Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Opgelicht in de Liefde

Hallo,

Ik heb geld geleend aan iemand waar ik hopeloos verliefd op was. Hij wilde een bedrijf opstarten wat ook zo is. Gezien. We zouden samen oud worden.

Ineens bleek dat hij al 3 jaar getrouwd was, wat ik niet wist. Zij belde me op; had mijn nummer uit zijn mobiel.

Het was een wake up call. Opgelucht dat ik nu weet dat ik opgelicht ben en ook natuurlijk had ik hem nooit moeten vertrouwen!

Zo stom maar gaf alles wat ik had! 2 jaar zuinig moeten leven en  krabbel nu weer op.

Ik heb nog contact maar wil dit stoppen. Voel me slachtoffer en hoe pak je dit aan?

Vreselijke diepe schaamte en ook schuld: hij heeft het niet gestolen : ik heb het zelf gegeven! Niemand vertelt uit schaamte.

Nou ja ik vertel dit maar hier even. Ik weet ook niet.

 

 

Bezig met laden...

10 Reacties *

27 juli 2021
Lieve Lena, Ik herken je verhaal. je zegt de relatie te willen stoppen, maar eerst je geld terug? Ja, Ik herken het, Maandenlang heeft hij mij aan het lijntje gehouden en beloofd mij mijn geld terug te zullen betalen. 19.000 euro in totaal. Ik heb maandenlang het contact open gehouden omdat mij deze belofte gedaan werd. Mijn geld terug. Nee Lena. Breek ermee. Het gebeurt niet en jij kunt de draadjes niet doorsnijden. Het is te erg voor woorden dat dit soort misdadigers jou op deze manier kunnen bespelen. Geloof mij, ik weet er alles van.
26 juli 2021
Gelukkig ben je op deze site terechtgekomen en merk je dat je helemaal niet alleen bent! Je hoeft je niet te schamen, zeker niet ... alleen als je het zelf meegemaakt hebt weet je hoe 'sluw' ze te werk gaan om je te manipuleren en dan toe te slaan! Hij is het niet waard dat je treurt! Inderdaad herpak jezelf en wees gelukkig dat je nu weet waar je staat! Veel succes!
25 juli 2021
That s the spirit girl. Goed bezig. Het gaat je lukken. Heel fijn.
24 juli 2021
Dank dank voor deze woorden: doet me goed! Ik ga door met mijn leven hoor en laat los!
25 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Graag gedaan geen probleem.
24 juli 2021
Voel je niet stom Lena, wij zijn er ook allemaal ingetrapt. Mooie en lieve woorden, waar ze niets van menen. Het gaat alleen om geld. Probeer het een plekje te geven en ga door met je leven. Sterkte !!
23 juli 2021
Je hoeft je niet te schzmen Lena. Is ons allemaal overkomen. Denk gewoon het is maar geld ik ben nog gezond. Je leven laten verwoesten door zo iemand is het niet waard. Fijn weekend en kop op
23 juli 2021
Dank je wel Sylvia voor je woorden! Ik weet idd dat ik me niet hoef te schamen maar zeker mijn omgeving zal hier erg hard over oordelen zoals ik dit ook mezelf aandeed. Maar ik was echt te goede trouw en uit liefde (..) doe je zoiets en zeker als het over Verliefdheid gaat (wat dat ook mogen zijn...) Ik ben ook zeer sterk maar ja...en van geld wordt je niet gelukkig maar het is gewoon misbruik. Als je (ik) verliefd bent, ben je grenzeloos en je trapt erin! Ik wil de relatie stoppen maar wil eerst mijn geld terug. Ja ik heb een onderhandse lening opgesteld. Maar ja dan moet je een hele procedure aangaan en kosten van een advocaat betalen. Dat heb ik niet. Aanvaarden aanvaarden. Om het los te kunnen laten?Het is wel heel heel zuur dit en deze les.!
23 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lena het is inderdaad maar geld. Maar het blijft heel zuur. Als je iets op papier hebt staan kan je kijken of je er iets van terug krijgt als je hem erop aan gaat spreken. Je kan ook advies inwinnen bij het bureau van rechtshulp. Dat is deels gratis volgens mij. Ik snap dat je niet een hele procedure op wilt gaan starten. En anders denken geld is maar geld. De relatie stoppen is wel het beste voor je eigen rust. Maar ik snap ook je opmerking dat je je geld terug wilt. Dat is een lastige keuze die moet worden gemaakt. Maar jij bent de enige die hem kan maken. Weet dat je hier steun vindt!
23 juli 2021
Hallo Lena Wat een naar verhaal! Deze man bestond echt maar had gewoon een dubbel leven! Heb je iets op papier staan dat het geld is geleend. Mogelijk kan je daar iets mee. Ik begrijp dat je je schaamt maar dat is niet nodig! Je hebt gehandeld in goed vertrouwen. Vergeet dat niet. Je verwacht dat iemand eerlijk is. Maar helaas zit de wereld tegenwoordig niet meer zo in elkaar. Je schreef al dat je opkrabbelt. Zet dat door je hebt al bewezen dat je enorm sterk bent. Goed dat je hier je verhaal hebt gedeeld. Misschien voelt het nog niet zo maar je zal merken dat het je oplucht dat je het deelt met anderen. We hebben hier allemaal iets soortgelijks meegemaakt. En je vindt altijd een luisterend oor als je iets kwijt wilt. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur