Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mijn ervaring met een helper

Ruim 2 jaar geleden ben ik slachtoffer geworden van datingfraude. Op het moment dat ik dat hoorde storte mijn wereld in. In die tijd heb ik veel steun gevonden in de community van Slachtofferhulp maar ook van een van mijn vriendinnen. In eerste instantie durfde ik haar niet te vertellen dat, naast dat mijn vriendje nep was, ik ook nog geld kwijt was. Ondanks dat ze echt een goede vriendin was schaamde ik me daar heel erg voor. Het moment dat ook dat hoge woord er eindelijk uit was, voelde ik me zo enorm opgelucht. Het is fijn om je hele verhaal met iemand te kunnen delen en iemand te hebben die af en toe aan je vraagt hoe het is en of je het allemaal wel red en met je meedenkt. Ze wist dat mijn koffiemachine op instorten stort en ik amper geld had voor een nieuwe. Een collega van haar had een overbodig apparaat staan die toch maar in de weg stond waar ze een dag later mee voor mijn deur stond.

Ook helpers als mijn vriendin hebben vragen. 'Kan ik het onderwerp aansnijden of toch maar liever een beetje oppervlakkig'. Om de mensen die slachtoffers steunen en met dit soort vragen lopen op weg te helpen zijn er nu ook groepen in de community voor Helpers. De onderwerpen zijn misschien niet hetzelfde maar de vragen vaak wel. Ook staan er nieuwe video’s online waarin een helper en een slachtoffer vertellen over hun ervaringen. Bekijk bijvoorbeeld het verhaal van Sharmila, slachtoffer van seksueel misbruik, en haar goede vriendin Joke die haar ondersteunde.

 

Bezig met laden...

2 Reacties *

17 juli 2021
Wow goed initiatief Sylvia !
02 juli 2021
Dit is heel herkenbaar! Ikzelf ook schaamde me erg en durfde het aan niemand vertellen, een tijdje lang …. Tot er ineens een moment was dat ik het kón vertellen en toen was het een hele opluchting en ondervond ik veel begrip!