Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

De community heeft een nieuw jasje gekregen!

Sinds 2018 werken we aan deze online lotgenoten community. Een online ontmoetingsplaats voor slachtoffers (en hun omgeving) om elkaar een hart onder de riem te steken en/of concrete tips te geven om iemand weer op weg te helpen. In de afgelopen 3 jaar zijn er al heel wat verbeteringen doorgevoerd. Zo is er een plek ingericht voor de omgeving van het slachtoffer, zijn we enorm gegroeid en weten we steeds meer over onze bezoekers. 

We weten uit onderzoek en ervaring dat het ervaren van (h)erkenning bijdraagt aan het herstel. Om dit te ervaren op de community, is interactie nodig. Je gaat in gesprek met elkaar, door het lezen van verhalen van anderen, erop te reageren of zelf je eigen verhaal te delen. Hierdoor draag jij bij aan je eigen herstel, maar ook aan dat van een ander. 

Eind 2019 hebben we een gebruikersonderzoek gedaan waaruit bleek dat de gebruiksvriendelijkheid van het platform wel wat verbeterpunten had. Eind 2020 zijn we met een nieuwe softwareontwikkelaar in zee gegaan en deze punten gaan we nu eindelijk oppakken! 

Let op een van de aanpassingen is dat voortaan ook reacties op verhalen in publieke groepen zichtbaar zijn voor bezoekers van de website. Reacties uit het verleden zijn niet ineens zichtbaar in publieke groepen.  

Met deze verbeteringen kun jij beter je weg vinden op het platform en ziet het er ook nog eens een stuk frisser uit. Hierbij presenteren wij dan ook met grote trots de nieuwe look & feel van de community. Kijk gauw rond en laat ons weten wat je ervan vindt in een reactie onder dit bericht. 

Bezig met laden...

13 Reacties *

09 juli 2021
ik kan dan zien wie er door wordt gerakt, zich betrokken voelt, en ik kan dan linken naar de betreffende persoonspagina, dat zet mij op het spoor van belangrijke ervaringen waaraan ik mij kan spiegelen. Ik vind dit van grote waarde. Waarom vinden jullie het niet passend? Ik vind dat dit het communitygevoel versterkt
08 juli 2021
Ik kan nog steeds niet zien wie er een like heeft gegeven
09 juli 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Nee dat klopt, dat kan niet meer. We hebben de term "like" weggehaald omdat we dat niet passend vinden binnen deze community. Daarmee kon je ook zien wie er geliked had, en dat is daarmee komen te vervallen. Kun je mij uitleggen waarom je het fijn vond om te zien wie er geliked had? Wie weet kunnen we er in de toekomst nog iets mee doen.
03 juli 2021
Indertijd kon ik het hartje aanklikken om te zien we er een like had gegeven. Nu kan dat niet meer, Jammer hoor!
01 juli 2021
Ik vind het lastig dat ik niet altijd zie dat ik kan reageren. Moet ik dan altijd naar beneden in deze box? Zo ja dan is er geen drecte link naar een opmerking. Waarom is dit zo veranderd? Vind dit niet goed hoor
01 juli 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Hoi [~2193] er staat onder iedere verhaal en iedere (eerste) opmerking een knop met "Reageren". Dat zou nu juist beter moeten werken. Je kunt niet op alle opmerkingen reageren, dat klopt en dat is iets waar we de volgende keer mee aan de slag gaan. Bedankt voor je feedback.
30 juni 2021
ow en kunnen we overigens meer minuten online hebben om te reageren? Ik las bij joti iets over mensen die niet altijd een reactie krijgen en dit kan (voor mij iig) een van de reden dat "men" ragequit wanneer iemand een reactie wilt plaatsen. Ik probeer dingen vaak een positive wending te geven, maar dit werkt nu nog altijd na een jaar (ofiets) op dit platform ontzettend op mn zenuwen en ik merk nu dat mn irritaties t in mn reacties naar voren komt. Ook heb ik eerder gelezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. verbaast me eenbtje dat dit nog niet gefixt is. Ook werd ik eerder vandaag uitgelogd zonder reden terwijl ik 2 sec ervoor nog iets heb geklikt, geplaatst of aangepast had. Waar gaat dat over? Zal wel veiliger zijn om automatisch uit te loggen na 10 min lezen en schrijven, maar t kost mij iig meer tijd om een meelevende reactie te verwoorden, bijna een uur soms, ik persoonlijk zou t wellicht in 40 minuten kunnen, als ik niet vergeet de tekst te kopiëren en te plakken steeds. Wat ook zeer irritant is trouwens, maar wellicht is dit weer een onpopulaire mening van me? Wilde t iig even kwijt. Verder fijn platform! Dat jullie er uberhaubt voor ons willen zijn. Veels goeds! groetjes, Mmizu
01 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi [~1284] je mag het altijd aangeven als je ergens mee zit. Graag zelfs want dan kunnen we er wat mee. We geven voortaan bij het aanmaken van een verhaal een paar punten mee wat belangrijk is om rekening mee te houden. Op 1 staat daar het bewaren van je tekst omdat je na 15 minuten automatisch uitgelogd wordt. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Waar ik wel naar kan kijken is of het bijvoorbeeld 20 of 40 minuten kan worden. Ik snap dat het frustrerend is wanneer je zo maar uitgelogd wordt en je verhaal kwijt bent maar na 10 min of 2 sec zoals je schrijft zou dat echt niet moeten kunnen. Dan is er waarschijnlijk ergens anders iets mis gegaan! Ik ben blij dat je je weg weet te vinden op het forum. Ik hoop dat het contact, ondanks dat het soms wat lastig gaat, je wel wat goeds brengt. Als er nog wat anders is, mag je me daar altijd over contacten. Groetjes, Eva
30 juni 2021
leuke layout! technische vraagje hoe verander ik mn inlog email adres en wachtwoord? Kreeg een melding dat iemand in mn mailbox probeerde te komen, vind slachtoffer hulp e.d. wel te persoonlijk om gehacked te worden. groetjes, mmizu
01 juli 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hoi [~1284] dat is inderdaad op dit moment niet heel eenvoudig te doen. Kun je mij even mail wat je aangepast wilt hebben dan ga ik zorgen dat het gebeurd. Je kunt me bereiken op: community@slachtofferhulp.nl
28 juni 2021
Hallo Eva, Het is een niet zozeer technisch probleem hóór. Maar zoals ik al zei dat het vaak aan mij zelf ligt. Soms geen tijd, soms niet in de stemming om te reageren en soms bang voor de reactie van anderen of om helemaal geen reactie te krijgen? en dat laatste maakt mij dan weer onzeker. Groeten; Joti
28 juni 2021
Hallo Eva, Lay-out is mooier, leest gemakkelijker, ook op de smartphone ? Wat de andere aanpassingen betreft, nog eventjes uitproberen. Probeer regelmatig te reageren op een verhaal, maar lukt niet altijd?. Interactie kan nog wel beter, maar dan kijk ik ook naar mijzelf! Hartelijke groeten, Joti
28 juni 2021

Als antwoord op door 4124fbeb5df642…

Bedankt voor je feedback [~2104] heel fijn! Wat lukt er niet met reageren? Als we hierin nog een verbeterslag kunnen maken, ga ik dat natuurlijk graag onderzoeken! :)