Ochtend
Goedemorgen,
Nadat ik me verhaal gisteren op papier heb gezet ben ik laat in slaap gevallen. Heeft veel met me gedaan. Ben er erg van slag door.
Bezig met laden...
Goedemorgen,
Nadat ik me verhaal gisteren op papier heb gezet ben ik laat in slaap gevallen. Heeft veel met me gedaan. Ben er erg van slag door.
8 Reacties
Maar de situatie is nogal complex
Niet doen
Luisteren naar je gevoel. Ik kan je alleen zeggen wat ik zou doen maar dat wil niet zeggen dat dat het juiste is. Ik zou het niet doen. Wat zegt je eerste gevoel?
Advies nodig
Hallo allemaal,
Ik heb even advies nodig van jullie.
Mijn gevoelens laten me op de loop.
Me oppas wil me dochtertje meenemen naar de dader. Moet ik dit toelaten????
Please help me
Luister naar je eigen gevoel. Het is jouw dochter en jij begeleid haar. Als het voor haar gewenst is dat ze de dader ontmoet dan kun jij haar het beste in begeleiden. Jij weet dan ook hoer ze er op reageert omdat je het zelf kunt waarnemen.
Dus, beslis eerst of jij de confrontatie aankunt en wilt, want jij wilt je dochter niet (onnodig) belasten met jouw trieste ervaringen.
Goed dat je je verhaal op papier hebt gezet. Bevestigt voor jezelf dat jou iets ernstigs is aangedaan. Geen wonder dank dat je daarna in slaap ben gevallen.
Dat je er nu van slag bent is ook herkenbaar. Allerlei lichamelijke ervaringen en wellicht ook je schamen en schuldig voelen.
Kun je er met iemand overpraten die je dierbaar is? Moeilijk omdat het zo in het gezin speelt. Een (dubbele) afspraak met je huisarts maken, lijkt mij verstandig. Je kunt ook een medewerker van Slachtofferhulp bellen als je het moeilijk vindt. Ze zijn super aardig en nemen je erg serieus.
Natuurlijk kun je hier ook schrijven hoe het nu met je gaat. Het is goed om woorden te geven aan wat je nu bezighoudt.
Sterkte!
Dat kan ik me voorstellen. Is ook niet niks. Wat overheerst op dit moment dat je van slag maakt?
Alle gevoelens op moment door elkaar Lenn. Kan er niet mee overweg en accepteren..