Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Fraude met crypto

Hallo allemaal,

Fijn dat deze groep bestaat. Hartverscheurend om al deze verhalen te lezen!

Ook ik heb zo’n verhaal waar ik eigenlijk nog steeds middenin zit.

Laatste tijd verdiep ik me steeds meer in crypto wereld en aandelen enz. Er kwam een advertentie voorbij op insta over een platform die helpen met investeren, cursussen geven, professioneel advies enz. Ik heb me aangemeld voor meer info. De ad is overigens in het Russisch (mijn moedertaal)

De volgende dag ben ik gebeld door een Engels nummer. Ik vond het raar, niet opgenomen. Ze belden een aantal keren op verschillende tijdstippen. Dat heb ik mijn man verteld en hij zei neem je toch op? Kun je toch altijd weer ophangen toch? 

Had ik maar nooit opgenomen maar dat is achteraf. 

Heb opgenomen. Een vriendelijke man vertelde dat ik me had aangemeld voor meer info over crypto en aandelen markt. Hij is van het Engels bedrijf Golden Stanley. Ze hebben een investerings platform met een adviseur die aan je gekoppeld wordt en gaat jou vertellen waar je in moet investeren. Ze krijgen dan 10% van je winst. Klonk goed. Ik heb me aangemeld. 

Ik investeer met bitcoins in meerdere platforms en dat gaat tot nu toe goed. 

Later werd ik gebeld door mijn adviseur. Hij was erg vriendelijk en won mijn vertrouwen. Ik heb mijn eerste 1000 ingelegd in de platform. Hij liet alles zien hoe alles werkt en we hebben een eerste winstgevende deal gemaakt. 

Hij vertelde dat vanaf 5000 euro word ik de eerste maand verzekerd dus kan sowieso geen verlies maken. Waarom ik zei dat als verdere deals ook winstgevend zullen zijn ik bereid ben om pakket van 5000 aan te schaffen. (Niet te geloven, hoe dom…)

Hij liet mij natuurlijk winstgevende deals zien. Ik zag het geld groeien en werd enthousiast. Dus nog eens 3700 overgemaakt om er 5000 van te maken. 

Ik kan het nog steeds niet bevatten dat het mij overkomen is. Het ging zo snel! In een avond heb ik 4700 euro overgemaakt aan iemand die ik niet ken!

Heb in die nacht niet goed geslapen. Had zo’n naar gevoel. Was midden in de nacht wakker en begon het bedrijf te googelen maar kon niet echt iets vinden. Op social media ook weinig volgers en weinig interactie. Toch bleef ik hoop houden dat het misschien een startup bedrijf is wat nog niet echt bekend is. Maar diep in mij wist ik dat ik ben opgelicht. 

De volgende dag belde hij weer op om een transactie deal te maken en hij had in de avond nog een super winstgevende deal voor mij. S avonds belde hij op en was laaiend enthousiast over een ethereum deal waar ik vanaf 10000 kon instappen. Toen zakte moed in mijn schoenen. Nu wist ik zeker dat het oplichterij was. Ik bedankte vriendelijk en we namen afscheid. 

De volgende 5 dagen zat ik in een soort roes… geen concentratie, brok in mijn keel waardoor ik niet kon eten. Werd misselijk van elk hap, verhoogde hartslag, erg rusteloos en zeer slechte nachtrust, flashbacks. 

Het is nu precies een week geleden. Het gaat beter met mij. Ik ga naar mijn werk, doe leuke dingen met mijn gezin maar af en toe schrik ik een soort van wakker en denk aan het enorme bedrag wat ik kwijt ben. Ik kan het met niemand delen… voel me zo dom, naïef, impulsief. Schaam me heel erg! Mijn man weet het niet. Ik durf het absoluut niet te vertellen. Daarom zoek ik steun in deze groep. 

Maar het stomme is… ik heb nog steeds contact met mijn adviseur. Ik probeer niet te laten merken dat ik het WEET en wil hem overhalen om een deel van het geld terug te boeken zodat ik meer vertrouwen in hun zal hebben en wellicht later bereid zal zal zijn meer te investeren. Nog zonder succes…

Aan de ene kant wil ik het achter me laten en verder gaan met mijn leven. Aan de andere kan blijf ik hoop houden dat hij erin trapt en en een deel zal terug storten. Maar dat betekent wel dat ik elke keer super gestresst raak als hij belt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen… 

inmiddels 3 kilo afgevallen (wat ik overigens niet  zo erg vind met het oog op de komende strand seizoen :) maar eerlijk is eerlijk voel nog steeds miserabel en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan… zo’n heftige lichamelijke reactie heb ik voor het eerst in mijn leven. 
ik probeer het te relativeren en te focussen op de goede dingen in mijn leven maar ben bang dat dit verhaal mij nog lang zal blijven achtervolgen

Bezig met laden...

