Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Geweld op werk

Hoi allemaal,

Al iets langer dan 5 jaar werk ik bij een supermarkt als kassamedewerker. Ik maak dan af en toe een discussie mee over dat klanten alcohol of sigaretten willen, maar dan hebben ze geen legitimatie mee of ze zijn gewoon te jong en dan mogen wij het nier mee geven. Voor de mensen die bij een supermarkt werken herkennen zo'n discussie wel. Alleen wat mij zaterdagavond overkwam was gewoon te heftig. Een vriendin van mij had dus een discussie met een meisje van een jaar of 16 en ze wou sigaretten mee waarop die vriendin van mij zei; "Ik heb je met een groepje zien binnenlopen dus ik kan het niet meegeven". Het meisje werd ontzettend en begon met schelden zei; "Je bent een kankerhoer dit dat". Toen ik dat hoorde dacht ik nu gaat het uit de hand lopen en zoals ik al dacht het liep volledig uit de hand. Een vriendin van dat meisje kwam toen aangerend en die ging mee bemoeien in de discussie en gooide een soort telefoon in het gezicht van die vriendin van mij. Dus die vriendin van mij gooide iets terug uit zelfverdediging, want zij is gewond geraakt. Op dat moment heeft een teamleider van een andere afdeling het meisje van 16 de winkel uitgestuurd, terwijl ze naar buiten lopen riep ze nog; "Wacht maar om 22:00 uur ben ik hier weer". Wij dachten ze komt toch niet terug is zo'n klein meisje maar tevergeefs om 22:00 stond ze voor de supermarkt met een mes. Toen is het helemaal uit de hand gelopen buiten en heeft de politie haar opgepakt en meegenomen. Doordat die vriendin van mij gewond was moest ze aangifte doen van de politie en moest ik mee naar het bureau om getuigsverklaring af te leggen. Nu ben ik steeds bang en slaap ik slecht.

Bezig met laden...

1 Reactie *

17 april 2019
Beste Anoniempje 20, Het is ook heel heftig om getuige te zijn van iemand die zo agressief reageert en daarna nog iemand staat op te wachten met een mes. Het bewust worden dat er dus mensen zijn die gevaarlijk zijn, de angst van wat er nog meer had kunnen gebeuren, ja..ik snap dat je je nu nog steeds bang bent. Aangifte doen is ook spannend, want je kunt vooraf niet weten wat er daarna gaat gebeuren. Aan de andere kant laat je daarmee wel zien dat je het gedrag van dat meisje niet acceptabel vind. Dus ik vind het juist heel stoer van je dat je aangifte hebt gedaan. Voor wat betreft je angst en slecht slapen, praat er over. Het is geen aanstellerij meid, je hebt iets heel heftigs mee gemaakt. Hoe meer je er over praat, zal je merken dat het jou ook rustiger maakt. En desnoods met professionele hulp, een paar gesprekken kunnen al het verschil maken. Je hoeft dit angstige gevoel niet te houden. Groetjes, Yvonne