ik het gelijk. sorry voor deze woorden maar het zijn smerige schoften
28 juli 2021
Hi Funnt47, Ondanks dat je je verhaal nog niet helemaal hebt gedeeld heb je al duidelijk gemaakt dat het om datingfraude gaat. De verhalen van deze scammers worden steeds geraffineerde en zijn steeds beter in elkaar gezet. Er is een verschil tussen de grotere organisaties en de kleintjes heb ik geleerd. Bij de grotere organisaties zijn de verhalen goed in elkaar gezet, het gaat rustiger en duren vaak langer. In mijn verhaal heeft het ook langer geduurd. Het verhaal was zo strak in elkaar gezet en zelfs de details klopte. Ik kreeg in eerste instantie zelfs geld op mijn rekening gestort. Wat het nog geloofwaardiger maakte. Toen ik hoorde dat het om een scammer ging wilde ik het niet geloven tot je de gaten in het verhaal gaat zien. Voor jou, voor ons, was het een echte relatie die uit is gegaan. Dat heeft verwerking nodig. Neem die tijd er ook voor. Als je wilt praten weet dat je hier altijd een luisterend oor kan vinden. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
02 augustus 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dag Sylvia, Bedankt voor je reactie. Ook in mijn verhaal leken alle details te kloppen, de foto's aan het bed van zijn vader in een echte ziekenhuiskamer. Tijdens het eerste obstakel op zijn reis naar mij toe ben ik wel geschrokken, maar hij vroeg mij niet om geld, vertelde wat anderen voor hem konden doen. Ik heb hem toen vrijwillig € 2.500 overgemaakt. Terug in Antwerpen bleek zijn telefoonnummer niet meer te kloppen. Hij zei mij via een nieuw nummer te bellen. Dat is niet gebeurd. Ik heb hem toen gezocht via zijn zoon. Dit o.a. is de belangrijkste reden dat de aangifte die ik heb gedaan niet in behandeling wordt genomen. Vrijwilligheid en verwijtbaarheid, terwijl dit juist de kern van oplichting is. Zodanig in een ander gaan geloven dat je dit soort dingen doet. In de afwijzingsbrief van de politie staat in feite: EIGEN SCHULD DIKKE BULT. Ik weet niet wat Slachtofferhulp nog voor mij kan doen. Groetjes, Funny 47
27 juli 2021
Je verhaal raakt me Funny en ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet in één keer kunt vertellen omdat het weer zoveel oproept. Ik heb mijn verhaal hier nog helemaal niet gedeeld, omdat het veel oproept én ik me doodschaam dat ik er onlangs 2 keer ingetrapt ben en het me m’n hele erfenis heeft gekost, pfff de tranen schieten al meteen weer in m’n ogen… Van de eerste keer weet m’n familie en een paar goede vriendinnen het, van de keer daarna alleen m’n allerbeste vriendin. Je bent dus niet alleen. Heel veel sterkte ermee lieve dame.
27 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo Neilorac12. Ik kon het ook simpelweg niet in 1 keer vertellen. Er is in een jaar tijd zoveel gebeurd. weet je, je hoeft je niet te schamen, ook al is het 2 keer gebeurd. Automatisch vergelijk je de eerste keer met nu. Als dat nu totaal anders is en vrienden je hebben aangeraden veel op details te letten en veel foto's te vragen. Dan durf je toch weer hoop te krijgen. Voor mij is dit ook de tweede keer. De eerste keer was ik 1000 pond kwijt, maar ik had nog geen echte band met deze man. Dat was ook binnen een paar weken over. De tweede keer was dus totaal anders. We hebben een halfjaarlang puur op hartsniveau met elkaar gechat en getelefoneerd. Ik zat in een flow en dat leek hij ook. Deze mensen zijn zo ongelofelijk geraffineerd. Niet voor niets dat er zoveel geld omgaat in datingfraude. We zijn toch niet dom met z'n allen!!!. Ook mijn erfenis is er doorgegaan. Heftig, maar het verdriet een geliefde te hebben verloren en geen toekomst te hebben zoals hij dat afschilderde is het ergste. Geloof mij, je bent niet alleen. Wat voor mij het allerbelangrijkste is om hier bovenop te komen is dat ik mijn gevoel van eigenwaarde niet ben kwijtgeraakt. Heel veel sterkte.
28 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Neilorac12 Wat goed dat je wel reageert op een verhaal ondanks dat je zelfs je verhaal niet hebt gedeeld. Weet dat je hier altijd een luisterend oor vindt. Als je er klaar voor bent kan je het vertellen. En jij beslist wat je wel en wat je niet verteld. Bedenk dat je verhaal ook een stukje verwerking kan zijn. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
26 juli 2021
Ja Funny47, je bent precies mijn verhaal aan het vertellen ... ze laten je geloven dat je dé vrouw in hun leven bent en aan charmeren is er geen gebrek ... ze 'bewerken' je tot je echt iets begint te voelen voor hen en dan geloof je echt alles wat ze vertellen ... en dan, ja dan loop je in de 'val'! Gelukkig ben je op deze site terecht gekomen en zal je merken dat alle verhalen gelijklopend zijn ... hier vind je steun en begrip! Veel liefs!
27 juli 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hallo Avanti. Je hebt een Italiaanse nickname. Ik had aanvankelijk gekozen voor Amore. Dat doe ik maar niet meer. Ja, deze mensen zijn zo geraffineerd en misschien was de mijne wel een vrouw. Zo ontzettend vrouwvriendelijk, voorkomend, attent maar ook weten wat vrouwen wel en wat zij niet willen. Ik heb wel Nederlandse dates gehad en die begonnen vrijwel direct te zaniken over sex. Mijn "geliefde" dus absoluut niet. Dat ging allemaal zo speels en vrolijk. We hebben ook heel wat gelachen die eerste 6 maanden voor hij "op reis" ging naar mij toe. Ik was ook kritisch en nam niet alles aan voor zoete koek maar gaf hem ook het voordeel van de twijfel omdat hij zo ontzettend lief was en hij voelde als de liefde van mijn liefde. Mijn hele story heeft 1,5 jaar geduurd. Ik heb hem nu pas sinds een maand kunnen blokkeren, ook omdat ik mij maar niet los kon maken van hem. Die laatste draadjes, bere moeilijk. Jij ook veel sterkte Avanti. Ik weet wat dat betekent. liefs ook voor jou.