13 Reacties *

Standaard profielafbeelding
Sue
02 oktober 2023

Ik ben in totaal 11.000 kwijt.. ben er met blote voeten ingetrapt. In 2 tradings platform. Alleen maar winst. En ik moest 20% vooruit betalen en buitenlandse tax omdat ik europeaan ben.. ik stommeling. Heb betaald. De winst ging weer omhoog. Of ik ff weer meer commissie wil betalen 20%. Ik zei ik heb niks meer.. alles is op.. was trouwens in Amerika dit..
Ik zou ook nijn winst op een bitcoin credicard krijgen en persoonlijk thuus afgeleverd. Of ik dan ff weer €2700 wilde betalen voor die card..
Ik heb alles geblokkeerd. Instagram.tiktok linked in alles eraf gegooid..
Ik ben zo bang dat ze achter me aan komen. Dat ze mijn bankrekening plunderen op een of andere manier.. het zijn tenslotte criminelen.
Politie geweest. Het cyber crime team mocht het nodig zijn mijn gegevens delen met de daders. Ik sta stijf... ik kijk iedere 10 min op mijn bank rekening. Ik ben alleen. Weduwe.. wat mis ik mijn man...met hem was dit nooit gebeurd. .
Ik wil van die angst af. That kills me

30 augustus 2021
A.S., wat een heftig verhaal. Gaat het inmiddels weer een beetje? Ik ben helaas ook met crypto opgelicht en heb het hier kunnen vertellen. Dit heeft mij geholpen. Mijn verhaal staat in de datingfraude groep. Wat ik wel ontdekt heb is dat als je zelf je saldo kunt leeghalen, maar omdat het bevroren is je nooit het saldo zal krijgen, de oplichters ook niet meer bij je geld kunnen komen want op het moment dat ze het willen ontvriezen het geld naar jouw rekening stroomt. Het enige is dat ze je account kunnen verwijderen nog maar je geld was je toch al kwijt.
30 augustus 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Já ik las je verhaal! Heftig hoor. Het gaat nu gelukkig goed met mij. ☺️ Dank je! Toevallig na dit incident hebben 3 platformen waar ik ook geld in gestopt heb gestopt met uitkeren. Dus het heb het even moeilijk gehad. Maar mentaal nu weer sterk en financieel ook dus het gaat prima. Welke app was dat waar je op zat?
30 augustus 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

De naam zal ik hier niet noemen, maar wel dat het er goed uit zag.
17 juli 2021
Wat een verhaal zeg. Je bent behoorlijk opgelicht, maar vele van ons gingen je voor. Zelf ben ik ook anderhalf jaar geleden veel geld kwijt geraakt door oplichting. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven en heb mijn leven weer opgepakt. Voel je niet dom !! Ik wens je heel veel sterkte.
14 juli 2021
Fijn dat je toch iets terug hebt, dat geeft mentaal weer een boost. Veel sterkte!
14 juli 2021
Een klein update. Vandaag precies een week na deze gebeurtenis heb ik de oplichters zover gekregen om mij 800 terug over te maken. Het is niet veel maar voelt toch als kleine overwinning en kan nu dit vreselijke hoofdstuk afsluiten. Bedankt voor jullie steun allemaal! Doet me goed
14 juli 2021
Wat een vreselijk verhaal! Ja, ik begrijp dat je gestresst bent over het verlies van al dat geld. Doe toch aangifte en geef de politie alle gegevens die je hebt. En aan je man vertellen is natuurlijk een dingetje. Ik heb het eerst aan mijn beste vriendin verteld na een paar dagen huilen en niet slapen. Zelf ben ik al bijna 14 kilo kwijt. Het vreet aan je! Heel veel sterkte ❤
14 juli 2021

Als antwoord op door 64096c9eb10c44…

Zo pijnlijk om te lezen! Voel met je mee. Weet ook wel dat het na een tijd weer minder wordt maar nu nog te vers voor mij… Vandaag trouwens gelukt om 800 terug te krijgen. Heb ze gelijk verwijderd, geblokkeerd en ga nu rustig herstellen van deze trauma
14 juli 2021
Sterkte ermee. Ik ben voor € 4700 opgelicht met whatsapp fraude. Ik weet hoe het voelt. Nu anderhalf jaar geleden, maar ik heb er nog steeds last van. Politie heeft niets met mijn aangifte gedaan.
14 juli 2021

Als antwoord op door 2fd70bc59fda48…

Dank voor je reactie ❤️ Ja het is zo pijnlijk! Het gaat nu elke keer het gedachte door mijn hoofd… hoeveel maanden moet ik werken voor dat geld…. Waar ik allemaal kon doen met dat geld. Vakantie, uit eten enz. Zelf kwelling weet ik maar kan niks aan doen…. Had je dat ook?
14 juli 2021
Wat heftig! Ja ik snap dat je nu erg gestresst bent. Heb je al aangifte gedaan? Omdat hij dat nummer nog steeds gebruikt, kan de politie misschien meer te weten komen? En heel lastig om het je man te vertellen. Maar het is beter als je er nu mee komt, dan dat hij het over een paar maanden hoort? Dat kan jij het beste inschatten. Veel sterkte gewenst, we leven met je mee!
14 juli 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Het is een Engels nummer wat waarschijnlijk nep uit Rusland afkomstig is. Kunnen ze hier toch niks mee. Denk dat ik het zsm moet afsluiten en verder gaan met mijn leven… ertegen vechten kost alleen meer energie en frustratie